۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۹
کد خبر: ۵۰۹۶۳۴
آیت الله کعبی:

جریان نفوذ به دنبال کنار زدن افشاگران جریان های وابسته به غرب است/ جاده قدس در حال هموار شدن

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: آمریکایی ها قصد داشتند یک حصار از اردن تا سوریه بزنند که منطقه امنی برای رژیم اشغالگر قدس ایجاد کنند، اما با هدایت رهبر معظم انقلاب به جای حصار استکبار، جاده قدس در حال هموار شدن است.
آیت الله کعبی آیت الله کعبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله عباس کعبی صبح امروز در جمع فرماندهان و سرگروه های حلقه های شجره طیبه صالحین «مرکز مقاومت بنیاد شهید و امور ایثارگران» که در مجتمع فرهنگی تربیتی ولایت قم برگزار شده بود، نیروهای بسیج را در خط مقدم دفاع از آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی دانست.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: نسختین نیاز برای تداوم راه امام و شهدا و رهبر معظم انقلاب، تقویت قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران است؛ قدرت نرمی که بر مدار ایمان، تقوا و بصیرت شکل گرفته است و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به قدرت منطقه ای تبدیل کرده است.

مأموریت بسیج حفظ و تقویت قدرت نرم بر مدار ایمان، تقوا و بصیرت است

وی با بیان این که جبهه استکبار و صهیونیسم در طرح های استراتژیک خود تلاش می کنند که قدرت نرم این نظام مقدس را تضعیف کنند، ادامه داد: مأموریت پایگاه های بسیج در مرکز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در کلانشهر تهران، حفظ و قدرت نرم ایران بر مدار ایمان، تقوا و بصیرت است.

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ابراز داشت: سه نوع جنگ سخت، نیمه سخت و نرم وجود دارد؛ جنگ سخت همان نبرد نظامی است که به برکت امام و شهدا و هدایت، حمایت و اشراف عالی رهبر معظم انقلاب نسبت به نیروهای مسلح و فرماندهی کل قوا، این قدرت سخت تولید شده و دشمنان، در منطقه و حتی در سطح جهان، توانایی تعرض نظامی به جمهوری اسلامی ایران را ندارند و از این جهت قدرت این نظام مقدس، تضمین شده است.

وی به مقایسه توانایی نظامی ایران در ابتدای انقلاب و سال های اخیر پرداخت و بیان داشت: در سال های نخستین انقلاب و حتی پس از پایان جنگ، ایران از نظر تسلیحات نظامی توانایی بالایی نداشت اما امروزه موشک های بالستیک جمهوری اسلامی لرزه بر کاخ های ظلم و ستم استکبار می اندازد؛ این توانایی نظامی، حافظ امنیت منطقه و جمهوری اسلامی ایران شده است.

آیت الله کعبی در ادامه سخنان خود گفت: زمانی که آمریکایی ها ایران را تهدید جدی به جنگ می کردند، در همان زمان ما در یک راهبرد ساده پیش بینی می کردیم که این تهدیدها دروغی بیش نیست؛ امروزه قدرت زمینی، هوایی و فضایی و دریایی جمهوری اسلامی ایران پیشرفت چشمگیری داشته و قطع به یقین تهدیدهای آنان پوشالی است.

وی خاطرنشان کرد: اگر در یک مقطع زمانی آمریکا برای تصرف عراق 150 هزار نیرو وارد کرد، برای حمله فراگیر علیه ایران و براندازی نظام، به یک میلیون و پانصد هزار نیروی زمینی نیاز دارد که چنین چیزی شدنی نیست؛ بنابراین حمله نظامی به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به هیچ عنوان نمی تواند در محاسبات دشمن قرار گیرد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: با توجه به این مسأله مهم که دشمنان ایران توهم حمله نظامی و جنگ و مقابله مستقیم را نخواهند داشت، سؤال این است که آیا از طریق جنگ های نیابتی مثل جنگ تحمیلی که به دستور اربابان صدام انجام شد، می توانند خدشه ای به این نظام وارد کنند؟

وی به تبیین پاسخ این پرسش پرداخت و گفت: آمریکا، شوروی و بسیاری از کشورهای جهان عراق را آماده کردند و تصور این بود که می توانند یک هفته ای ایران را اشغال کنند؛ ملت ایران 8 سال مقاومت کرد و پوزه استکبار جهانی را به خاک مالید؛ امروز هم آل سعود را علیه ما تحریک می کنند و به دنبال جنگ های نیابتی هستند؛ جنگ نیابتی در دستور کار دشمنان قرار دارد اما حکمت، درایت و تدبیر عالی رهبر معظم انقلاب و اقتدار بازدارنده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، سبب شده که دشمن در زمینه جنگ نیابتی فقط گزافه گویی می کند و راه به جایی نمی برد.

