۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۴۹۵۳۵۲
مدیر حوزه علمیه آیت الله دامغانی همدان:

رونق تولید نیازمند حمایت قانونی و مالی است

مدیر حوزه علمیه آیت الله دامغانی همدان گفت: برای خروج از رکود اقتصادی و حل مشکلات معیشتی جامعه، بخش تولید کشور نیازمند حمایت مالی و قانونی دولت است.
تولید

حجت الاسلام علی رسولی فرح، مدیر حوزه علمیه آیت الله دامغانی همدان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، درباره مشکلات معیشتی و اقتصادی جامعه و راه حل های برون رفت از آن ها، گفت: یکی از راه حل های برون رفت از معضلات اقتصادی و معیشتی جامعه، تغییر دولت است، تا وقتی دولت محافظه کارانه عمل کند و حاضر به خطر کردن نباشد، این مشکلات حل نخواهد شد.

وی ادامه داد: راه دوم برای خروج اقتصاد از این وضعیت، حمایت و تقویت بنگاه های کوچک و زودبازده هم از نظر سخت افزاری و هم نرم افزاری است، یعنی دولت باید با اعطای وام و تسهیل قوانین، واحدهای تولیدی را مورد حمایت قرار دهد.

حجت الاسلام رسولی فرح با اشاره به وضعیت نظام بانکی کشور و آسیبی که بر اقتصاد وارد می کند، گفت: متأسفانه کشورهای جهان سوم به خاطر این که تولید علم از جمله در حوزه اقتصاد ندارند، غالب اقتصاددانان از نظام فکری آمریکا و لیبرال دموکرات پیروی می کنند.

وی ابراز داشت: باید گفت که بهترین مسؤولان بانکی ما از تحصیلکرده های آمریکا و غرب هستند و این با نظام بانکی که ما باید داشته باشیم در تعارض است، اگر بخواهیم ربا را ریشه کن کنیم باید ابتدا مدیرانی که این نگاه را دارند برداشته شوند.

مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت همدان تأکید کرد: متأسفانه تفکر اقتصادی لیبرال دموکرات اقتصاد کشورهای زیادی را به هم ریخته است و ما باید مدیریت اقتصادی کشور را بر مبنای اقتصاد اسلامی بنا کنیم و نمونه هایی نیز در این زمینه داریم.

وی تصریح کرد: می توان گفت مسأله ربا ریشه در تفکر لیبرال دموکرات دارد و متأسفانه کسانی هم که برخلاف این تفکر حرفی بزنند، تفکر آن ها را تفکری کهنه و آن ها را واپس گرا می دانند.

حجت الاسلام رسولی فرح با اشاره به موانع کسب و کار در کشور گفت: کار با تولید رابطه مستقیم دارد و از لحاظ قانونی و مالی نیاز به حمایت دولت دارد، به ویژه در بحث صادرات، بخش اعظم مشکلات صادرات این است که مردم برای فعالیت در این عرصه تمایل دارند اما دولت آن ها را حمایت نمی­­­ کند.

وی در پایان تإکید کرد: برای رونق کسب و کار و توانمندی اقتصادی کشور، دولت باید در بخش صادرات تولیدکنندگان را حمایت کند و باید در این زمینه نگاه، مدیریت خود را تغییر دهد تا کشور قدرت رقابت با قدرت های اقتصادی و محصولات خارجی را به دست آورد./۹۷۹/۳۰۲/ب2

ارسال نظرات