۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۵۱۲۴۲۷
مجری برنامه‌های کودک تلویزیون:

قصه گویی راه آموزش‌های عاطفی و معنوی به کوکان است

گیتی خامنه گفت: من معتقدم بهترین راه برای ارتباط و ارائه آموزش های مهم در زمینه های عاطفی، اجتماعی، معنوی و فلسفی به کودکان همین هنر قصه گویی است.
کودکان

به گزارش خبرگزاری رسا، گیتی خامنه با بیان اینکه بچه ها وقتی در مسیر داستان و قصه قرارمی گیرند ناخودآگاه دوست دارند خط جذاب قصه را دنبال کنند، گفت:  همین پییگیری فرصتی بهتر برای استفاده از عالم قصه گویی می شود.

فرهنگ سنتی ایران با قصه گویی عجین شده است

این مجری برنامه‌های کودک تلویزیون افزود: قصه گویی در فرهنگ سنتی و ایرانی ما ریشه بسیار کهنی دارد پس بهتر است که ما بخش مهمی از اموزه های تربیتی کودکان را مثل گذشته ها از طریق دوست داشتنی های آنها مثل قصه گویی اموزش دهیم.

وی افزود: من معتقدم بهترین راه برای ارتباط و ارائه آموزش های مهم در زمینه های عاطفی، اجتماعی، معنوی و فلسفی به کودکان همین هنر قصه گویی است چون کودکان با دقت داستان را از اول تا انتها گوش می دهند و همین پیگیر بودنشان روشی برای ارائه آموزش های مهم است.

وی تأکید کرد: قصه گو از نظر من کسی که منتقل کننده زیباترین مفاهیم، باصفاترین ادبیات و دلچسب ترین آموزش ها به شنوندگان است و همین ویژگی ها سبب می شود حتی قصه گوها هم در ذهن مردم به اندازه قصه جذاب و ماندگار باشند.

عالم عمیق قصه گویی بین مادر و کودک؛ ارتباط عاطفی بین نسل ها

گیتی خامنه در پایان با بیان اینکه عالم عمیق قصه گویی بین مادر و کودک سبب می شود ارتباط عمیق عاطفی و آموزشی بین دو نسل برقرار شود، ابراز داشت: به همین دلیل است که حضور مادران در جشنواره مادران قصه گو از اهمیت بسیاری برخوردار است و امیدوارم مادران از شرکت کردن در آن استقبال کنند./۸۴۱/د۱۰۲/س

ارسال نظرات