۰۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۵۰۸۱۹۷
افتخاری مطرح کرد؛

انحراف افکار عمومی حربه دولت برای فرار از واقعیات

نماینده سابق مجلس گفت: مقامات دولتی بهتر است به جای درگیر کردن اذهان و ایجاد شک و شبهه در میان مردم از تریبون‌ها جهت بیان حقایق و هدایت جامعه در مسیر حق بکوشند.
افتخاری

لاله افتخاری، عضو حزب مؤتلفه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ضمن نقد اظهارات اخیر رییس جمهور مبنی بر تعیین ولایت و حکومت بر اساس نظر و انتخاب مردم، گفت: رییس جمهور قطعاً باید اطلاعات خود را دقیق کند، زیرا در غیر این صورت در میزان آگاهی و اطلاعات وی شک و شبهه ایجاد خواهد شد. بر اساس مستندات دینی و تاریخی شیعیان و اهل سنت، ولایت امری الهی است و پیامبر اکرم(ص) نیز دوازده امام را به عنوان جانشین خود انتخاب کرده‌اند.

وی با اشاره به آیه "وَمَا يَنطِقُ عَنِ الهَوَى اِن هُوَ اِلَّا وَحیٌ يُوحىٰ" به این معنا که پیامبر هرگز از روی هوی و هوس حرف نمی‌زند و سخنانش وحی است، اظهار داشت: اگر انتصاب ولی یک امر الهی نبود، نبی اکرم(ص) نعوذبالله علی‌رغم دستور خداوند انتخاب ولی جامعه اسلامی را بر عهده مردم می‌گذاشت. در حقیقت خداوند به واسطه وجود نازنین امام علی(ع) دین را بر امت اسلام تمام کرد.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به تفاوت‌ امر ولایت و خلافت، عنوان کرد: خلافت نیز مانند ریاست جمهوری امری است که آحاد جامعه در انتخاب آن دخالت دارند، ولی ولایت امری انتصابی از جانب خداوند تبارک و تعالی است.

وی با اشاره به آیه شریفه "الله أعلم حيث يجعل رسالته" ابراز داشت: با توجه به آیه مذکور پروردگار عالم بهتر از هر کسی می‌داند که رسالتش را در کجا قرار دهد؛ بنابراین تبعیت از ولایت فقیه به عنوان امری الهی بر همه امت اسلامی واجب است. در دوران غیبت ولی‌عصر(عج) نیز امام خمینی(ره) و پس از ایشان مقام معظم رهبری به عنوان نایب بر حق ایشان هستند.

عضو حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به پیامد این نسنجیده گویی‌ها گفت: مقامات دولتی بهتر است به جای درگیر کردن اذهان و ایجاد شک و شبهه در میان مردم، از تریبون‌ها جهت بیان حقایق و هدایت جامعه در مسیر دین حق استفاده کنند. به نظر می‌رسد بعد از برجام و دیگر وعده‌های انجام نشده دولت که قرار بود بعد از انتخابات به آن ها پرداخته شود، مقامات سعی دارند اذهان عمومی را به سوی مسائل حاشیه‌ای و بی‌مورد هدایت کنند تا مردم کمتر به فکر مطالبه حقوق خود از دولت باشند./302/966/ب1

ارسال نظرات