۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۵۰۳۰۷۶
آیت الله میرباقری:

برای رسیدن به رزق معنوی باید تلاش کرد

نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: خداوند برای هر کس رزق خاصی قرار داده که خودش از آن مطلع نیست؛ پس باید همه خوبی ها را انجام داد تا به نقطه پرواز رسید.
حجت الاسلام و المسلمین میر باقری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد مهدی میرباقری شب گذشته در مراسمی که به مناسبت ایام ماه مبارک رمضان در حسینیه آیت الله حق شناس برگزار شد، گفت: دو آفت در مسیر مراقبه وجود دارد که یکی از آن ها یأس است، یعنی کسی که این راه را نرفته یا راه را بلد نیست، آن قدر از سختی های راه می گوید که انسان را مأیوس می کند.

وی در ادامه افزود: گاهی انجام یک عمل مورد تأیید خداوند است و بنده ای آن عمل را انجام می دهد و رشد می کند؛ اینطور نیست که چون آن فرد آن را انجام داده، اگر ما هم آن را انجام بدهیم، رشد می کنیم بلکه باید همه اعمال نیکی که آن فرد انجام داده در پیش بگیریم، اگر که نتیجه یکسان می خواهیم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: پس همه سحرهای ماه مبارک را بیدار شوید تا آن سحر سعادت خود را در بیابید. خداوند برای هر کس رزق خاصی قرار داده که خودش از آن مطلع نیست؛ پس باید همه خوبی ها را انجام داد، اگر بر انجام کارهای خوب مداومت کردیم به نقطه پرواز می رسیم.

وی در ادامه اظهار داشت: خداوند متعال در باب گناه هیچ گاه نفرموده که بیشتر عقوبت می دهد، بلکه می فرماید خیلی از گناهان شما را می بخشیم، جایی هم که بخواهیم مجازات کنیم به مثل مجازات می کنیم و بیشتر نمی شود.

آیت الله محمد مهدی میرباقری گفت: عقوبت خدای متعال عین عمل ما است، یعنی در عالمی که خدای متعال منظم کرده، از ما اجازه نمی گیرند که اگر خار ریختیم، خار سبز نشود و اینطور نیست که اگر گناه کردیم، از خدا بخواهیم عالم را به نفع ما تغییر دهد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: به فرمایش خداوند عالم دو راه برای انتخاب داریم؛ راه خداپرستی و راه کفر. اگر در راه خدا افتادیم خدا خود قول نور و روشنایی و پاکی داده و اینکه ما را از ظلمات دور می کند اما اگر در راه کفر رفتیم باید بدانیم که به ظلمات مبتلا می شویم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در روایات نیز داریم که ظاهر گناهان همین دروغ و غیبت و ... است اما باطنش رفتن در ولایت جور و آتش است، وقتی انسان به آتش رفت دیگر خودش نمی تواند بیرون بیاید و باید التماس کند تا او را بیرون بیاورند./۹۶۶/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات