۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۰
کد خبر: ۴۹۶۵۱۷
حجت الاسلام کفیل:

مدافعان حرم جلوه عملی هشت گام دعای عهدند/ جوان منتظر مجاهد است

امام صادق(ع) فرمودند: «منتظر عین مجاهد است». پس آن کسی که در این مسیر گام برمی دارد، می جنگد، می رزمد و تا شهادت پیش می رود دعای عهد را عملی کرده است. مدافعان حرم جلوه های عملی هشت گام دعای عهد هستند.
مدافعان حرم

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شبستان، حجت‌الاسلام محمدصادق کفیل، معاون بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود علیه السلام با اشاره به روز جوان و الگوگیری از مدافعان حرم به عنوان مصداق بارز ِجوان ِمنتظر، اظهار کرد: انتظار حرکت است؛ حرکتی که افضل اعمال است. یعنی با فضیلت‌ترین کارهاست. باید فکر کنیم که انتظار چه حرکتی است که محبوب ترین کارها نزد خداوند است؟ انتظار چه ویژگی ای دارد که هم افضل است و هم محبوب؟

وی افزود: خداوند متعال با حرکت منتظرانه عشق بازی می کند، اصولا گویا خدا عاشق برنامه های مهدوی است. در شب معراج نیز خداوند تعالی به نبی خاتم صل الله علیه وآله فرمود: «من دوستدار مهدی و دوستدار دوستان او هستم». طبیعی است که دغدغه فرد دوستدار، دغدغه امامش می شود. پس انتظار یعنی حرکتی بر اساس خواسته و دغدغه امام.

این کارشناس مهدوی در ادامه با اشاره به حدیثی از امام صادق علیه السلام تصریح کرد: امام صادق علیه السلام الگوی منتظران را به ما معرفی کرده و فرموده اند: «منتظر عین مجاهد است». حرکت منتظر، حرکت مجاهدگونه است. آن کس که به دفاع از دین «و الذّابین عنه» را عملی می کند؛ آن کسی که در سوریه جان می دهد و آن کسی از که از حرم اهل بیت علیه السلام دفاع می کند؛ نمی توان گفت این فرد فقط مدافع حرم زینب کبری سلام الله علیها است، اینان مدافعان دین هستند. دفاع از حرم نورانی حضرت زینب سلام الله علیها دفاع از امام و دفاع از ولایت است. بسترسازی برای رشد و توسعه دین است .

حجت الاسلام کفیل ادامه داد: آن کسی که در این مسیر گام برمی دارد، می جنگد، می رزمد و تا شهادت پیش می رود، دعای عهد را عملی کرده است. مدافعان حرم جلوه های عملی هشت گام دعای عهد هستند. اگر ما هر روز در دعای عهد می خوانیم: «اللَّهُمَّ اجْعَلْنِي مِنْ أَنْصَارِهِ وَ أَعْوَانِهِ وَ الذَّابِّينَ عَنْهُ وَ الْمُسَارِعِينَ إِلَيْهِ فِي قَضَاءِ حَوَائِجِهِ وَ الْمُمْتَثِلِينَ لِأَوَامِرِهِ  وَ الْمُحَامِينَ عَنْهُ وَ السَّابِقِينَ إِلَى إِرَادَتِهِ وَ الْمُسْتَشْهَدِينَ بَيْنَ يَدَيْهِ... خدايا مرا، از ياران و مددكاران و دفاع كنندگان از او قرار ده، و از شتابندگان به سويش، در برآوردن خواسته هايش، و اطاعت كنندگان اوامرش، و مدافعان حضرتش، و پيش گيرندگان به جانب خواسته اش، و كشته شدگان در پيشگاهش...»  و اگر رسیدن تا مرز شهادت را طلب می کنیم؛ آنان به این خواسته ها عمل کرده‌اند. کسی تا سوریه رفته و می رود تا مرز شهادت در مسیر امامش پیش رفته و گام برداشته است و این جلوه عملی انتظار است.

وی در همین رابطه ابراز کرد: ما اگر بخواهیم یک گام جدی در انتظار برداریم، امام صادق علیه السلام این گام را به ما آموخته اند. آنجا که می فرمایند: «منتظر عین مجاهد است» یعنی سیره شهدا را ببینید، زندگی حامیان دین و دغدغه مندان نسبت به دین را ببینید و از آنها الگو گرفته و آن گونه حرکت کنید.

معاون بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) ادامه داد: شهادت در این زمان عملا شهادت در رکاب امام(عج) است. ما تصور می کنیم که شهادت در رکاب امام فقط در میدان جنگی است که امام علیه السلام، جلودار آن میدان باشد. اما امروز جلودار دین و محور دین امام عصر علیه السلام است و هر کس که در مسیر دین گام برمی دارد در رکاب امام زمان علیه السلام قدم برداشته و سربازی امام عصر(عج) را کرده است.

حجت الاسلام کفیل در پایان خاطرنشان کرد: ما به هر مقدار که شهدای جنگ، شهدای مدافع حرم و اصولا گلزار شهدا و زندگی شهدا را توسعه دهیم و هرچه یادواره های شهدا بیشتر باشد و هر مقدار که در و دیوار شهرهای ما به یاد شهادت پررنگ تر شود، حرکت ما به سمت ظهور نیز سرعت بیشتری می گیرد؛ اصولا بهترین راهکار بسترسازی برای ظهور الگو گرفتن از زندگی مجاهدان فی سبیل الله است./۱۳۲۵//۱۰۲/خ

ارسال نظرات