۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۵۰۸۹۲۸

چند خبر کوتاه از استان ایلام

برگزاری کارگاه آموزشی تربیت مربی نماز در ایلام، ارائه خدمات بهزیستی به صورت کاملاً تخصصی، آمادگی ۸۵ پایگاه برای اوقات فراغت دانش آموزان استان ایلام و رعایت حجاب و عفاف زمینه‌ساز آرامش روحی و اجتماعی عناوین اخبار کوتاه در استان ایلام است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در ایلام، حجت‌الاسلام علی چراغی پور، امروز در کارگاه آموزشی تربیت مربی نماز در ایلام، اظهار کرد: نماز یکی از مهم‌ترین فروعات دین و یکی از واجبات است که تأکیدات زیادی هم درآیات قرآن کریم و هم در روایات و احادیث در راستای اقامه آن در جامعه صورت گرفته است.

وی بابیان اینکه فرهنگ نماز و ادای آن در محیط خانواده بیشترین نقش را در تربیت فرزندان ایفا می‌کند، تصریح کرد: باید با تعلیم و تربیت درست در حوزه مسائل دینی و مذهبی و به‌ویژه نماز، تلاش کرد فرزندان را با اصول اسلام و اعتقادات دینی آشنا کرد.

حجت الاسلام چراغی پور با اشاره به اینکه نماز تنها عبادت بی‌قیدوشرط است که هر مسلمان باید در هر شرایطی به‌جای آورد، گفت: نماز در رأس همه امور قرار دارد و باید انجام گیرد که هم آثار فردی و هم آثار اجتماعی به همراه دارد و موجب ایجاد روحیه نشاط و امید در انسان می‌شود.

وی برگزاری برنامه‌های فرهنگی مسابقات ویژه نماز، برگزاری کارگاه‌ها و کلاس‌های آموزشی، برگزاری نشست‌های مرتبط با نماز با حضور کارشناسان حوزه نماز در اداره، برگزاری برنامه‌های ویژه نماز در بین کارکنان و فرزندان، آموزش فرزندان در قالب برنامه‌های متنوع و اجرای طرح یاوران نماز را از برنامه‌های این اداره کل در راستای توسعه فرهنگ نماز عنوان کرد.

حجت الاسلام چراغی پور بابیان اینکه آموزش‌وپرورش مسؤولیت سنگینی در حوزه نماز بر عهده دارد، گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در جهت گسترش فرهنگ نماز از هنرمندانی که آثاری در حوزه نماز ارائه دهند، حمایت می‌شود و همچنین جشنواره رسانه و نماز در سال جاری با حمایت اداره کل فرهنگ ارشاد اسلامی برگزار می‌شود و افرادی که آثاری در این خصوص دارند مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

خدمات بهزیستی به صورت کاملاً تخصصی ارائه می­‌شود

فرهاد قیصربیگی، مدیر کل بهزیستی استان ایلام،  امروز در گفت‌وگو با رسانه ها در ایلام اظهار داشت:  افتخار می‌کنیم که خدمات در حوزه توانبخشی و حوزه حمایتی را به صورت کاملاً تخصصی ارائه می‌دهیم.

مدیرکل بهزیستی استان ایلام گفت: بر اساس میزان مشکلات جسمی و روحی افراد، به آنان خدمات ارائه می­‌شود.

قیصربیگی اظهار داشت: پزشکان و متخصصان، هر ماه یا هر دو هفته یک بار، جلسه تشکیل می‌دهند و بررسی می­‌کنند که افراد در چه وضعیتی قرار دارند و چه خدماتی باید به آنان ارائه شود.

وی گفت: در حوزه از کارافتادگی و اجتماعی نیز وضعیت و حمایت بهزیستی به همین صورت است.

آمادگی ۸۵ پایگاه برای اوقات فراغت دانش آموزان استان ایلام

علی بیرانوند، مدیر کل آموزش و پرورش استان ایلام، در گفت و گو با رسانه ها در ایلام  اظهار داشت: ظرفیت مناسب برای پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان در این اماکن وجود دارد و مشکلی از بابت مکان در استان نداریم.

وی بیان داشت: حضور ۵۰ درصد دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی استان ایلام معادل ۵۰ هزار نفر در پایگاه های اوقات فراغت پیش بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه ۸۵ پایگاه پرورشی و تربیتی در مدارس استان دایر می شود، گفت: آمادگی کامل برای اجرای برنامه های طرح اوقات فراغت ویژه دانش آموزان مدارس در استان وجود دارد.

بیرانوند تصریح کرد: با مشارکت اداره کل ورزش و جوانان استان ایلام ۲۳۰ پایگاه ورزشی نیز برای جذب دانش آموزان مدارس در رشته های مختلف ورزشی برپا خواهد شد.

رعایت حجاب و عفاف زمینه‌ساز آرامش روحی و اجتماعی

سید صادق حسینی، فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام در جلسه استانی صیانت از حریم خانواده گفت: حجاب، سپری مستحکم در برابر نگاه نامحرمان است و اگر عفت از زنان ما گرفته شود سرمایه و کرامت انسانی آنها نیز از بین می‌رود.

وی ادامه داد: هر چه حریم عفاف زن حفظ شود، حیا و پاکدامنی در جامعه رونق پیدا می‌کند و به تبع آن مردان نیز به جای پرداختن به هوسرانی و حریم‌شکنی به‌دنبال فعالیت‌های سازنده و کسب و کار می‌روند.

حسینی با بیان اینکه حجاب از اشاعه فحشا و فساد در جامعه جلوگیری می‌کند، افزود: رعایت حجاب و عفاف آرامش روحی و اجتماعی را برای جامعه به‌دنبال دارد. نفوذ استعمار و فرهنگ غرب و جایگزین کردن آن به جای فرهنگ ایرانی ـ اسلامی عامل اصلی بی‌حجابی و بدحجابی در جامعه است.

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان عنوان کرد: سقوط شخصیت و کرامت زن، تزلزل بنیان خانواده، احساس پوچی، ایجاد غفلت و جهالت، از بین رفتن ارزش‌های دینی و در نهایت عذاب اخروی از آثار مخرب بی‌حجابی در فرد و جامعه اسلامی است.

وی  گفت: تمام تلاش های یکسال گذشته دستگاه های فرهنگی استان باید در هفته حجاب و عفاف نمود عینی پیدا کند. برای ترویج حجاب و عفاف باید کار ایجابی و مستمر انجام گیرد./۸۷۹/۳۰۳/ب2

ارسال نظرات