آل سعود حقیرتر از آن است که بخواهد حرکت نظامی مستقیم علیه ایران انجام دهد

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ادامه داد: آل سعود حقیرتر از آن است که بخواهد یک حرکت نظامی در منطقه انجام دهد و آن هم مستقیم علیه ایران اسلامی باشد؛ پس اگر استکبار بخواهد جنگ نیابتی انجام دهد، تلاش می کنند که امنیت استراتژیک نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در منطقه تضعیف کنند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران مرزهای استراتژیک، عمق استراتژیک و مرزهای جغرافیایی دارد؛ امروز عمق استراتژیک جمهوری اسلامی که برای نظام مقدس ما تولید امنیت می کند، سوریه، لبنان، یمن بحرین و کشورهای منطقه است که دربرابر رژیم صهیونستی هماورد طلبی می کنند.

آیت الله کعبی با بیان این که استکبار تلاش می کند که به عمق استراتژیک جمهوری اسلامی ایران ضربه وارد کند و از همین جهت است که در این مناطق درگیری وجود دارد، گفت: آل سعود با راهبرد این که قدرت اول منطقه شود این کارها را انجام می دهد اما ایران با نیت متحد کردن کشورهای اسلامی و از بین بردن صهیونیسم قدرت اول منطقه شده است.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از کشورهای صاحب قدرت به منطقه آمده اند تا بشار اسد و سوریه که پل مقاومت است را بزنند و ایران را تضعیف و محاصره کنند؛ اما حماسه بزرگ مدافعان حرم و حریم ولایت که دفاع از اسلام و مکتب اهل بیت(ع) بود، با 7 سال مقاومت امروز در حال رسیدن به نقطه نهایی مقاومت در سوریه هستیم؛ اگر ما در آن جا نمی جنگیدیم، مانند حادثه تروریستی تهران هر هفته چندین حادثه تروریستی داشتیم و صدها شهید را باید تشییع می کردیم.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با تقدیر از دلاورمردان تیپ های فاطمیون، حیدریون، زینبیون و نیروهای مستشاری جمهوری اسلامی، ابراز داشت: قدرت، ایمان، عظم و اراده جنگیدن را این دلیرمردان به ارتش سوریه تزریق کرده اند و این ارتشی که ایدئولوژی بعثی داشت هم بازسازی شد.

وی ادامه داد: فرماندهان بعثی ارتش سوریه حتی نماز خواندن هم بلد نبودند و شیوه نماز خواندن را از ما می پرسیدند؛ به آن ها توصیه می کردیم که به پدر و مادر و خانواده خود باید احترام بگذارند و به تدریج رفتار آن ها با سربازان نیز بهبود یافت و محترمانه شد؛ این فرماندهان به جایی رسیده بودند که حتی آرزوی شهادت داشتند و به کلی متحول شده بودند.

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) بیان داشت: شک نکنید که داعش ساخته آمریکا و صهیونیست است و آمریکایی ها فرماندهان آن ها را یک به یک تربیت کرده اند؛ افسران سعودی و اردنی و رژیم های منطقه از فرماندهان داعشی هستند و افرادی که عملیات انتحاری انجام می دهند، وهابی های فریب خورده ای هستند که از سراسر جهان گرد آمده اند.

وی ماهیت ظاهری جنگی که در منطقه از سوی استکبار تحمیل شده را جنگ شیعه و سنی عنوان و تصریح کرد: جنگ شیعه و سنی ظاهر ماجرا است و در واقعیت، جنگ نیابتی استکبار علیه ایران اسلامی است؛ موصل بعد از 9 ماه جنگ قدم به قدم و پس از 3 سال اشغال آزاد شده است و این در حالی بود که داعش تنها با 300 نیرو این استان را تصرف کرده بود؛ این ها نشان دهنده همدستی استاندار موصل با داعش بود و خوشبختانه آزادی موصل و پیروزی های مستمر در سوریه، کمر آمریکا و صهیونیست را شکسته است.

جاده قدس در حال هموار شدن است

آیت الله کعبی یادآور شد: آمریکایی ها قصد داشتند یک حصار از اردن تا سوریه بزنند که منطقه امنی برای رژیم اشغالگر قدس ایجاد کنند، اما با هدایت رهبر معظم انقلاب به جای حصار استکبار، نیروهای مقدس اسلام در کرانه باختری مستقر شدند و جاده قدس در حال هموار شدن است؛ به همین دلیل است که دشمنان داد و فریاد می کنند؛ صبر استراتژیک در برابر آل سعود، بهترین سیاست است چرا که آل سعود عددی نیست و دشمن اصلی ما آمریکا است.

