۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۵۱۵۸۶۵
رییس عقیدتی سیاسی آماد و پشتیبانی منطقه غرب ارتش:

امت اسلامی ید واحد در برابر استکبار جهانی است

رییس عقیدتی سیاسی آماد و پشتیبانی منطقه غرب ارتش با اشاره به اینکه امت اسلامی ید واحده ای است که کمر دشمن را می شکند، گفت: با تألیف میان قلوب مؤمنان، توطئه دشمن یعنی تفرقه بین کشورها و فرقه های اسلامی نقش بر آب شده و نتیجه آن امنیت ملی کشورهای اسلامی به ویژه جمهوری اسلامی ایران خواهد شد.
حجت الاسلام محمد صادق کریم آبادی

حجت الاسلام محمد صادق کریم آبادی رییس عقیدتی سیاسی آماد و پشتیبانی منطقه غرب ارتش در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، با تبریک به مناسبت دهه کرامت و مصادف شدن این ایام با اعزام حجاج ایرانی و زائران بیت الله الحرام و حرم نبوی ابراز داشت: قطعأ حضور زائران ایرانی در سرزمین وحی با توجه به حضور زائران سایر کشورهای اسلامی می تواند بهترین فرصت برای شناساندن فرهنگ ناب اهل بیت عصمت و طهارت و خنثی کردن تبلیغات سوء و خبیثانه دشمنان دین و  کشور نسبت به مردم مسلمان ایران اسلامی شود.

رییس عقیدتی سیاسی آماد و پشتیبانی منطقه غرب ارتش تصریح کرد: با تألیف میان قلوب  مؤمنان، توطئه دشمن یعنی تفرقه بین کشورها و فرقه های اسلامی نقش بر آب شده و نتیجه آن امنیت ملی کشورهای اسلامی خصوصأ جمهوری اسلامی ایران خواهد شد.

این مسؤول بیان داشت: امت اسلامی ید واحده ای است که کمر دشمن را می شکند و بینی اش را به خاک می مالد و این امنیت و غرور ملی سبب آرامش خاطر ملت و امنیت اجتماعی خواهد شد.

وی افزود: قطعأ مناسک حج همانطوری که رهبر معظم انقلاب فرمودند یک کنگره عظیم است، بنابراین می تواند بهترین فرصت برای تبادل اطلاعات بین مؤمنان و پیروان فرقه های مختلف اسلامی باشد.

حجت الاسلام کریم آبادی اظهار داشت: حج بهترین فرصت برای ایران اسلامی جهت تنویر افکار عمومی مسلمانان جهان نسبت به عقاید شیعی و آرمانهای انقلاب اسلامی است و در واقع فرصتی ناب برای صدور انقلاب اسلامی و آگاه سازی و بیداری سایر مسلمانان جهت مقابله با استعمار و استکبار و ظلم و زور گویی زورمداران عالم خواهد بود مشروط بر اینکه حجّاج عزیز ایرانی با آگاهی کافی و کامل به این کنگره عظیم و سفر الهی اعزام شوند.

رییس عقیدتی سیاسی آماد و پشتیبانی منطقه غرب ارتش ادامه داد: در صورتی که مسلمانان با مکر و حیله دشمنان و البته بصیرت سردمداران کشورهای اسلامی آشنایی داشته باشند و مصالح امت اسلامی را بر مناقشات و اختلافات جزیی فرقه ای و تفکرات دینی متفاوت که همه آنها در نهایت با اندک تفاوتی به اسلام و قرآن و پیامبر مکرم اسلام (ص) و توحید و یکتا پرستی منتهی میشود ترجیح دهند، مناسک حج می تواند زمینه ساز تشکیل امت واحده اسلامی باشد.

وی تأکید کرد: فعال شدن دیپلماسی رسمی بین کشور ما و سایر کشورهای اسلامی از جمله کشور عربستان تأثیر بسزایی در اتحاد بین امت اسلامی خواهد داشت با این حال، دیپلماسی عمومی که به روابط عادی بین مردم کشورها مربوط می شود و متأسفانه علیرغم تأکیدهای رهبر حکیم و فرزانه انقلاب در پیام های مختلف مربوط به حج، مغفول مانده است و البته علت اصلی این مغفول ماندن بی توجهی و کم کاری نهادها و سازمانهای فرهنگی و خواص در آگاه سازی و هوشیار نمودن مردم نسبت به این مقوله است.

این مسؤول یادآور شد: علما و فضلا و کارشناسان فرهنگی و دینی در این زمینه باید به وظیفه خود عمل کنند تا هر زائر ایرانی به عنوان یک سفیر برای انقلاب اسلامی تبدیل شود آن زمان است که ما دارای یک دیپلماسی قوی عمومی در برقراری ارتباط صحیح و ارزشی در مناسک حج با مسلمانان سایر کشورهای اسلامی خواهیم بود و خواهیم توانست با صدور انقلاب اسلامی و آرمانها و معارف والای آن که همان آرمانهای اسلام ناب محمدی (ص) می باشد، دنیای اسلام را در مقابل استعارگران و یغماگران و مستکبران عالم واکسینه کرده و زمینه ساز ظهور حضرت ولی عصر (عج) خواهیم شد و این از بارزترین و اصلی ترین مصادیق آتش به اختیار و کار فرهنگی تمیز و صحیح  به فرموده رهبر معظم انقلاب است.

حجت الاسلام کریم آبادی عنوان داشت: به نظر می رسد اگر به فلسفه اصلی حج که شستن زنگارهای دل و ارتباط با معشوق و معبود واقعی و دل بریدن از غیر او و توسل به نبی مکرم اسلام (ص) و خاندان مطهر ایشان است توجّه کنیم، در رسیدن به این هدف به توصیه اخیر رهبر معظم انقلاب که فرمودند «در سفر حج دنبال چیزی بروید که در کشور خودمان به آن دسترسی ندارید» دقت و عمل خواهیم کرد.

وی افزود:  آنچه ما در کشورمان نداریم امکان حضور در مسجدالحرام، حرم نبوی (ص) و زیارت قبور ائمه مظلوم بقیع و انجام اعمال و مناسک حج و اعمال خاص مربوط به آن است در غیر اینصورت همانطور که رهبری اشاره فرمودند این مسائل مادی و سوغاتی ها که در شهرهای مختلف کشور خودمان وجود دارد و قابل دسترسی است.

رییس عقیدتی سیاسی آماد و پشتیبانی منطقه غرب ارتش عنوان داشت: زائران، سفیران ملت بزرگ و مسلمان و متمدن ایران اسلامی هستند و اگر به این مسأله توجه کنند قطعأ این مشکل به راحتی حل خواهد شد و رژیم سعودی به زائران کشور عزیزمان به عنوان مهمانان پول ساز و سود آور مادی نمی نگرند و وجهه معنوی ملت شهیدپرور ایران مخدوش نخواهد شد، باید بدانیم که حج سفری برای بریدن از غیر خدا و هرگونه تعلق خاطر نسبت به غیر خالق و معبود یکتا است./8571/ت302/ب1

ارسال نظرات