۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۵۰۵۸۸۷
حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج ابوالقاسم:

آموزش بدون مزد و منت تعالی جامعه را تضمین می کند

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه پیامبران الهی برای دعوت مردم به مسیر حق از آنان مزدی طلب نمی کردند، گفت: آموزش بدون مزد و منت تعالی جامعه را تضمین می کند.
حجت‌‌الاسلام حاج ابوالقاسم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم امروز در آیین بیان درس‌های قرآنی آستان مقدس حضرت معصومه(س) که در شبستان بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد با بیان این‌که همسران پیامبر گرامی اسلام از منظر قرآن کریم موظف به حفظ حدود عفت هستند، عنوان داشت: بانوان جامعه اسلامی نباید بر اساس این حقیقت قرآنی حدود عفت را شکسته و با ادبیات زیور در جامعه اسلامی حاضر شوند.

وی در تشریح اهمیت مسأله عفت عمومی برای جامعه اسلامی افزود: عفت زیربنای امنیت جامعه است و امام صادق(ع) در توصیف اهمیت حفظ حریم عفت می‌فرمایند «هر زنی که خود را برای غیر شوهرش خوشبو و زینت کند هیچ نمازی از او قبول نیست تا وقتی‌که از این کارش غسل توبه کند همانند وقتی‌که برای جنابت خود غسل می‌کرد.»

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این‌که آیه 47 سوره سبأ الگوی مواجهه اساتید را با جامعه اسلامی ترسیم کرده است، اظهار داشت: در قرآن کریم 16 مرتبه تصریح‌شده است که پیامبران الهی برای مسیر دعوت خود مزد از مردم نمی‌خواستند؛ بر این اساس آموزش بدون مزد و منت زمینه ساز تعالی جامعه اسلامی خواهد بود.

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه(س) بابیان اینکه عزت در انحصار خداوند متعال است، گفت: آیه 10 سوره فاطر عزت را در انحصار ساحت اقدس الهی توصیف کرده است؛ بر این اساس مؤمن باید عزت را از سرچشمه آن طلب کند.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در تشریح این حقیقت می‌فرمایند در منطق قرآن، عزت واقعی و کامل متعلق به خداوند و متعلق به هرکسی است که در جبهه‌ی خدائی قرار می‌گیرد. در مصاف بین حق و باطل، بین جبهه‌ی خدا و جبهه‌ی شیطان، عزت متعلق به کسانی است که در جبهه‌ی خدائی قرار می‌گیرند. این، منطق قرآن است. در سوره‌ی فاطر می‌فرماید: «من کان یرید العزّة فللّه العزّة جمیعا». در سوره‌ی منافقون می فرماید: «و للّه العزّة و لرسوله و للمؤمنین و لیکنّ المنافقین لایعلمون» عزت متعلق به خداست، عزت متعلق به پیامبر و به مؤمنین است؛ اگرچه منافقان و کافردلان این را درک نمی‌کنند؛ نمی‌فهمند که عزت کجاست، مرکز عزت واقعی کجاست.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری الگوی مواجهه مؤمن در برابر فقیر و غنی را از منظر قرآن کریم توصیف کرد و ابراز داشت: آیه 15 سوره فاطر به مؤمن می‌آموزد که توجه به فقر انسان را از طغیان بازمی‌دارد؛ بر این اساس برخی از عارفان معتقدند که مؤمن باید دو چهره داشته باشد چهره‌ای که به فقر خود در برابر درگاه ایزدی بیندیشد و چهره‌ای که به غنای نفس خود در برابر انسان‌ها محکم و استوار باشد.

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه(س) علم حقیقی را عامل اصلی خشوع در مؤمن توصیف کرد و گفت: علم امروز در برابر خداوند متعال سکوت کرده است و این سکوت علم در برابر خداوند کمتر از انکار ذات اقدس الهی نیست./837/ت۳۰۲/ی

ارسال نظرات