وی ادامه داد: در اوج تلاش های حزب کمونیستی در زمان انقلاب، امام خمینی(ره) با تیزبینی، اخلاص، تقوا و فراست فرمودند، آمریکا شیطان بزرگ است و هر چه فریاد دارید بر سر آمریکا بزنید؛ اصل مکر و شیطنت های دنیا، آمریکا است؛ با وجود دشمنان یهودی و منافقان در صدر اسلام، تمرکز پیامبر اکرم(ص) همیشه بر فتح مکه و مشرکان قریش بود و امروزه هم تمرکز امام و رهبری مبارزه با استبداد جهانی است.

موشک های بالستیک سپاه لرزه بر اندام استکبار انداخته است

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: ما با داعش می جنگیم تا موانع مبارزه مستقیم با رژیم صهیونیستی را از بین ببریم؛ موشک های بالستیک یگان هوافضای سپاه پاسداران لرزه بر اندام استکبار انداخته است؛ این موشک ها به قلب داعش اصابت کرد و طبق برخی اخبار ابوبکر بغدادی در همان ساختمان هایی بوده که مورد اصابت موشک های ایران قرار گرفته است.

وی در بخش دیگر سخنان خود، یمن را گلوگاهی دانست که می شود با آن آل سعود را خفه کرد و بیان داشت: سعودی ها می دانند که اگر نظام مستقل یمن ادامه پیدا کند، بساط آل سعود برچیده می شود؛ یمنی ها دست خالی در حال جنگیدن هستند و وضعیتی شبیه 8 سال دفاع مقدس ایران دارند و با این حال آل سعود گیج شده است؛ آل سعود ضعیف تر از همیشه شده است و به همین دلیل اراده و توانایی جنگ مستقیم با ایران را ندارند.

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان این که با توجه به توانایی های ما، جنگ های سخت در مرزهای ملی نخواهیم داشت، گفت: آمریکایی ها تلاش می کنند که نیروهای دلبسته به غرب در کشورهای اسلامی را پشتیبانی کنند؛ آن ها می خواهند شبکه ای از مسلمانان لیبرال را در منطقه ایجاد کنند که حکومت ها را به دست بگیرند؛ در ایران هم دقیقا برنامه استکبار همین است و به دنبال خط نفوذ در حاکمیت، مدیریت ارشد اجرایی کشور و پارلمان است.

تأخیر در حج واجب گناه کبیره است

وی درباره امنیت حجاج با توجه به تحولات اخیر عربستان و منطقه تصریح کرد: تأخیر در حج واجب، گناه کبیره است و اگر کسی مستطیع باشد و تا به حال حج نرفته است، گناه کبیره انجام داده است، مگر این که حکومت آل سعود حجاج را منع کند؛ خیلی ها تلاش می کنند که پای حجاج ایرانی از حج واجب قطع شود؛ خود سعودی ها نامه نوشتند و گفتند که امنیت و عزت حجاج ایرانی رعایت می شود و شورای عالی امنیت ملی هم وارد کار شده و بررسی های لازم را انجام داده است.

آیت الله کعبی در ادامه اظهار داشت: ممکن است نیروهای خود سر به یک درصد حجاج لطمه ای بزنند اما این ناامنی برای همه حجاج نیست و طبق توافقی که شده دعای کمیل هم در مکان های مشخص شده، قرائت می شود؛ وضعیت امروز عربستان برای حجاج سبز نیست اما قرمز هم نیست.

وی جنگ دوم آمریکا علیه ایران را جنگ نیمه سخت امنیتی و اطلاعاتی دانست و با بیان این که استکبار در این جنگ سعی در نفوذ به افراد را دارند، ابراز داشت: این نیروها را در خارج از کشور تربیت نمی کنند بلکه در سطح کشور نیروهای ضعیف، فرسوده، پشیمان، عقب مانده و لرزان نسبت به مسائل جنسی، مالی و اخلاقی را از طریق واسطه های خود شناسایی کرده و آن ها را تربیت و مطرح می کنند و از طریق آن ها برنامه های خود را پیش می برند.

