۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۹
کد خبر: ۵۰۲۱۷۹
عضو مجلس خبرگان رهبری:

روزآمدی و مخاطب‌شناسی از ملزومات موفقیت در طلبگی است

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: آراسته بودن به زیور علم، اخلاق، روزآمدی و مخاطب شناسی از ملزومات موفقیت در طلبگی و رسالت روحانیت است.
حجت الاسلام والمسلمین سید احمد خراسانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد حسینی خراسانی، نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری، امروز در جمع طلاب و اساتید مدارس علمیه بجنورد، رسالت طلاب و روحانیان را بسیار خطیر دانست و افزود: همه باید خود را برای ایفای نقش طلبگی آماده کرده و روزبه‌روز خود را تقویت کنیم.

وی با اشاره به ویژگی‌های یک طلبه برجسته، گفت: طلبه باید دارای بیان زیبا و فصیح و قلب مهربان بوده و در عین حال گشاده‌رو و امانت‌دار باشد و با علم وافر و اخلاص برای تبلیغ آموزه‌های اسلامی تلاش کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی همچنین علم، اخلاق و آشنا بودن به زمان را از مهم‌ترین ویژگی‌های یک طلبه دانست و اظهار کرد: آراسته بودن به زیور علم، اخلاق، روزآمدی و مخاطب شناسی از ملزومات موفقیت در طلبگی و رسالت روحانیت است.

وی ادامه داد: طلاب حوزه علمیه در شرایط کنونی جامعه که شاهد جنگ نرم از سوی دشمنان هستند، نسبت به گذشته وظایف بیشتر و خطیرتری بر عهده دارند.

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری طلاب حوزه علمیه را به داشتن تقوا و الگو بودن سفارش کرد و گفت: تمام اعمال ما تحت نظارت است؛ از این‌ رو باید به‌گونه‌ای رفتار کنیم که ناظران از ما ناراضی و ناراحت نباشند.

وی خطاب به طلاب، اظهار داشت: نکته مهم در دوران طلبگی این است که پایه‌های علمی و معنوی خود را محکم کنید و تا مطلبی را به‌ درستی متوجه نشده‌اید، از آن عبور نکنید.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی با اشاره به اینکه انقلاب و نظام اسلامی فرصت ذی‌قیمتی را در اختیار روحانیان و علما قرار داده است، افزود: باید از این فرصت حداکثر استفاده را در راستای ارتقای بُعد معنوی و ایمانی مردم ببریم.

وی با اشاره به اینکه طلاب و روحانیان پیشگامان تعالی جامعه اسلامی هستند، تصریح کرد: باید با آگاهی از نقش و وظیفه خطیر روحانیت، خود را از نظر علمی، اخلاقی و تهذیبی تقویت کرده و عالم با عمل باشیم تا سخنان ما در مردم تأثیر داشته باشد./9314/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات