۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۶
کد خبر: ۵۱۱۰۳۵

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

اعزام شش کاروان «دین، نشاط و زندگی» به روستاهای شیروان، برپایی هفت بوستان نماز در بجنورد و افتتاح ۴۴ کانون خادم یاران رضوی در خراسان شمالی عناوین برخی از اخبار فرهنگی این استان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمود عزیزی، رییس اداره تبلیغات اسلامی شیروان از اجرای طرح کاروان «دین، نشاط و زندگی» با محوریت روحانیون، از بیستم تیرماه در این شهرستان خبر داد و گفت: شش کاروان در قالب این طرح به روستاهای این شهرستان اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه این کاروان‌ها تا پایان شهریورماه در این شهرستان برنامه‌های خود را در زمینه‌های مختلف دینی و مذهبی اجرا می‌کند، افزود: این طرح به‌عنوان یک برنامه مکمل در اوقات فراغت، ضمن ایجاد خودباوری و درون‌سازی باورهای دینی در کودکان و نوجوانان روستاها، زمینه شکوفایی استعدادهای آنان در عرصه فرهنگی را فراهم می‌کند.

حجت‌الاسلام عزیزی با بیان اینکه طرح غنی‌سازی اوقات فراغت تابستانی از سوی اداره تبلیغات اسلامی در دو بخش کاروان‌های «دین، نشاط و زندگی» و «بوستان‌های معرفت» برگزار می‌شود، گفت: در قالب برنامه اعزام کاروان‌های دین، نشاط و زندگی به روستاهای شهرستان، گروه‌های تبلیغی شامل 2 تا پنج نفر از روحانیان به مناطق روستایی اعزام شده و یک روز تبلیغی را با کودکان و نوجوانان برنامه‌های مختلف فرهنگی مذهبی را اجرا می‌کنند.

برپایی ۷ بوستان نماز در بجنورد

حجت‌الاسلام ناصر هدایتی، رییس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد از برپایی نماز جماعت هفت بوستان نماز با حضور روحانیون اعزامی از قم و مشهد و مربیان کودک و نوجوان در این شهرستان به مناسبت تعطیلات تابستانی خبر داد و با اشاره به برنامه‌های اوقات فراغت اداره تبلیغات اسلامی بجنورد اظهار داشت: در تعطیلات تابستان امسال هفت بوستان نماز در شهر و روستاهای اطراف بجنورد با حضور روحانیون قم و مشهد و مربیان کودک و نوجوان برپا شده و برنامه‌هایی برای این کودکان و نوجوانان برگزار می‌کنند.

وی افزود: همچنین اعزام هشت کاروان روستایی «دین، نشاط و زندگی» به مناطق مختلف این شهرستان نیز از برنامه‌های تبلیغات اسلامی برای غنی‌سازی اوقات فراغت تابستانی است.

حجت‌الاسلام هدایتی گفت: امسال همچنین هفت بوستان نماز در شهر و روستاهای اطراف بجنورد با حضور روحانیون قم و مشهد و مربیان کودک و نوجوان برپا شده و برنامه‌هایی برای این کودکان و نوجوانان برگزار می‌کنند.

افتتاح ۴۴ کانون خادم یاران رضوی در خراسان شمالی

محمد اکبرزاده، مسؤول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در خراسان شمالی، با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برای اجرا در دهه کرامت، از افتتاح ۴۴ کانون خادم یاران رضوی در این استان هم‌زمان با دهه کرامت خبر داد.

وی همچنین از اجرای ۲۴ برنامه فرهنگی با محوریت ترویج فرهنگ رضوی در خراسان شمالی به مناسبت دهه کرامت خبر داد و افزود: کمک مالی به ۴۵۰ زوج نیازمند، سرکشی از ۲۰۰ بیمار و حمایت از بیماران با نیاز ویژه، حمایت از ۱۰ خانواده نابارور برای معالجه، مساعدت مالی به ۱۰۰ خانواده سادات و طرح محرومیت‌زدایی در پنج دهکده خراسان شمالی از برنامه‌های دهه کرامت است.

اکبرزاده تصریح کرد: گسترش سبک زندگی دینی و کمک به هم نوع، هدف اساسی این نمایندگی است و درصدد هستیم با استفاده از ظرفیت آستان حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع)، از استان محرومیت‌زدایی و فقرزدایی کنیم.

۱۶۵ کتابخانه قفسه باز در مساجد خراسان شمالی

هاشم شیرازیان، مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی، با اشاره به احداث 77 باب کتابخانه باز در جوار کانون‌های مساجد استان، اظهار داشت: تعداد کتابخانه‌های باز و مخزن دار کانون‌های مساجد استان به 165 باب رسید.

وی افزود: یکی از فعالیت‌های کانون‌های مساجد فعالیت‌های کتابخانه‌ای است که در کنار برنامه‌های دیگر مذهبی و فرهنگی دنبال می‌شود و به 2 صورت کتابخانه مخزنی و کتابخانه باز به علاقه‌مندان خدمات ارائه می‌کند./9314/۳۰۳/ب2

ارسال نظرات