۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴
کد خبر: ۵۱۵۷۳۵
فعال فرهنگی از پاکستان:

تأثیرات فرهنگ رضوی مختص شیعه نیست

فعال فرهنگی از پاکستان درباره تأثیرات فرهنگ رضوی گفت: در همه جوامع، ائمه اطهار(ع) مرکز رشد دین و اخلاق شدند و این موضوع مختص شیعه نیست؛ به گونه ای که حتی غیر مسلمانان هم از سیره آنان بهره مند می شوند.
پرچم پاکستان امام رضا

حجت الاسلام میثم عباس همدانی، فعال فرهنگی از پاکستان در حاشیه نشست سالانه مسؤولان مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) که 3 مرداد در حرم رضوی برگزار شد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا درمشهد درباره تأثیرات معنوی حضور حضرت رضا(ع) و حضرت معصومه(س) در ایران گفت: حضور این دو بزگواران نورانی مایه برکت در زندگی مردم در جمهوری اسلامی است.

وی درادامه با اشاره به اثرگذاری حضرت رضا(ع) و حضرت معصومه(س) در امر آموزش و تربیت افرادی که به این مراکز قدسی می آیند و به آنان متوسل می شوند، افزود: همه کسانی که به ائمه اطهار(ع) گره می خورند در واقع راه صحیح زندگی خود را پیدا می کنند.

این فعال فرهنگی از پاکستان درباره تأثیرات فرهنگ رضوی در کشور پاکستان گفت: در همه جوامع ائمه اطهار(ع) مرکز رشد دین و اخلاق شدند و این موضوع مختص شیعه نیست و حتی غیر مسلمانان هم از انوار اخلاقی و سیره آنان بهره مند می شوند.

وی درادامه با بیان اینکه به عنوان نمونه امام حسین(ع) فقط مختص شیعه و اسلام نیست،اظهارکرد:  چرا که هندوها در مراسم عزاداری امام حسین(ع) شرکت می کنند و این موضوع نشان دهنده این امر است که ائمه معصومین(س) مرکز رشد باورهای دینی و اخلاقی بشریت شده اند و همه جوامع مسلمان و غیر مسلمان از آنان تأثیر پذیری دارند./۹۳۴/ت۳۰۲/ب۱

   

 

 

 

 

   

ارسال نظرات