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) فتنه 88 را اوج برنامه ریزی استکبار برای براندازی نظام جمهوری اسلامی، نفوذ در حاکمیت و فروپاشی نرم و هویتی جمهوری اسلامی دانست و تصریح کرد: ساده لوحی است که برخی این فتنه را اختلافات میان دو حزب چپ و راست بدانند؛ بحث بود و نبود انقلاب اسلامی است که در فتنه 88 خودش را نشان داد؛ میر حسین موسوی، کروبی، سید محمد خاتمی و افراد دیگری که در حکومت بودند به استکبار باج دادند تا خودشان به روی کار بیایند در حالی که اگر چنین اتفاقی رخ می داد، نخستین افرادی که از سوی منافقین اعدام می شدند، همین افراد بودند.

وی ادامه داد: مریم رجوی گفته بود، ما طراحی کردیم که در فتنه 88 جای جلاد و شهید عوض شود و در 88 شعارهایی مثل مرگ بر اصل ولایت فقیه سر دهند؛ بهایی ها و سیلی خورده های ملت ایران در کنار حزب مشارکت و مجاهدین، به آشوب رسیدند که این فتنه اوج نفوذ بود و مردم با روشنگری رهبر معظم انقلاب وارد صحنه شدند و آن را جمع کردند.

آیت الله کعبی افزود: کلینتون گفته بود که ما از اصلاح طلبان حمایت کردیم و آمریکا امروز می گوید ما امیدمان برای براندازی جمهوری اسلامی، به نیروهای داخلی است؛ این افراد همان هایی هستند که دارند از اتحاد سبز و بنفش صحبت می کنند و قصد دارند با فتنه گران متحد شوند؛ نباید ساده سازی کنیم چرا که امکان متحد شدن با فتنه گران وجود ندارد؛ آن هایی که می گویند دیگر کاندیداهای ریاست جمهوری اسلامی 38 سال فقط زندان و اعدام داشتند یا می گویند نباید حوادث 88 را فتنه عنوان کنیم و فضای مجازی را برای دشمن باز گذاشته اند، چگونه می خواهند کشور را اداره کنند.

وی در توصیه به سپاه و بسیج، تأکید کرد: دستگاه های امنیتی باید این جریانات را شناسایی و با آن ها مقابله کنند؛ آن هایی که سپاه و بسیج را تضعیف می کنند تیشه به ریشه انقلاب و کشور می زنند؛ سپاه خون و جان می دهد و زخم زبان را هم تحمل می کند؛ با وجود این که دولت بی تفنگ اصلا توانایی دفاع از خود را ندارد، افرادی دولت با تفنگ و بدون تفنگ را مطرح می کنند؛ ما در تهران به شناسایی خط نفوذ و دفاع از حریم ولایت نیاز داریم.

برنامه جریان نفوذ کنار زدن افشاگران جریان های وابسته به غرب است

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: ما موافق نیستیم که در روز قدس عده ای علیه رییس جمهور شعار دهند چرا که این بی تدبیری و حاشیه پردازی بی جهت است؛ اما در طرف دیگر اشعار میثم مطیعی در نماز جمعه از ابتدا تا انتها شرعی، قانونی، سیاسی و بدون اهانت بود و حرف های محکمی داشت که مسؤولان به جای جنجال باید بیایند و در این زمینه پاسخ بدهند؛ برنامه جریان نفوذ این است که هر کسی خط شکن است و جریان وابسته به غرب را افشاء می کند را کنار بزنند؛ رسالت نیروهای بسیج روشنگری و شناخت نفوذ است.

وی در بخش دیگر سخنان خود درباره جنگ نرم و امنیتی، اظهار داشت: ترویج بی بندوباری و افسار گسیختگی اخلاقی مثل چهارشنبه های سفید، شعاری برای دختران مظلوم است و پشت این برنامه سرویس های جاسوسی استکبار قرار دارد؛ چنین معضلاتی نیاز به حرکت انقلابی و زینبی خواهران دارد؛ تقویت حلقه های صالحین در مساجد و ادارات یکی از این حرکات انقلابی است و باید توسعه پیدا کند.

آیت الله کعبی با تأکید بر این که ارتباط با نیروهای گسترده، طراحی جذب حداکثری و ایمانی باید در دستور کار نیروهای بسیج باشد، بیان داشت: افرادی که فریب می خورند را باید جذب و برای آن ها روشنگری کنیم؛ در این زمینه بود که رهبری دستور آتش به اختیار دادند؛ منتظر نباشید که رییس فلان دستگاه براساس سلسله مراتب اداری بخواهد دستور اقدامات فرهنگی دهد.

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در پایان گفت: جمهوری اسلامی ایران با فرماندهی رهبر معظم انقلاب به آرمان های امام و شهدا رسیده است و به آینده این نظام اسلامی امیدوار هستیم./840/۵۰۴/ب2

ارسال نظرات