۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۵۰۶۲۱۳
امام جمعه تبریز:

نبود بصیرت و شناخت سیاسی سبب ایجاد فتنه ۸۸ شد

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم بصیرت و شناخت سیاسی را لازمه دانشجوی بسیجی دانست و گفت: کسانی که در ۸۸ لغزیدند و گرفتار شدند به جهت نبود بصیرت و شناخت سیاسی بود.
امام جمعه تبریز، حجت الاسلام آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام ‌و‌المسلمين سيد محمدعلي آل‌هاشم امروز در دیدار با جمعی از مسؤولان بسیج دانشجویی آذربایجان شرقی با تأکید بر استعانت از کلمه بسیج برای پیشبرد اهداف انقلابی، اظهار داشت: این ما هستیم که نیازمند تفکر بسیجی برای غلبه بر دشمنان هستیم.

وی با بیان اینکه بسیج دارای یک امتیاز ویژه است و آن ولایتمداری و مرد عمل به موقع بودن است، ابراز داشت: جامعه ما نیازمند فرهنگ و تفکر بسیجی است، دیدیم که بسیج در روزهای حساس انقلاب مانند دفاع مقدس چگونه وارد میدان شد و چگونه بحران ها را پشت سر گذاشت.

امام جمعه تبریز بصیرت و آگاهی به مسائل سیاسی و عمل به موقع را لازمه دانشجوی انقلابی دانست و گفت: شناخت سره از ناسره و تشخیص حق از باطل در مسائل سیاسی روز کشور نیازمند شناخت و آگاهی نسبت به مسائل سیاسی است که با سیاسی کاری و ورود به بازی‌های سیاسی بسیار متفاوت است.

وی با اشاره به حوادث تلخ و دشوار سال 88، خاطرنشان کرد: کسانی که در 88 لغزیدند و گرفتار شدند به جهت نبود بصیرت و شناخت سیاسی بود، این فتنه با همکاری وابستگان داخلی از سوی بیگانگان برای براندازی نظام اسلامی برنامه ریزی شده بود که با بصیرت و آگاهی مردم به پایان شوم خود رسید.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه گاهی انسان به جهت بی بصیرتی در جبهه دشمن قرار می گیرد و ناخواسته دشمن را یاری می کند، افزود: آگاهی سیاسی لازمه یک دانشجوی تأثیرگذار است، اما این به معنای حزبی و جناحی بودن دانشجو نیست تا او را از اصل علم و تحقیق دور کند.

وی با تأکید بر ارتقای سطح علمی و اخلاقی در میان دانشجویان بسیجی، تصریح کرد: دانشجوی بسیجی باید ممتاز از دیگران باشد، دانشجوی بسیجی باید متوجه علم و علم اندوزی باشد و در این امر نیز از دیگران سر باشد، شهید چمران می تواند الگوی یک دانشجوی ارزشی و انقلابی باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به مسأله تهاجم فرهنگی و نفوذ فرهنگی دشمن، ابراز داشت: امروز نهادهای فرهنگی دچار موازی کاری هستند که نیازمند سازماندهی و تقویت برنامه های فرهنگی برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن به ویژه در فضاهای دانشگاهی هستیم.

وی رابطه اقتصاد با دانشگاه را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: دانشگاه ما باید در ارتباط با صنعت بوده و تحقیقات علمی خود را معطوف به مسأله اقتصاد کند، باید پایان نامه‌های دانشجویان به بهره برداری برسد و در صنعت عملیاتی شود تا شاهد رونق اقتصاد باشیم./854/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات