۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۶
کد خبر: ۴۹۷۳۸۱
مدیر جامعه الزهرا مطرح کرد؛

استفاده جامعه الزهرا از ظرفیت دانش آموختگان در رویکردی جدید

حجت الاسلام مدنی با بیان اینکه جامعه‌الزهرا(س) در رویکرد جدید از ظرفیت فوق العاده دانش آموختگان داخلی و بین الملل استفاده می‌کند، از اجرای برنامه‌های ویژه در این زمینه خبر داد.
حجت الاسلام والمسلمین مدنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمود مدنی، مدیر جامعه‌الزهرا(س) امروز در چهارمین دوره تخصصی هم اندیشی و هم افزایی دانش آموختگان بین الملل جامعه‌الزهرا‌(س) که در تالار بیداری اسلامی برگزار شد، با بیان اینکه ما تنها منتظران حضرت ولی عصر(عج) نیستیم، بلکه اولین حجت خدا بشارت ظهور حضرت مهدی(عج) را دریافت کرده است، گفت:همه اولیای الهی از آدم صفی الله(ع) تا خاتم الأنبیا(ص) و از خاتم تا پدر بزرگوارشان امام حسن عسکری(ع) همه منتظر وجود مقدس آن حضرت بودند.

امام صادق(ع) و انتظار فرج

مدیر جامعه‌الزهرا(س) تصریح کرد: چند تن از اصحاب امام صادق(ع) به محضر آن حضرت مشرف شدند و صدای گریه امام صادق(ع) را از اتاقی شنیدند، زمانی که سوال شد، آن حضرت فرمودند«به یاد حکومت مهدوی و ظهور مهدی بودم و آن طور که در امانت‌ها و کتاب‌هایی که به ما سپرده شده است، می‌دیدم».

عصر ظهور پایان تاریخ نیست آغاز تاریخ بشریت است

حجت الاسلام مدنی تصریح کرد: برخی دوران ظهور را دوران پایانی تاریخ و حلقه آخرین بشریت نام گذاردند، اما تعبیر زیبایی از امام خمینی(ره) به یادگار داریم که فرمودند که این پایان تاریخ نیست که آغاز تاریخ بشر است، بقیه همه مقدمه و سراسر ظلم و جور و فساد بود، آن دوره ای که بشریت به حقیقت و حکومت و حاکمیت می‌رسد، دوران حکومت حضرت مهدی(عج) است، پس آغاز بشریت و آغاز حاکمیت انسان است.

عصر آخر الزمان، عصر سربازی است

مدیر جامعه‌الزهرا(س) با اشاره به اینکه در دوران ظهور باید در محضر حضرت ولی عصر(عج) سربازی کنیم، گفت: در دوران منتهی به آن دوران که ما دوران آخر الزمان می‌خوانیم، دوران بسیار سخت و دشواری در روایات ما معرفی شده است.

حجت الاسلام مدنی ادامه داد: پیامبر گرامی اسلام(ص) در روایتی که از شیعه و سنی نقل شده است، می‌فرمایند«إنّی بعثت بین جاهلیّتین لاخراهما شر من اولهما؛ من بین دو جاهلیت مبعوث شدم که جاهلیت دوم بسیار سخت‌تر و مصیبت بارتر از جاهلیت اول است»؛ جاهلیت اولی که دختران را زنده به گور می‌کردند.

ویژگی های جاهیلت اخری در برابر جاهلیت اولیه

وی با طرح این سوال که چه جاهلیتی پیش روی بشر است که جاهلیت زنده به گور کردن در مقابل آن روسفید است، افزود: در جاهلیت اخری شرایط آنچنان سخت است که روایات متعدد داریم که حضرت خاتم الأنبیا (ص) فرمودند«قوم و گروهی بعد از شما خواهند آمد که اجر و پاداش یک مرد آنها با پاداش و اجر پنجاه نفر از شما برابر باشد، گفتند: ای رسول خدا(ص) ما در بدر و احد و حنین با شما بودیم و قرآن در زمان و میان ما نازل شد. حضرت در پاسخ فرمود اگر به اندازه آنها بار تکالیف بر دوش شما گذاشته شود، تحمل نمی کنید و مانند آنها صبر ندارید».

مضاعف شدن امواج فتنه در آخر الزمان

مدیر جامعه‌الزهرا(س) اظهار کرد: آیا امروز ما نسبت به صدر اسلام و زمان پیامبر گرامی اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) فشار مضاعف و گرفتاری‌های بیشتر و یا کمتری داریم؛ طبیعتا وقتی می‌گویند اجر شما ۵۰ برابر آنها است؛ بنابراین فشاری که به این امت وارد می‌شود، باید بیشتر از مردم در آن زمان باشد.

حجت الاسلام مدنی افزود: اگر فشار‌ها و سختی‌های فیزیکی را حساب کنیم، ما مسلما زندگی راحت‌تری داریم؛ ما امروز در برابر فشارهای استکبار جهانی و جنگ نرم قرار گرفتیم، اما نسبت به آن دورانی که مسلمانان را به جرم فرزندی حضرت زهرا(س) به شهادت می‌رساندند، زندگی آسان تری داریم و در امنیت زندگی می‌کنیم.

وی تصریح کرد: پیامبر گرامی اسلام(ص) فرمودند که اجر کسانی که در آخر الزمان ثبات در دین دارند، برابر با اجر ۵۰ نفر از اصحاب است؛ این اجر بدون حکمت نیست و باید فشار، مصیبت و سختی بیشتری باشد تا اجر بیشتری نصیب شود.

غوغای شبهات فکری در عصر آخرالزمان

مدیر جامعه الزهرا(س) اظهار کرد: در زمان اهل بیت(ع) فشار فیزیکی بیشتر از امروز بوده است، اما فشارهای فکری و عقیدتی و شبهات و گرفتاری‌های فکری و اندیشه ای در این دوران غوغا کرده است، فشارهای فیزیکی در این دوران کم شده است، اما امروز امواج فتنه و فساد و شبهه در این دوران مضاعف شده است.

حجت الاسلام مدنی ادامه داد: امروز ثبات در دین و ماندن در مقابل امواج فتنه، شبهه و امواج تبلیغاتی دشمن از ایستادن در مقابل شمشیر و زندان و تیر و غیره سخت‌تر است؛ اگر شما در این دنیا ایستادگی کردید، کارزار شما و جنگ شما سخت تر است و بنابراین اجر شما بیشتر است.

وی افزود: شما مبلغان که در اقصی نقاط عالم مشغول تبلیغ و فعالیت فرهنگی هستید و امروز میهمان جامعه‌الزهرا(س)  هستید، ایمان داشته باشید که سرداران جبهه جنگی هستید و اگر در این مسیر با ثبات شهید شوید و یا از دنیا بروید، خداوند اجر ۵۰ شهید جنگ حنین و احد نصیب شما می‌کند.

مدیر جامعه‌الزهرا(س) تصریح کرد: بحث شبهات، مشکل آخر الزمان را بالا برده است و در پی آن، اجر آخر الزمان را بالا برده است؛ امروز میدان و فضای جنگ تغییرکرده است و به جای این که با شمشیر و تیر و غیره مواجه باشیم، با امواج فتنه، شبهه و گرفتاری‌های فکری مواجه هستیم.

حجت الاسلام مدنی تصریح کرد: شما طلابی که در سراسر دنیا مشغول فعالیت هستید و کسانی که در حال تحصیل هستید، سربازان جهاد و مشغول جهاد هستید و کار و اجر شما در این حد از عظمت است؛ اگر با این این دید و تفکر به کشورهای خود برگشتید و مستقر شدید، همه تلخی‌ها برای شما شیرین و همه سختی‌ها برای شما آسان می‌شود.

