۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۴۹۹۸۵۵
آیت الله مظاهری:

هدف ترامپ از سفر به عربستان ایجاد تفرقه میان مسلمانان است

رییس حوزه علمیه اصفهان گفت: رییس جمهور آمریکا اخیراً به عربستان آمده است تا تفرقه اندازی های سعودی ها در میان مسلمانان ادامه داشته باشد.
حضرت آیت الله مظاهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت الله حسین مظاهری در جلسه تفسیر قرآن صبح امروز که در مسجد امیرالمؤمنین(ع) خیابان جی برگزار شد، گفت: جمهوری اسلامی با تمام توانش در برابر کارشکنی های یهودیان ایستادگی می کند.

وی در ادامه تفسیر آیه صد و چهاردهم سوره بقره که می فرماید«وَمَنْ أَظْلَمُ مِمَّنْ مَنَعَ مَسَاجِدَ اللَّهِ أَنْ یُذْکَرَ فِیهَا اسْمُهُ وَسَعَى  فِی خَرَابِهَا أُولَئِکَ مَا کَانَ لَهُمْ أَنْ یَدْخُلُوهَا إِلا خَائِفِینَ لَهُمْ فِی الدُّنْیَا خِزْیٌ وَلَهُمْ فِی الآخِرَةِ عَذَابٌ عَظِیمٌ»، افزود: در جلسه گذشته عرض کردیم یهودیان بعد از رحلت حضرت موسی(ع) پیامبران زیادی را درک کردند ولی به سبب حبّ ریاست و دنیا طلبی با ادیان دیگر به مخالفت برخاستند و در امور پیامبرانی همچون حضرت سلیمان(ع)، حضرت شعیب(ع) و حضرت داوود(ع) کارشکنی می کردند و افزون بر این کارشکنی ها افراد متدین را به قتل می رساندند و مکان های عبادی آن ها را تخریب می کردند.

حضرت آیت الله مظاهری ادامه داد: کارشکنی های یهودیان ادامه داشت تا زمانی که نصرانی ها به قدرت رسیدند و همه آن ها را نابود کردند و مسجد الاقصی را نیز به مکان متروکه ای تبدیل کردند؛ با ظهور پیامبر اسلام مسجد الاقصی از حالت متروکه خارج شد و یهودیان جان تازه ای گرفتند ولی به جای تشکر از مسلمانان به کارشکنی در دین اسلام مشغول شدند.

رییس حوزه علمیه اصفهان با اشاره به آیه یکم سوره اسراء که می فرماید«سُبْحَانَ الَّذِی أَسْرَى بِعَبْدِهِ لَیْلا مِنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الأقْصَى الَّذِی بَارَکْنَا حَوْلَهُ لِنُرِیَهُ مِنْ آیَاتِنَا إِنَّه هُوَ السَّمِیعُ الْبَصِیرُ»، اظهار کرد: سرزمین فلسطین از لحاظ آب و هوایی بسیار عالی است، به همین سبب می تواند در اقتصاد کشور فلسطین بسیار مؤثر باشد.

استاد اخلاق حوزه علمیه خاطرنشان کرد: یهودیان به دلیل این که از وضعیت عالی سرزمین فلسطین خبر داشتند، با دادن پول های بسیار کلان قسمت هایی از سرزمین فلسطین را از مسلمانان بی عرضه خریداری کردند و بعد از کسب قدرت با حمایت های استکبار جهانی به قسمت های دیگر سرزمین فلسطین حمله کردند و مسلمانان فلسطین را بیچاره کردند.

وی با بیان این که اسرائیل قصد دارد فلسطین را به طور کامل تصرف کند، اذعان کرد: از لحاظ اقتصادی و رفاهی وضعیت فلسطینیان بسیار بد است ولی با حمایت هایی که از جانب کشور ایران از کشور فلسطین انجام گرفته است هنوز این کشور پابر جا است؛ یکی از کسانی که در زمینه محافظت از سرزمین فلسطین بسیار خوب کار کرد، امام خمینی(ره) بود؛ امام با نام گذاری یکی از ایام سال به نام روز قدس حمایت کشور ایران از فلسطین را اعلام کردند، روز قدس روزی است که دشمن را بسیار اذیت می کند.

حضرت آیت الله مظاهری خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) می فرمودند اگر همه مسلمانان متحد شود و هر کدامشان یک سطل آب بریزند، اسرائیل را آب می برد ولی متأسفانه مسلمانان توصیه امام را نشنیده گرفتند و به جای اتحاد با یکدیگر با دشمن متحد شده اند.

رییس حوزه علمیه اصفهان گفت: رییس جمهور فعلی آمریکا اخیراً به عربستان آمده است تا تفرقه اندازی های سعودی ها در میان مسلمانان ادامه داشته باشد و قرار است ملاقات بعدی اش با سران حزب یهود باشد تا با برنامه ریزی های متعدد، مسلمانان فلسطینی را از کشورشان خارج کنند و کلّ کشور را به تصرف خودشان درآورند.

استاد اخلاق حوزه علمیه تبیین کرد: قرآن این رفتارهای خصمانه را بالاترین ظلم ها می داند و خطاب به مسلمانان می فرماید، ترس عجیبی بر وجود دشمنان حاکم است و شما مسلمانان باید حرکت کنید و از این ترس دشمن، کمال استفاده را ببرید.

وی در پایان با بیان این که جمهوری اسلامی با تمام توانش در برابر کارشکنی های حزب یهود ایستادگی می کند، اظهار کرد: جمهوری اسلامی اجازه نخواهد داد تا حزب یهود به خواسته هایش برسد؛ قرآن وعده داده است که حزب یهود نابود خواهد شد؛ روزی فرا خواهد رسید که این یهودیان ذلت خودشان را خواهند دید و ما امیدواریم از کسانی باشیم که این روز را مشاهده می کنیم./201/867/ب1

ارسال نظرات