۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۵۱۴۳۵۰
آیت الله سعیدی:

مسؤولان به شرارت های ‌آمریکا پاسخ عملی و قاطع دهند/ تنها به خط و نشان کشیدن بسنده نشود

امام جمعه قم با اشاره به اقدام خصمانه آمریکا در وضع تحریم های جدید علیه ایران، گفت: اکنون نوبت ایران است که پاسخ این رفتار شرارت آمیز را بدهد، بنابراین مسؤولان تنها به محکوم کردن و خط و نشان کشیدن بسنده نکنند.
نمازجمعه قم به امامت آیت الله سعیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با گرامیداشت دهه کرامت، گفت: هدف از برگزاری دهه کرامت در کشور تجلیل و تکریم اهل بیت پیامبر اسلام است.

وی افزود: مردم در این دهه محبت و مودت خود را اظهار می کنند و با معارف اهل بیت(ع) آشنا می شوند، محبت و مودت به اهل بیت(ع) تکلیفی الهی است؛ در تقویم دو نوع مناسبت حزن انگیز و شوق انگیز وجود دارد، دهه کرامت دهه شادی اهل بیت(ع) است و شوق انگیز به شمار می رود.

امام جمعه قم با بیان این که در دهه کرامت رسم شاد بودن بر اساس مکتب اهل بیت(ع) باید تبیین شود، اظهار داشت: امام صادق(ع) فرمود شیعیان با شادی ما شاد هستند و با غم ما محزون می شوند، از این رو معارف اهل بیت(ع) باید به خوبی تبیین شود.

وی با گرامیداشت سالروز عملیات مرصاد ادامه داد: در اواخر جنگ صدام علیه ایران و پس از پذیرش قطعنامه 598 سازمان منافقان احساس کرد که ایران این قطعنامه را از سر ناتوانی و ضعف پذیرفته است از این رو با کمک صدام نیروهای منافق از غرب کشور وارد ایران شدند و می خواستند 33 ساعته تهران را بگیرند، در شب اولی که منافقان وارد کشور شدند در اسلام آباد به قتل فجیعی روی آوردند و حتی بیماران را به شهادت رساندند.

آیت الله سعیدی با بیان این که جمهوری اسلامی ایران در عملیات مرصاد به فرماندهی شهید صیاد شیرازی به مقابله متجاوزان پرداخت، ابراز داشت: در مدت کوتاهی شکست سختی بر مزدوران منافق وارد و طومار آن ها در هم پیچیده شد.

وی با اشاره به سالروز اقامه نخستین نماز جمعه کشور، یاد و خاطره مرحوم آیت الله مشکینی را گرامی داشت و عنوان کرد: آیت الله مشکینی شخصیتی بودند که در همه مسؤولیت های خود عالی عمل کردند، از جمله در حوزه علمیه با رفتار خود و درس اخلاق در تهذیب نفوس مستعده کوشیدند، آیت الله مشکینی در عرصه علمی با شجاعت دم از تحول در دروس، متون و شیوه تدریس در حوزه زدند و گام های بلندی برداشتند.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به روز کارآفرینی و آموزش های فنی و حرفه ای، خاطرنشان کرد: باید همه فعالان عرصه علمی اعم از حوزه های علمیه و دانشگاه ها تلاش کنند که افراد تحت تربیت خود را با مهارت های متناسب با علومی که می آموزند آشنا کنند، اما علی(ع) فرمود بی ارزش ترین علم ها علمی است که بر زبان متوقف شود و کاربردی نباشد و با ارزش ترین آن علمی که در اعضا و جوارح آشکار شود.

وی همچنین روز بزرگداشت حضرت موسی مبرقع، روز اهدای خون، روز جهانی شیرمادر و سالروز تأسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی را گرامی داشت.

امام جمعه قم درباره شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: این شورا جمله نهادهای انقلابی است که در رأس آن شخصیتی امین حضرت امام و رهبری قرار دارد و وجود این شخصیت فقیه، مخلص و پر تلاش بر اعتبار، اتقان و صحت موضع گیری ها و فعالیت های این نهاد انقلابی افزوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیدار دوستانه فرماندهان عالی رتبه سپاه با رییس جمهور افزود: چنین نشست هایی بسیار ارزشمند و مبارک و دارای آثار بسیار خوبی است، بدون شک هر یک از طرفین نقطه نظراتی نسبت به یکدیگر دارند که در چنین جلساتی می توانند رو در رو آن ها را مطرح کرده و از یکدیگر پاسخ دریافت کنند.

آیت الله سعیدی با بیان این که هیچکدام از طرفین نباید اجازه دهند برخی مسائل مهم که بعضا امنیتی هم هستند به سطح جامعه و رسانه کشیده شده و مورد یأس مردم و سوء استفاده دشمن شود، اظهار داشت: اینگونه نشست ها روح اتحاد و همبستگی بین مسؤولان و قوا را افزایش می دهد و در نتیجه بر اقتدار دولت و قوای مسلح خواهد افزود.

وی ادامه داد: انجام این دیدار به ویژه در آستانه مراسم تحلیف رییس جمهور و همزمانی آن با وضع تحریم های جدید آمریکا علیه ایران برای درون کشور پیام دارد که مردم بدانند مسؤولان با یکدیگر متحد هستند و هم برای دشمنان که می خواهند بااختلاف افکنی مردم را دلسرد کنند پیام دارد که بدانند آرزوی شکست ایران اسلامی را همانند دولت های گذشته آمریکا به گور خواهند برد.

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) با اشاره به اقدام خصمانه آمریکا در وضع تحریم های جدید علیه ایران، ابراز داشت: اکنون نوبت ایران است که پاسخ این رفتار شرارت آمیز را بدهد، آمریکا برای انجام این تحریم ها اقدام عملی انجام داده است بنابراین مسؤولان تنها به محکوم کردن و خط و نشان کشیدن بسنده نکنند، آمریکا از حرف ها نمی ترسد بلکه از اقدام عملی و مقابله به مثل ایران هراس دارد.

وی عنوان کرد: در برابر شرارت های اخیر آمریکا انتظار مقابله به مثل و برخورد قاطع داریم، ایران اسلامی افزون بر مقابله به مثل باید با دو کشور روسیه و کره شمالی که مشمول این تحریم ها شده اند هماهنگ شود و پاسخی کوبنده به اقدامات اخیر آمریکا بدهد، آمریکا باید بداند که زمان قلدری و یکه تازی او در دنیا به سر آمده است.

امام جمعه قم با اشاره به مقاومت مردم مظلوم فلسطین در برابر رژیم اشغالگر صهیونیستی خاطرنشان کرد: این مقاومت باز هم جواب داد و صهیونیست ها مجبور شدند گیت های مقابل مسجدالاقصی را ضربتی و شبانه جمع کنند./1323/۲۰۱/ب2

ارسال نظرات