۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۵۰۴۱۵۵
استاد حوزه علمیه تبیین کرد؛

گسترش انفاق و بخشش در جامعه با تأسی از امام حسن

استاد اخلاق حوزه علمیه احسان و بخشش را از فضایل برجسته امام حسن(ع) دانست و بر گسترش انفاق در جامعه تأکید کرد.
انفاق

حجت الاسلام سید احمد مؤمنی حبیب آبادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با تبریک ولادت امام حسن (ع) عنوان کرد: پیامبر اسلام(ص) فرمودند: «حسن از من است و هرکس حسن را دوست بدارد مرا دوست داشته است» که این نشان دهنده مقام رفیع و والای آن حضرت است.

وی افزود: یکی از فضایل برجسته امام حسن مجتبی(ع) جود، بخشش و گذشت آن حضرت است که به کریم اهل بیت(ع) مشهور شدند که این ویژگی ممتازی است.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: هر فقیر و دردمند و گرفتاری که به مدینه وارد می شد به سراغ امام حسن(ع) می رفت و در زمانی که مسافرخانه ای وجود نداشت، آن حضرت مضیف خانه ای درست کردند که شبانه روز بر روی مستمندان و افراد غریب باز بود و به پذیرایی از آنها می پرداخت.

حجت الاسلام مؤمنی حبیب آبادی اضافه کرد: این افراد در مهمان سرای آن حضرت اسکان می یافتند و پذیرایی از آنها انجام می شد و هنگام رفتن هم مورد احسان امام قرار می گرفتند و آن حضرت به آنها توشه راه می دادند.

وی احسان به فقرا را از ویژگی های برجسته امام حسن(ع) دانست و خاطرنشان کرد: یکی از کارهایی که آن حضرت انجام می دادند احسان فراوان به فقرا بود بگونه ای که برخی می گفتند این احسان ها زیاد است اما امام عنوان کردند که نمی خواهم در برابر فردی دیگر دست نیاز دراز کند و به دنبال این هستم که برای همیشه از تکدی گری نجات یابد.

استاد اخلاق حوزه علمیه تأکید کرد: رسیدگی آن حضرت به نیازمندان و فقرا بسیار برجسته بود و حتی سه مرتبه مال خود را با فقرا تقسیم کردند که به سبب همین جود و بخشش و احسان، آن حضرت به کریم اهل بیت(ع) معروف شدند.

حجت الاسلام مؤمنی حبیب آبادی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم با تأسی از این امام بزرگوار نسبت به فقرا، مستضعفین و مستمندان ایثار، انفاق و گذشت داشته باشیم./872/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات