۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۵۰۴۳۸۹
استاد حوزه و دانشگاه:

احسان کنندگان بدون حساب از خدا روزی می‌گیرند

استاد حوزه و دانشگاه گفت: کسانی که به بندگان خداوند رحم کرده و به آنان احسان می‌کنند خداوند بدون حساب به آنها روزی داده و بر آنها رحم می کند.
حجت الاسلام ماندگاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام مهدی ماندگاری استاد حوزه و دانشگاه شامگاه شنبه به مناسبت ماه مبارک رمضان در مهدیه تهران به سخنرانی پرداخته و گفت: کسانی در قرآن تفکر و تدبر می‌کنند فرمول‌های زیبایی از آن برای زندگی به دست می‌آورند.

وی با بیان اینکه یکی از آیاتی که باید درباره آن تفکر کنیم رحمت الهی است، عنوان کرد: خداوند صاحب رحمت وسیعی است که اگر دقت کنیم جلوه‌های مختلف آن را مشاهده می‌کنیم.

حجت‌الاسلام ماندگاری افزود: یکی از جلوه‌های رحمت الهی باز گذاشتن راه توبه برای بندگان گناهکار است، در این زمینه خداوند چنان با بنده گناهکار خود رحمت دارد که همواره در توبه را برای او باز گذاشته است.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: رحمت خداوند چنان گسترده است که برای همه جای ورود دارد.

وی با اشاره به اینکه رحمت خداوند به دو بخش رحمانیت و رحیمیت تقسیم می‌شود، اظهار داشت: اینکه کفار از انواع رزق‌های الهی در دنیا بهره می‌برند از رحمانیت او است اما رحیم بودن ایشان ویژه کسانی است که دستورات او را اجرا کنند.

حجت‌الاسلام ماندگاری با بیان اینکه پیامبر(ص) شعبه ای از رحمانیت خداوند را داشتند، افزود: خداوند از پیامبر(ص) نیز نیز درخواست دارد که با مردم بسیار مهربان باشد چراکه در غیر این صورت از اطراف او پراکنده می‌شوند.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: باید والدین نیز در برخورد با فرزندان حتی اگر گمراه باشد شعبه‌ای از رحمانیت الهی را داشته و برای او دعا کنند، همچنین جمهوری اسلامی و رئیس جمهور آن نیز حتی با کسانی به آن رای ندادند باید شعبه‌ای از رحمت خداوند را داشته باشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کسانی که به بندگان خداوند رحم کرده و به آنان احسان می‌کنند خداوند بدون حساب به آنها روزی داده و بر آنها رحم می‌آورد./202/807/ب1

ارسال نظرات