۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۵
کد خبر: ۵۱۰۷۲۴
مدیر کل هماهنگی و ساماندهی امور جوانان:

۶۸ درصد مصوبات ستاد ساماندهی امور جوانان عملیاتی شد

مدیر کل هماهنگی و ساماندهی امور جوانان با بیان اینکه حدود ۶۸ درصد مصوبات ستاد اجرایی شد، گفت: از این میزان ۵۴ درصد مربوط به وظایف دستگاه‌ها و ۴۶ درصد در حیطه وظایف وزارت ورزش و جوانان بود.
رضوی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شبستان، سیدجواد رضوی، مدیر کل هماهنگی و ساماندهی امور جوانان در شصت و هفتمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان گفت: در سال 89 ادغام سازمان ملی جوانان و سازمان تربیت بدنی انجام می شود و وظایف معاونت ساماندهی امور جوانان به شورای عالی جوانان، ستاد ملی و ستاد استانی انتقال می یابد.

وی بیان کرد: ستادهای ملی امور جوانان وظیفه سیاستگذاری، برنامه ریزی، هماهنگی، تقسیم کار ملی و نظارت بر حوزه جوانان را بر عهده گرفت.

وی بیان کرد: از سال 92 تا 95 در مجموع 4 هزار و 133 ستاد ملی،‌ استانی و شهرستانی برگزار شد که از این تعداد 19 ستاد ملی، 529 ستاد استانی و 3 هزار و 585 ستاد شهرستانی برگزار شد.

رضوی با بیان اینکه در سال 95 وزارت ارشاد، سازمان بهزیستی، بسیج و مرکز آمار بیشترین حضور را در جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان داشته اند، تصریح کرد: همچنین وزارت راه و شهرسازی، معاونت زنان ریاست جمهوری و مشاوران جوان رییس جمهور کمترین مشارکت را داشتند و وزارت جهاد کشاورزی نیز تاکنون عضو اصلی خود را به ستاد ساماندهی جوانان نفرستاده است.

وی اظهار کرد: در سال 95 موضوعات اوقات فراغت، ازدواج و خانواده، هویت، اشتغال، فضای مجازی، یافته های پژوهشی و گزارش استانداری و دستگاه های عضو سهم بالاتری در جلسات ستاد ساماندهی در کل کشور داشتند.

مدیر کل هماهنگی و ساماندهی امور جوانان با اشاره به اینکه در سال گذشته حدود 68 درصد مصوبات ستاد اجرایی شد،‌ افزود: از این میزان 54 درصد مربوط به وظایف دستگاه ها و 64 درصد در حیطه وظایف وزارت ورزش و جوانان بود.

رضوی با بیان اینکه استان های البرز، چهارمحال و بختیاری و آذربایجان شرقی بیشترین موفقیت را در برگزاری جلسات ستاد ساماندهی جوانان داشتند، اذعان کرد: همچنین استان‌های کرمانشاه، خراسان جنوبی و قم ضعیف‌ترین عملکرد را به خود اختصاص دادند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین برای سال 96 برگزاری 10 ستاد استانی و 10 ستاد شهرستانی مورد نظر ما است و در مجموع باید 310 ستاد استانی و 4 هزار و 260 ستاد شهرستانی برگزار شود.

مدیر کل هماهنگی و ساماندهی امور جوانان با بیان اینکه عدم مشارکت دستگاه ها و نبود اعتبار لازم مهمترین علت اجرایی نشدن مصوبات است، افزود: در سال 95، 56 درصد ستادهای استانی با حضور استانداران برگزار شد که این عدد در سال 94 حدود 40 درصد بود.

رضوی با بیان اینکه در شهرستان ها نیز 74 درصد جلسات با حضور فرمانداران برگزار شد، اظهار کرد: مسئله آسیب های اجتماعی بیشترین سهم را در کنار اوقات فراغت، خانواده و ازدواج و مشارکت اجتماعی به خود اختصاص داد./۱۳۲۵//۱۰۲/خ

ارسال نظرات