۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۳
کد خبر: ۵۰۹۸۴۲
آیت الله علما:

ذکر خداوند قلب و روح انسان را وسعت می بخشد

آیت الله علما گفت: ذکر خداوند متعال در خلوت می تواند قلب و روح انسان را وسعت بخشد، باید در تنهایی خود نیز خدا را در نظر داشت.
آیت الله علما

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه شامگاه امروز در سلسله جلسات اخلاقی خود در مسجد حاج شهباز خان، ابراز داشت: انسان برای قرارگیری در زمره یاران امام زمان (عج) باید با ایشان سنخیت پیدا کند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تصریح کرد: باید قلب خود را اصلاح کرد و برای پیشرفت دین مبین اسلام دلسوزانه عمل کرده و قلب خود را وسعت بخشید.

امام جمعه کرمانشاه بیان داشت: ذکر خداوند متعال در خلوت می تواند قلب و روح انسان را وسعت بخشد، باید در تنهایی خود نیز خدا را در نظر داشت.

وی در ادامه اظهار داشت: کسی که از ذلت گناه به عزت اطاعت و بندگی پناه آورد قطعأ از جانب خداوند متعال عزت و صلابت یافته و خدا او را عزیز و بی نیاز می کند.

امام جمعه کرمانشاه مطرح کرد: کسی که به پول و عشیره و قبیله و پست و مقام بی اعتنا باشد می تواند کوه ها را جابجا کند و این همان مؤمنی است که بادها او را نمی لرزانند.

آیت الله علما خاطرنشان کرد: کسی که در مقابل پست و مقام از خود بیخود شد و دلش لرزید به لذات دنیوی گرفتار شده و باید برای رهایی خود از این غل و زنجیر راه چاره ای پیدا کند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه وابستگی به دنیا را نوعی بیماری خواند و عنوان داشت: کسی که فریفته مال و مقام دنیوی شد باید برای درمان خود به ائمه اطهار (ع) متوسل شده و خود را از بند این وابستگی برهاند.

وی در پایان توسل به امام حسین (ع) را تنها راه نجات این افراد دانست و گفت: همانگونه که سیدالشهدا (ع) برای کسب کمال دین به دنیا پشت کرد، مؤمنان نیز باید کسب سعادت اخروی را مقدم بر لذات زودگذر دنیوی بدانند./۲۰۲/۸۵۷/ب۱

ارسال نظرات