۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۵۰۵۶۱۲
امام جمعه موقت اردبیل: 

سبک زندگی امام علی تفسیر زندگی یک انسان کامل است

حجت الاسلام فروغی با اشاره به این‌که برای شناخت انسان باید به انسان کامل و معصوم مراجعه کرد، گفت: سبک زندگی امام علی(ع) تفسیر زندگی یک انسان کامل است.
حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی فروغی، امام جمعه موقت اردبیل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی فروغی، امام جمعه موقت اردبیل امروز در مراسم عزاداری و سوگواری سالروز شهادت مولای متقیان حضرت علی(ع) در دانشگاه تبریز با بیان این‌که امیرمؤمنان آفتاب توحید است، اظهار داشت: امام علی(ع) شخصیت بزرگ تاریخ توحیدی، است.

وی با بیان این‌که تمدن و تاریخ انسان نیز از تاریخ توحیدی شروع شده و مقارن با آن است، خاطرنشان کرد: حضرت امیرمؤمنان علی(ع) شخصیتی است که تفسیر انسان با مطالعه سیره و سلوک او معنا می‌یابد. توحید، داستان خدا با انسان و آفرینش به وسیله‌ شناخت علی(ع) معنا می یابد.

این استاد اخلاق حوزه علمیه با اشاره به این‌که برای شناخت انسان باید به انسان کامل و معصوم مراجعه کرد، گفت: شرح و تفسیر انسان در صورتی که از سوی غیر خدا انجام شود، تحریف خواهد شد، باید دانست که سبک زندگی امام علی(ع) تفسیر زندگی یک انسان کامل است.

امام جمعه موقت اردبیل با بیان این‌که پیامبر گرامی اسلام(ص) شیفته امیرمؤمنان بود، افزود: عشق به امیرمؤمنان علی(ع) انسان را به سوی خدا سیر می دهد، حضرت محمد(ص) فرمودند؛ «مَن اَحَبّ علیاً فَقَد اَحَبّنی و مَن اَحَبّنی فَقَد اَحَبّ الله» هر کس علی را دوست بدارد یقینا مرا دوست داشته است و هر کس مرا دوست بدارد یقینا خدا را دوست داشته است.

حجت الاسلام فروغی با بیان این‌که نتیجه‌ مطالعه حیات بشری از سوی تمدن‌های جدید نتیجه‌ای جز شهوت نداشته است، تصریح کرد: هوا و هوس و مادیات ما را بی‌محتوا کرده و از توحید دور می‌کند و زندگی که در آن نور آفتاب توحید نتابد، تا ابد زمستان خواهد بود.

وی با اشاره به این‌که توجه به دنیا و مادیات انسان را در محدودیت و محرومیت قرار می دهد، خاطرنشان کرد: شادی‌های دروغین و خیالات انسانی او را از درک حقایق عالم وجود عاجز می‌کند، متأسفانه در عصر انفجار اطلاعات و ارتباطات انسان از هدف اصلی خلقت فاصله می گیرد و به دنبال قهرمان‌ها و شخصیت‌های خیالی است.

این استاد اخلاق حوزه علمیه با بیان این‌که غرب با ساختن قهرمان های دروغین برای بشر به دنبال فراموشی سیره شخصیت هایی چون مولای متقیان در جوامع بشری است، گفت: تمام شخصیت‌های واقعی در قرآن آمده است و امروزه دشمنان تلاش می‌کنند محبت اهل بیت(ع) را در دل بشریت بکشند./935/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات