۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۵۰۶۸۲۵
مدیرمسؤول شبکه بین المللی اجتهاد:

شبکه اجتهاد کارنامه ای از توانمندی فضلای جوان حوزه مشهد است

حجت الاسلام الهی خراسانی گفت: شبکه اجتهاد در واقع کارنامه ای از توانمندی فضلای جوان حوزه علمیه مشهد در ژورنالیسم علمی و فضای اطلاعرسانی دیجیتال است.
الهی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام مجتبی الهی خراسانی،  مدیرمسؤول شبکه بین المللی اجتهاد، پیش از ظهر امروز در مراسم معرفی سردبیر ارشد این شبکه گفت: پایگاه تخصصی اطلاعات و اخبار فقه اسلامی با عنوان «اجتهاد» از سال 87 فعالیت خود را آغاز کرده و اکنون به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی در حال ارائه خدمات است.

وی با اشاره به حضور شبکه در  تلگرام، صفحه فیس بوک، اینستاگرام و توییتر افزود: این پایگاه با هدف ایجاد نوعی همگرایی و زمینه سازی برای شبکه سازی اجتماعی میان نخبگان فقهی پیرامون نیازهای معاصر که از فقه و علوم وابسته مطالبه می شود، شکل گرفته است.

حجت الاسلام الهی خراسانی اضافه کرد: امروز بخش قابل توجهی از فقه پژوهان کشور با این شبکه ارتباط دارند و نسخه زبان های خارجی شبکه نیز پلی برای انتقال دستاوردهای فقهی کشور به جهان و به عکس است.

مدیرمسؤول شبکه بین المللی اجتهاد با بیان اینکه نشر اطلاعات و اخبار در حوزه های تخصصی علم، کاری نوپا و جلب همکاری افراد علاقمند به این ساحت دشوار است، ادامه داد: شبکه اجتهاد در واقع کارنامه ای از توانمندی فضلای جوان حوزه علمیه مشهد در ژورنالیسم علمی و فضای اطلاع رسانی دیجیتال است.

وی با اشاره به بازنگری و بازتدوین اسناد راهبردی شبکه اجتهاد توسط شورای سردبیری گفت:  این پایگاه غیر از تولیدات دیجیتال، مجموعه گزارشات و مستندات گزینش شده رسانه های مکتوب را هم عرضه می کند و در آینده قدم های مؤثری برای جریان سازی فقهی در حوزه اجتماعی برخواهد داشت.

بنابراین گزارش، در پایان این مراسم، حمزه واقعی، مدیرعامل سابق مؤسسه قدس به عنوان سردبیر ارشد شبکه بین المللی اجتهاد معرفی شد./930/۲۰۲/ب۱

 

ارسال نظرات