۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۵۰۴۴۵۴
امام جمعه تبریز:

اقتصاد تک‌محصولی مانع تحقق سند چشم‌انداز توسعه کشور است

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم تکیه بر اقتصاد تک‌محصولی و نفتی را مانعی بر تحقق برنامه‌های موجود در سند چشم‌انداز توسعه کشور دانست.
امام جمعه تبریز، حجت الاسلام آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در دیدار مدیرعامل شرکت پتروشیمی تبریز با تأکید بر تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت: همه مردم به ویژه فعالان عرصه اقتصادی در تحقق این مسأله نقش مهم بر عهده دارند.

وی خواستار تلاش مضاعف برای احداث و بهره برداری هرچه سریع‌تر از پروژه های پتروشیمی تبریز به عنوان نگین صنایع خطه شمال غرب کشور شد و خاطرنشان کرد: با احداث این طرح‌ها می توان در راه تحقق اقتصاد مقاومتی به ویژه در مسیر افزایش تولید و صادرات غیرنفتی و همچنین اشتغال جوانان تحصیل‌کرده گام برداشت.

امام جمعه تبریز ادامه داد: با افزایش تولید جهت راه اندازی صنایع پایین دست داخلی جدید و صادرات برای ارز آوری بیشتر می توان برای جوانان تحصیل کرده، مستعد و جویای کار، اشتغال ایجاد کرد، به عبارت دیگر خام‌فروشی نفت بیش از ایران به نفع کشورهایی است که وارد و مشتقات آن را به خود خاورمیانه صادر می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم تکیه بر اقتصاد تک‌محصولی و نفتی را مانعی بر تحقق برنامه‌های موجود در سند چشم‌انداز توسعه کشور دانست و گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند توجه به حمایت از تولید ملی برای حضور پرقدرت در بازارهای بین‌المللی هستیم، مسؤولان بایستی در عمل نسبت به حمایت از تولیدکننده ایرانی وارد میدان شوند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی توسعه واحدهای پالایشگاهی در سراسر کشور را امری مهم برای ایجاد ارزش افزوده در درآمدهای نفتی عنوان کرد و افزود: فارغ التحصیلان بسیاری از دانشگاه‌های کشور به ویژه در تبریز تحصیلاتی مرتبط با صنایع نفت و پتروشیمی دارند که در صورت فراهم شدن زمینه همکاری می توانند منشأ اثر باشند.

همچنین سید جواد سلیمانی، مدیرعامل پتروشیمی تبریز با ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته برای توسعه پتروشیمی تبریز، اظهار داشت: اجرای پروژه اتصال خط لوله اتیلن غرب کشور از میاندوآب به تبریز در مسیر 154 کیلومتری آغاز شده که با صرف 2150 میلیارد ریال هزینه برای تکمیل این طرح، سالانه 200 هزارتن اتیلن با لوله 10 اینچی از عسلویه به پتروشیمی تبریز منتقل می شود.

وی ادامه داد: پتروشیمی تبریز سال گذشته علاوه بر پاسخگویی به نیازهای صنایع پایین دست داخلی، توانست 170 هزارتن انواع فرآورده های پلیمری به 52 کشور آسیایی، آفریقایی واروپایی صادرات داشته باشد که این میزان در مقایسه با سال قبل 42 درصد افزایش نشان می دهد./935/۲۰۲/ب2

 

ارسال نظرات