۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۵
کد خبر: ۵۱۱۷۳۵
امام جمعه چابهار:

امنیت بیت‌المال در سایه امر به معروف و نهی از منکر محقق می شود

امام جمعه چابهار با بیان اینکه امنیت بیت‌المال در سایه امر به معروف و نهی از منکر محقق می شود، گفت: با «امر به معروف و نهی از منکر» مشکلات اقتصادی حل می شود به ویژه زمانی که مردم گرفتار مشکلات اقتصادی هستند.
امر به معروف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سید محمد موسوی، امام جمعه چابهار شب گذشته ۲۴ تیر در جمع زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) با بیان اینکه امر به معروف یک واجب همگانی است، اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر نظارتی عمومی است که خداوند به وسیله انبیاء و اولیا به دوش ملت گذاشته است.

وی با اشاره به این‌که امام صادق(ع) برای امر به معروف و نهی از منکر حوزه علمیه تشکیل دادند، تأکید کرد: امروز طلاب حوزه‌های علمیه در کنار تعلیم و تربیت وظیفه دارند «امر به معروف و نهی از منکر» را به صورت تخصصی فرا گیرند و در اختیار جامعه اسلامی قرار دهند.

حجت الاسلام موسوی خاطرنشان کرد: اصل امر به معروف اختصاص به حوزه های علمیه ندارد بلکه همه ما موظف هستیم در مقابل این فریضه الهی اقدام کنیم و نسبت به منکرات بی‌تفاوت نباشیم.

نفوذ آیات اسرائیلیات در جامعه ما

امام جمعه چابهار ابراز کرد: متأسفانه در جامعه اسلامی ما آیات اسرائیلیات نفوذ کرده است که «عیسی به دین خود، موسی به دین خود» مصداقی از آن است، این‌ مزخرفات اسرائیلی و آیات اسرائیلیات است که بر ما تحمیل کرده‌اند تا فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی از بین برود.

وی با بیان اینکه در لسان روایات داریم، اگر امر به معروف و نهی از منکر بین مردم فراموش شود، بدترین انسان‌ها بر آن امت مسلط خواهند شد، تصریح کرد: اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه از بین رود سلطه بر آن جامعه آسان می‌شود بنابراین اگر فکر، نگاه و سخنان مردم بر مبنای نظارت همگانی باشد استکبار نمی‌تواند بر ما سلطه پیدا کند.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه بر مسند نشستن افراد خائن نتیجه ترک این فریضه الهی در جامعه است، خاطرنشان کرد: سرنوشت جامعه انسانی و بشری به همه افراد مربوط می‌شود و اگر کسی به ارزش‌های اجتماعی تعرض کند دیگران حق سکوت ندارند.

نتیجه نظارت همگانی؛ حل مشکلات اقصادی

وی افزود: در زمانی که مردم گرفتار مشکلات اقتصادی هستند، کسانی بر مسند قدرت نشسته‌اند که از بیت المال حقوق‌های نجومی و کلان برداشت می کنند اگر همه در مقابل متجاوزین به بیت المال اعتراض کنند و نظارت همگانی صورت گیرد، مشکلات اقصادی حل شود.

امام جمعه چابهار متذکر شد: امروز جزئی‌ترین و پیش‌پاافتاده‌ترین‌ نیاز های ما از طریق واردات تأمین می‌شود بنابراین ما باید دست به دست هم داده و با نظارتی همگانی این موضوع را کنترل کنیم که نتیجه آن توسعه کار و تولیدات داخلی است.

وی تصریح کرد: سکوت دیگران در این خصوص و موارد مشابه باعث می‌شود فساد در جامعه فر‌اگیر و عاقبتش دامن‌گیر همه شود، در چنین وضعیتی که در قبال رواج فساد سکوت شده است، دعای خوبان استجابت و توبه افراد پذیرفته نمی‌شود.

امام جمعه چابهار عنوان کرد: برخی امر به معروف و نهی از منکر را هرج و مرج در جامعه می‌دانند در حالی‌ که عین تأمین حیات طیبه برای بشریت است، امر به معروف و نهی از منکر رحمانیت است چرا که در معنای عام جز تذکر لسانی با مهربانی نیست.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر آدم‌ساز است و همه واجبات به وسیله امر این واجب الهی احیا می‌شود، مطرح کرد: امنیت جامعه اسلامی در ابعاد گوناگون سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و هم‌چنین امنیت بیت بیت‌المال در سایه امر به معروف و نهی از منکر محقق می شود./934/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات