۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۱
کد خبر: ۵۱۲۱۲۷
معاون شورای سیاستگذاری ائمه جمعه:

احترام به لباس مقدس روحانیت از شعائر دین است

معاون شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با بیان اینکه احترام به لباس مقدس روحانیت از شعائر دین است، گفت: پوشش روحانیت میراثی گرانبها از پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) است.
حجت الاسلام ابراهیمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، چهارشنبه 24 تیرماه در ایستگاه متروی شهرری فردی شرور به حجت الاسلام خلیل ذوالفقاری قاضی سابق دادگاه خانواده شهرری و امام جماعت مسجد مرتضی علی(ع) شهرری حمله کرده و با استفاده از کاتر وی را از ناحیه دست و گردن مجروح می‌کند.

در پی این حمله پلیس حاضر در صحنه بارها به ضارب اخطار می‌دهد اما فرد مهاجم همچنان به عربده کشی و تهدیدهای خود ادامه می‌دهد بر همین اساس پلیس مجبور به شلیک گلوله به ناحیه پای ضارب می‌شود و او در مسیر انتقال به بیمارستان کشته می‌شود.

به گفته برخی شاهدان عینی فرد مهاجم قصد جسارت و توهین به لباس روحانیت داشته به همین منظور دست به این اقدام شرورانه زده است.

حجت الاسلام عبدالعلی ابراهیمی، امام جمعه موقت شهرری و معاون شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به اینکه لباس و پوشش روحانیت از شعائر اسلام است، گفت: توهین به شعائر اسلامی مردود و تعظیم و تکریم آن بر همگان لازم است.

وی افزود: لباس روحانیت از شعائر دین و نماد مبلغان و شاگردان مکتب امام صادق(ع) است.

امام جمعه موقت شهرری حمله فرد ضارب به حجت الاسلام ذوالفقاری را بسیار تامل برانگیز دانست و اظهار داشت: زمانی که یک روحانی ملبس به لباس معنوی روحانیت در خیابان ظاهر می‌شود در اصل به تبلیغ دین پرداخته و امر به معروف و نهی از منکر می‌کند بر همین اساس دشمنی دشمنان با روحانیت امر تازه و جدیدی نیست.

معاون شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه امروز دشمنان و برخی افراد مغرضانه شعائر اسلامی را مورد تمسخر قرار می‌دهند، ابراز کرد: مردم و مسؤولان باید هوشیارانه در برابر هجمه‌های فرهنگی دشمنان به تقویت شعائر دینی بپردازند.

صفدر محمدی عضو هیات امنای مسجد مرتضی علی(ع) ینز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به اینکه عبا و عمامه لباس مقدس پیامبر(ص) است، ‌گفت: امروز کسانی که لباس پیامبر(ص) بر تن می‌کنند به تاسی از حضرت به تبلیغ و تبیین معارف دین اسلام می‌پردازند.

محمدی با تاکید بر اینکه لباس روحانیت نزد ایرانیان بسیار مقدس و قابل احترام است، بیان داشت: پوشش روحانیت از جایگاه معنوی بالایی برخوردار است و از نشانه‌های علما و بزرگان دین به شمار می‌رود.

عضو هیات امنای مسجد مرتضی علی(ع) با اشاره به اینکه لباس بیانگر شخصیت است، ابراز کرد: امروز عبا، قبا و عمامه پوشش علما و مراجع تقلید اسلام است بنابراین احترام به پوشش مقدس پیامبر(ص) و بزرگان دین امری لازم و ضروری محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه مسلمانان هنگامی که پرسش دینی داشته باشند به روحانیت مراجعه می‌کنند، گفت: پوشش روحانیت، لباس تبلیغ دین است بنابراین حادثه‌ای که در متروی شهرری اتفاق افتاد نباید از سوی مسؤولان نادیده گرفته شود زیرا جسارت به لباس دین در اسلام امری مردود و باطل است.

عضو هیات امنای مسجد مرتضی علی(ع) ادامه داد: حجت الاسلام ذوالفقاری در مدت کوتاهی که مسؤولیت امام جماعت مسجد مرتضی علی(ع) محله دیلمان را به عهده داشت در حد توان و فرصت به امور دینی مردم محل و مراجعه کنندگان به خوبی جامه عمل ‌پوشاند.

خلیل شامانی خادم مسجد مرتضی علی(ع) شهرری نیز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به اینکه حادثه دیروز مترو بسیار تاسف انگیز بود، گفت: امام صادق(ع) فرمودند: شایسته نیست امام جماعت بدون عبا و عمامه باشد؛ حجت الاسلام ذوالفقاری که ملبس به لباس روحانیت است مدتی به عنوان امام جماعت در این مسجد مرتضی علی(ع) خدمت می‌کرد.

شامانی با تاکید بر اینکه احترام به پوشش روحانیت که سنبل و مظهر علم و تقوا به شمار می‌رود امری عقلانی و معرفتی است، بیان داشت: پوشش روحانیت میراثی گرانبها از پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) است بنابراین احترام به این پوشش مقدس از شعائر دین محسوب می‌شود.

خادم مسجد مرتضی علی(ع) شهرری با اشاره به اینکه پوشش معنوی روحانیت خود مصداق بارز امر به معروف و نهی از منکر است، عنوان کرد: لباس و پوشش روحانیت نماد مرجعیت دینی است. علما و مراجع عظام با پوشش عبا و عمامه جایگاه خود را برای پاسخگویی به مسائل و شبهات دینی مردم مشخص می‌کنند.

صاحبه فراهانی از اهالی قدیمی محل دیلمان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ با تاکید بر اینکه به طور قطع همه مردم حمله به یک انسان بی دفاع را محکوم می‌کنند،‌ گفت: حمله روز شنبه به حجت الاسلام ذوالفقاری بسیار تاسف انگیز است و تاسف انگیزتر جسارت فرد مهاجم به لباس و پوشش روحانیت بود.

فراهانی با بیان اینکه پوشش امروز روحانیت میراث گرانسنگ نبی اکرم(ص) و جانشینان بر حق ایشان است، ابراز کرد: فرد مهاجم با چرخاندن عبا و عمامه که لباس رسمی پیامبر(ص) شناخته می‌شود قلب همه ما را به درد آورد و با چنین اقدامی مظلومیت پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) را به نمایش گذاشت.

وی با تاکید بر اینکه حمله به مقدسات اسلام از اهداف دشمنان است، عنوان کرد: امروز دشمنان با هجمه‌های سنگین فرهنگی درصدد تخریب دین برآمده‌اند بر همین اساس مخدوش کردن جایگاه روحانیت از اهم اهداف آنان برای اسلام ستیزی به شمار می‌رود.

فراهانی با در ادامه با بیان اینکه روحانیت تاثیر مطلوبی در جامعه دارد، گفت: بنده منکر انتقادات و انتظارات از قشر روحانیت نیستم ولی اینکه حملات دشمن به این قشر بیش از سایر اقشار است نشان از تاثیرگذاری مفید روحانیت در جامعه دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تقویت ایمان و اعتقاد مردم سدی محکم در برابر حملات فرهنگی دشمن است بنابراین مسؤولان در ترویج فرهنگ دینی باید جدیت داشته باشند تا دیگر ما شاهد چنین حوادث تلخ و دلخراشی نباشیم.

لازم به ذکر است حجت الاسلام ذوالفقاری با سپری کردن دوره درمان روز 26 تیرماه از بیمارستان شهدای هفتم تیر شهرری مرخص شد./۵۰۳/۸۱۳/ب۱

ارسال نظرات