۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۵۰۶۴۵۴
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی:

تبلیغات علیه مراسم حج سخنانی مسموم و عوامانه است

استاد حوزه و دانشگاه تبلیغات علیه حج را سخنانی عوامانه خواند و تأکید کرد که با حضور چشم گیر مؤمنان در این سفر بزرگ روسیاهی آن برای تضعیف کنندگان حج می ماند.
دکتر رفیعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دومین شب از همايش تا مهماني ويژه زائران حج تمتع 96 شامگاه دوشنبه با حضور مسؤولان اداره حج و زيارت قم و همچنين مسؤولان بعثه مقام معظم رهبري از سوي حوزه نمايندگي ولي فقيه در امور حج و زيارت در سالن همايش هاي مجتمع ياوران حضرت مهدي(عج) برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی در این همایش با بیان اینکه حج سفر مهمی است که نیاز به معرفت و شناخت کامل دارد، اظهار داشت: فردی که شناخت کافی نسبت به این سفر بزرگ داشته باشد بسیاری از مسائل حاشیه ای و کلیشه ای را کنار می زند و تلاش می کند بیشترین بهره را ببرد.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: پیامبر اسلام فرمودند که «هرکس حج را برای خدا انجام بدهد همانند روزی است که از مادر متولد شده است» و در روایت دیگری داریم کسی یک درهم در راه حج (حتی برای خودش) مصرف کند بهتر از هزار هزار درهمی است که در راه خیر غیر حج مصرف شود.

وی تأکید کرد: شما بدانید این حرف که پول حج را برای راه خیر خرج کنید یا به جهیزیه دختری بدهید حرفی عوامانه است، مگر قضیه حج شوخی است که عده ای بخواهند با هجمه های شدید آن را در حاشیه قرار بدهند؛ در روز گذشته هم گفتیم قضیه آل سعود هم تازگی ندارد چراکه همه ائمه ما در دوران زندگی خودشان حج را با وجود حکومت حکام جور به جای آوردند و فردی که مستطیع بوده و به حج نرفته یهودی و نصرانی از دنیا می رود.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان اینکه طبق روایات انسان دو نوع بدهی دارد، خاطرنشان کرد: گاهی اوقات بدهی دنیوی است که فردی باید به فردی به دلیل قرض یا مسأله دیگری مالی را بدهد یا حقی را ادا کند و گاهی اوقات بدهی آخرتی است و این بدهی همان حجی است که به گردن مؤمن مستطیع بوده است.

وی مکه را پایگاه ولایت دانست و تأکید کرد: سرزمین مکه محل نزول هزاران آیه قرآن و محل رفت و آمد پیامبران و امام زمان(عج) است که مظهر ولایت خدا شمرده می شوند، بنابراین ما وظیفه داریم در مورد حج به برخی حرف های غیر منطقی توجه نکرده و تنها توکل بر خدا داشته باشیم.

استاد حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: سعی کنید نور و معنویت حج را بعد از این سفر برای خود حفظ کنید و ان شاء الله با حضور هزاران نفری مردم ایران در این حج، روسیاهی برای افرادی خواهد ماند که علیه این فریضه بزرگ تبلیغات مسموم کردند و تلاش کردند که آن تضعیف کنند./1330/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات