۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۵۰۶۴۳۶

واکنش ‌آیت الله صدیقی به نسنجیده گویی های مسؤولان دولتی

امام جمعه موقت تهران با تاکید براینکه امیرمومنان علی(ع) خلیفةالله است، گفت: برخی به سبب ترس از آمریکا به دین خود ارزش قائل نشده و برای راضی ساختن دشمن برخلاف عقاید شیعی سخن می‌رانند.
آیت الله صدیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران شب گذشته در مسجد شهید بهشتی تهران، گفت: امام منصوب خداوند است.

وی افزود: خداوند خلیفه‌الله است، زمین هرگز بدون حجت و خلیفه الهی باقی نخواهد ماند زیرا امام و حجت الهی محور و مرکزیت تمام حرکات موجودات در سیر الی الله است.

آیت‌الله صدیقی با بیان اینکه وجود قلب مایه حیات و تنظیم کننده فعالیت‌های بدن است، ابراز کرد: امام قلب و قطب عالم هستی و عقل بشر است انسان براساس عقل، سعادت دنیوی و اخروی خود را انتخاب می‌کند.

امام جمعه موقت تهران با تاکید براینکه مساله انتخاب امامت و رهبری بشر براساس آیات الهی هیچ ارتباطی به انسان ندارد، گفت: حکومت و رهبری بشر از شؤون ربوبیت حضرت حق تعالی است. خداوند به دلیل آن که رب، مالک و مربی بشر است تربیت آنان نیز بر عهده خود اوست. انبیای الهی و ائمه اطهار(ع) به عنوان خلیفه و جانشین از سوی خداوند تعیین شده‌اند تا با حکومت بر بشر مردم را در مسیر رسیدن به سعادت یاری کنند.

وی با بیان اینکه امام لوح کامل انسانیت است، عنوان کرد: امام برنامه و هندسه کمال است، خلیفه خدا قبل از آن که تربیت زبانی باشد به عنوان تربیت عملی شناخته می‌شود. اقتدا به راهبر نابلد عین حماقت و حرکت در مسیری که امام تعیین می‌کند عین عقلانیت است.

آیت‌الله صدیقی ادامه داد: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: آیا کسی که شما را به حق هدایت می‌کند سزاوارتر است یا کسانی که شما را در مسیر گمراهی کمک می‌کند؛ کسانی که بصیرت ندارند حق حکومت بر بشر را نیز نخواهند داشت.

امام جمعه موقت تهران با تاکید براینکه امام علی علم الیقین و خلیفه خداوند است، تصریح کرد: چرا برخی به سبب ترس از آمریکا به دین خود ارزش قائل نمی‌شوند و برای راضی کردن دشمنان می‌گویند اگر ولایت امیرمومنان علی(ع) را مردم انتخاب نمی‌کردند ایشان خلیفه نمی‌شد، با این سخنان دل چه کسی را می‌خواهید راضی و خدا را از خود ناراضی کنید.

وی افزود: حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی فرمودند: آقای رییس جمهور یک صفحه از نهج البلاغه را دیده و از بخش‌های دیگر بی خبر است؛ کسانی که می‌خواهند درباره خلافت الهی سخن بگویند لازم است ابتدا به سراغ قرآن رفته بعد سخن بگویند.

آیت‌الله صدیقی اضافه کرد: برخی برای دستیابی به پست و مقام دنیوی به دروغ متوسل می‌شوند در حالی که یک مسؤول در نظام اسلامی برای رسیدن به مقام حاکمیت هرگز دروغ نمی‌گوید.

امام جمعه موقت تهران در ادامه گفت: کسی که نوکر آمریکا باشد هرگز عزیز نمی‌شود امروز که عربستان باج به آمریکا می‌دهد آیا عزیز است؟ عزت دارد؟ عزت را کسی دارد که فرمود آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، کسی عزیز است که فرمود آمریکا هیچ سیلی نمی‌تواند به ایران بزند بلکه ایران است که به او سیلی می‌زند.

وی در بخش دیگری از سخنانش ادامه داد: شب گذشته نخستین سیلی ایران به اردوگاه‌های تکفیری آمریکایی اصابت کرد و این ثمره حاکمیت ولایت است که به دشمن نه باج می‌دهد و نه در مقابل او ذلیل می‌شود./202/813/ب1

ارسال نظرات