۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲
کد خبر: ۵۱۵۹۷۲
آیت‌الله جاودان:

حاکمان الهی هرگز از آمریکا و صهیونیسم نمی‌ترسند

استاد اخلاق با بیان اینکه حاکمان الهی توانایی اداره و مدیریت همه مردم را دارند، گفت: برگزیدگان الهی هرگز از دشمنانی نظیر آمریکا و صهیونیسم نمی‌ترسند.
آیت الله جاودان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله علی جاودان استاد اخلاق در حوزه علمیه، شب گذشته در سلسله جلسات درس اخلاق که در حسینیه شیخ زاهد برگزار شد، گفت: خداوند طالوت را بر اساس لیاقتی که داشت برای قوم بنی اسرائیل برگزید.

وی افزود: برگزیدگان الهی هرگز از دشمنانی نظیر آمریکا نمی‌ترسند آنان کسانی هستند توانایی اداره و مدیریت بزرگ‌ترین اقوام را دارند و می‌توانند بار سنگین حکومت را به خوبی به مقصد برسانند.

آیت‌الله جاودان در ادامه با بیان اینکه خداوند خلافت بر مردم را به هرکسی که بخواهد عطا می‌کند، ابراز کرد: خداوند سپاه طالوت را با نخوردن آب نهر مورد امتحان قرار داد و تنها کسانی که از این امتحان سربلند خارج شدند توانستند با دشمن مبارزه کرده و آنان را شکست دهند.

استاد حوزه علمیه اضافه کرد: تعداد افراد لشکر جالوت در برابر اندک سربازان سپاه طالوت اصلا قابل قیاس نبود اما چیزی که باعث پیروزی سپاه طالوت شد وجود کسانی بود که با اعتقاد به قیامت و ملاقات خداوندمتعال با دشمنان جنگیده و پیروز شدند.

وی با تاکید بر اینکه باور به قیامت انسان را از لغزش و انجام گناه باز می‌دارد، گفت: تزلزل در برابر گناه از ضعف ایمان است. انسان مومن هرگز در برابر گناه و وسوسه‌های شیطان سست نمی‌شود و پس از تحمل اندک سختی بر آنان غالب می‌شود.

آیت‌الله جاودان در خصوص اینکه هر چیزی صبری در خور شان خود دارد، عنوان کرد: انسان اگر بخواهد به مقام حضرت سلمان برسد باید صبری در خور آن مقام داشته باشد.

استاد اخلاق با تاکید بر اینکه سیراب شدن از گناه انسان را از خداوند متعال دور می‌کند، بیان داشت: گناه بین انسان و خداوند فاصله و حجاب ایجاد می‌کند اگر انسان مشتاقانه به استقبال گناه برود جایگاه بدی در قیامت نصیب او خواهد شد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: اگر کسی مرتکب گناهی شود و به طور جدی بخواهد آن را جبران کند خداوند گناه او را نادیده خواهد گرفت./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات