۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۱
کد خبر: ۴۹۷۸۵۶
حجت‌الاسلام‌والمسلمین گلی:

هدایت مردم به مشارکت حداکثری مقدمه امنیت پایدار است

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم رفتارهای ملت ایران را همچون باورهای آنان، انقلابی توصیف کرد و گفت: هدایت مردم به مشارکت حداکثری یکی از جلوه‌های تأمین امنیت پایدار در نظام جمهوری اسلامی ایران است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین گلی

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن گلی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به تشریح اهمیت حضور حداکثری مردم در انتخابات ریاست جمهوری پرداخت و عنوان داشت: از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب می‌توان به این نتیجه قطعی رسید که هدایت مردم به مشارکت حداکثری یکی از جلوه‌های تأمین امنیت پایدار در نظام جمهوری اسلامی ایران است.

عضو هیئت‌امنای پژوهشگاه فقه نظام، نفس مشارکت و حضور مردم نشان از تعلق انقلابی امت ایران است، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در دیدار با فرهنگیان به حیاتی‌ترین مبنای حضور مردمی اشاره فرمودن تا جایی که رهبر انقلاب تصریح داشتند که«آنچه برای منافع ملت به‌صورت فوری لازم است، حضور مردم است. حضور مردم دشمنان را از هیبت جمهوری اسلامی می‌ترساند. این هیبت ناشی از امثال حقیر نیست، به‌خاطر حضور مردم است. دولت‌ها تأثیری ندارند، دشمن دشمن است. این دولت و آن دولت ندارد. آنچه مانع دشمنی می‌شود حضور مردم است.»

حجت‌الاسلام‌والمسلمین گلی، کم‌رنگ شدن مشارکت مردم را برای بدنه نظام اسلامی مضر توصیف کرد و گفت: اولویت‌بندی انجام وظائف مؤمن به او می‌آموزد که  حضور برای ثبت حماسه دیگر از مهم‌ترین وظائف شرعی او است.

وی ادامه داد: ایجاد رشد مطلوب در مشارکت همگانی برای همه اقشار نوعی تکلیف شرعی است؛ بر این اساس دشمن تمام وجود مادی خود را برای ایجاد تغییر در این نقطه از مؤلفه‌های نظام اسلامی متمرکز کرده است.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم بابیان این‌که تاریخ حکومت‌ها بدون مبنا را محکوم‌به ناکارآمدی می‌داند، گفت: در طول عمر پربرکت انقلاب اسلامی ایران دشمن بسیار تلاش کرده است که بتواند در نظام اسلامی ناکارآمدی ایجاد کند هرچند حضور مردم باعث شد که موفق به اجرای این توطئه بزرگ نشود.

وی افزود: حضور مردم همواره این توطئه‌ها را خنثی و بی‌اثر می‌کند؛ بر این اساس حاکمیت دینی نظام اسلامی ایران با پیوند قلبی مردم همراه بوده است که منجر به حفظ نظام اسلامی‌شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین گلی، رفتارهای ملت ایران را همچون باورهای آنان، انقلابی توصیف کرد و ابراز داشت: باید رسانه‌ها باورهای انقلابی مردم را با اصالت‌های نظام ولایت‌فقیه آشنا کنند؛ بر این اساس تبلور نظام ولایت‌فقیه در شخصیتی آگاه و مدبر مقدمه ادامه روحیه انقلابی گری و حرکت انقلاب اسلامی در صراط مستقیم زیست انقلابی شده است.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که دولت‌ها هویتی اجرایی دارند، اظهار داشت: تغییر دولت‌ها در ادامه انقلابی مسیر انقلابی تغییری ایجاد نمی‌کند؛ بر این مدار مردم باید با تمسک به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب با انتخاب اصلح به یاری نظام اسلامی آمده چراکه پیوند مردم با ولایت همواره مسیر تاریخ را تغییر داده است./837/ ۳۰۲/ص

ارسال نظرات