۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۶
کد خبر: ۵۰۹۸۵۶
معاون امور روحانیان و حوزه های علمیه آستان عبدالعظیم حسنی:

مبارزه با بدحجابی دفاع از حق است

معاون امور روحانیان و حوزه های علمیه آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با بیان اینکه انسان مومن مدافع حق است، گفت: مبارزه با بدحجابی دفاع از حق است.
حجاب اجتماعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد تقدیری معاون امور روحانیان و حوزه های علمیه آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، امروز عصر به مناسبت فرا رسیدن وفات محدث والامقام حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در همین آستان به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) چهارم ماه ربيع الآخر سنه ۱۷۳ هجرى قمری در مدینه دیده به جهان گشود و در پانزدهم شوال المکرم سنه 252 هجری قمری در شهرری وفات یافت.

وی افزود: 15 شوال سالروز وفات حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا است این دو بزرگوار در ادب و کمال سرآمد مردمان عصر خود بودند. حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با چهار واسطه نسبش به امام حسن مجتبی(ع) می‌رسد.

حجت الاسلام تقدیری درباره شخصیت این محدث والامقام ابراز کرد: بسیاری از علما و اولیای الهی از علوم این عالم جلیل القدر بهره برده و در جوار مضجع شریف ایشان در خاک آرمیده‌اند.

معاون امور روحانیان و حوزه های علمیه آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با بیان اینکه آباء و اجداد تاثیر مستقیمی در تربیت نسل‌های آینده دارد، گفت: اجداد حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در کمالات سرآمد عالم بودند.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ و اندیشه آباء و اجداد ایرانیان از نظر علمی و هنری بسیار غنی بوده است، اظهار داشت: بهره بردن از فرهنگ گذشتگان سبب رشد افراد می‌شود و این امر به دور از تعصب جاهلیت قابل ستایش است.

حجت الاسلام تقدیری تعصب جاهلیت را عاملی برای رویگردانی از حق دانست و گفت: شیطان بنیانگذار تعصب است، تعصب قدرت تصمیم گیری انسان را کاهش می‌دهد و سبب وابستگی بی دلیل انسان به یک امر بیهوده می‌شود.

معاون امور روحانیان و حوزه های علمیه آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با تاکید براینکه تعصب مثبت قابل تحسین است، تصریح کرد: حضرت حمزه با این حال که عموی پیامبر(ص) بود اما به ایشان تعصب خاصی داشت و تحمل هیچگونه جسارتی به ساحت مقدس رسول خدا(ص) را نداشت؛ ایشان مدافع حریم رسول خدا(ص) بود.

وی ادامه داد: انسان مومن زمانی که حقی را می‌شنود به مقابله با مخالفان آن می‌پردازد امروز کسانی که با بدحجابی مبارزه می‌کنند در اصل مدافعان حق هستند./۲۰۲/۸۱۳/ب۱

ارسال نظرات