وی با بیان اینکه باید به مسیری که انتخاب کرده اید، ایمان داشته باشید، ادامه داد: شما طلاب بین الملل با ایمان محکم، همت بلند و قلبی استوار از جوار بارگاه ملکوتی حضرت معصومه(س) با کوله باری از ایمان و معنویت به کشورهای خود بازگردید.

وی افزود: شما دختران حضرت زهرا(س) هستید، پس به محبت مادری او ایمان بیاورید و بدانید که آن حضرت شما را رها نکرده است و  رها نخواهد کرد.

حضور دانش آموختگان بین الملل از ۲۰ کشور جهان در چهارمین دوره تخصصی هم‌اندیشی و هم‌افزایی دانش‌آموختگان بین‌الملل

مدیر جامعه‌الزهرا(س) در ادامه با تقدیر از حضور دانش آموختگان بین الملل از ۲۰ کشور جهان و حاضرین در این مراسم، گزارشی از دوره بازآموزی چهارمین دوره تخصصی هم‌اندیشی و هم‌افزایی دانش‌آموختگان بین‌الملل جامعه‌الزهرا‌(س) ارائه کرد، گفت: جامعه‌الزهرا(س) با کوشش فراوان شخصیت‌های بزرگ به این ظرفیت رسیده است و ما همه زحمت‌ها و کوشش‌های آن بزرگواران را ارج می‌نهیم.

وی افزود: جامعه‌الزهرا(س) در رویکرد جدید از ظرفیت فوق العاده دانش آموختگان داخلی و بین الملل استفاده می‌کند و برنامه‌های ویژه ای در نظر گرفته است.

میدر جامعه الزهرا(س) تصریح کرد: چهارمین دوره تخصصی هم اندیشی و هم افزایی دانش آموختگان بین الملل جامعه‌الزهرا‌(س) به مدت دو هفته در جامعه‌الزهرا‌(س) برگزار شد و امروز پانزدهمین روز از این دوره است که در محضر خواهران بین الملل هستیم.

مدیر جامعه الزهرا(س) اظهار کرد: این دوره به صورت یک سمینار معمولی نبود، بلکه کلاس‌های مختلف عقیدتی و آموزشی به اندازه یک ترم تحصیلی برای شرکت کنندگان برگزار شد تا بازآموزی علمی، اعتقادی و فکری برای بانوان باشد.

حجت الاسلام مدنی با بیان اینکه دوره‌های بازآموزی باید به صورت یک جریان مستمر و فراگیر برای فارغ التحصیلان برگزار می‌شود، افزود: در این دوره، ۶۰ نفر از طلاب از کشورهای مختلف به این دوره دعوت شدند و  همچنین ۸۰ نفر از طلاب بین الملل که در جامعه‌الزهرا(س) مشغول به تحصیل هستند، در این دوره حضور داشتند.

وی افزود: اکثریت دانش آموختگان بین الملل، تبدیل به یک ستاره درخشان در کشورهای خود شدند که کارهای فرهنگی متعددی دارند، برخی مؤسس حوزه علمیه، مدارس و یا دانشگاه هستند، برخی در کانال‌های تلویزیونی و رسانه حضور دارند و عده زیادی از آنان هم در تألیف و ترجمه کتب و آثار علمی قلم توانایی دارند.

مدیر جامعه‌الزهرا(س) ادامه داد: مجموعه فاخر و ارزشمندی از آثار دانش آموختگان فراهم آمده است که در دیدار با مقام معظم رهبری ارائه شد.

حجت الاسلام مدنی ادامه داد: امروز دانش آموختگان بین الملل، شخصیت‌های فرهنگی، علمی و تبلیغی هستند که جامعه‌الزهرا(س) به وجود این فرزندان افتخار می‌کند.

حجت الاسلام مدنی یادآور شدند: هر طلبه ای در زمان فارغ التحصیلی باید احساس کند که دوران ثمردهی فرا رسیده است و وظیفه دارد که آنچه را آموخته است و آنچه مورد نیاز جامعه هدف است را شناسایی و برطرف کند./968/پ۲۰۱/ی

ارسال نظرات