۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۵۱۵۸۷۷
مدیر مدرسه علمیه کوهدشت:

اجتماع مسلمانان در مناسک حج خار چشم دشمنان است

مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم کوهدشت حج را عامل بازدارنده برای جهان کفر عنوان کرد و گفت: اجتماع مسلمانان سراسر جهان در مناسک حج خار چشم دشمنان است.
بیت الله حج مسجدالحرام

حجت الاسلام محمدرضا سبحانی، مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم کوهدشت، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با توجه به آغاز اعزام زائران ایرانی به سرزمین وحی بیان داشت: حج کنگره عظیم جهان اسلام است.

وی با اشاره به اجتماع مسلمانان سراسر جهان که هر سال از هر ملیت و مذهبی گرد هم جمع می شوند، افزود: حج عرصه تلاقی اندیشه های شکل گرفته در عالم اسلام است و اجتماع مسلمانان در این عرصه نمایش وحدت است.

مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم کوهدشت با اشاره به اعلام برائت مسلمانان از مشرکین خاطرنشان کرد: متأسفانه امروز حج در انحصار دولت سعودی قرار گرفته و مقداری کمرنگ شده است، با این حال اثرات مثبتی در جهان اسلام دارد.

وی حج را عامل بازدارنده برای جهان کفر دانست و افزود: این امر موجب می شود که دشمنان جهان اسلام بی محابا برای اسلام تصمیم نگیرند.

حجت الاسلام سبحانی حج را از ارکان دین اسلام عنوان کرد و اظهار داشت: حضرت علی(ع) در سخنی خطاب به مسلمانان فرموده است که نکند خانه خدا خلوت بماند که در این صورت عذاب الهی بر شما نازل می شود.

وی خاطرنشان کرد: به جا آوردن مراسم و مناسک حج موجب برطرف شدن آفت هایی که متوجه جهان اسلام است، می شود.

مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم کوهدشت در ادامه با اشاره به توجه زیادی که در هموطنان ایرانی در رابطه با منافع اقتصادی حج برای سعودی ها شایع شده است، اظهار داشت: مقدار این پرداختی ها تأثیری در بودجه اقتصادی آنان ندارد.

وی با اشاره به اینکه مسلمانان به مدت یک ماه در عربستان اقامت دارند، افزود: استقامت آنان هزینه گزافی را داشته و بودجه سعودی ها از دلارهای نفتی سرشاری که دارند تأمین می شود.

حجت الاسلام سبحانی یادآور شد: دولت عربستان سعودی از نرفتن شیعیان به حج خوشحال می شود و همواره در پی بهانه برای قطع این ارتباط هستند./9459/ت302/ب1

ارسال نظرات