۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۵۱۶۰۱۱
خطیب جمعه نجف آباد:

رأی اکثریت در کنار اذن رهبری، برای رییس جمهور تکلیف آور است

حجت الاسلام حسناتی گفت: مراسم تنفیذ به منظور اذن ولی امر مسلمین برای شروع مدیریت جامعه است و با آنکه رییس جمهور با اکثریت آرا و حضور مردم در صحنه انتخاب می شود، اما انتخاب مردم شرعیت و نفوذ برای اجرای احکام و مدیریت کشور را نمی دهد و برای تکلیف آور بودن این مقام باید با اذن و اجازه ولی امر مسلمین باشد.
حجت الاسلام حسناتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت الاسلام مصطفی حسناتی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف آباد، در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته، با تبریک میلاد امام رئوف، علی بن موسی الرضا(ع)، فلسفه برگزاری این اعیاد را توجه به سیره اهل بیت بیان کرد و گفت: رسالت اصلی امام رضا(ع) در دروان امامتش، شناخت اهل بیت و امامان شیعه به بشریت و جامعه آن روز بود.

وی در ادامه بیان داشت: حضرت در مدت 5 سالی که در زمان مأمون ولی و حجت خدا در بین مردم بودند، با وجود آنکه در تبعید به سر می بردند، اما امام از این تهدید، بهترین فرصت را برای شناخت ائمه اطهار و امامان معصوم به کار برد و امامت شیعه را که تا آن زمان در بین مردم ناشناخته بود و خلفای جور را به عنوان امام می شناختند، تبیین و زنده کرد.

حجت الاسلام حسناتی درباره مراسم تنفیذ و تحلیف حکم دوازدهمین ریاست جمهوری نیز افزود: مراسم تنفیذ به منظور اذن ولی امر مسلمین برای شروع مدیریت جامعه است و با آنکه رییس جمهور با اکثریت آرا و حضور مردم  در صحنه انتخاب می شود، اما انتخاب مردم شرعیت و نفوذ برای اجرای احکام و مدیریت کشور را نمی دهد و برای تکلیف آور بودن این مقام باید با اذن و اجازه ولی امر مسلمین باشد.

وی در ادامه  با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در این مراسم نیز تصریح کرد: در تمام این دوازده دوره ریاست جمهوری، سفارش اصلی و مؤکد برای تمام رؤسای جمهور، اجرای حدود خدا، رعایت مسیر قرآن و احکام الهی، خدمت به مردم که فلسفه حکومت است، بیان شده که در مسیر نظام که برپایه قرآن و عترت بنا شده است، حرکت کنند.

نماینده ولی فقیه در نجف آباد درباره مراسم تحلیف ریاست جمهوری نیز بیان کرد: رییس جمهور که با رأی اکثریت مردم منتخب شده باید در برابر این ملت سوگند یاد کند و در مراسم تحلیف رییس جمهور در مقابل نمایندگان ملت قسم یاد می کند که جایگاه و رسالتی که مردم و رهبری بر دوش او گذاشتند طبق این مسیر حرکت کند و همان طور که رهبری فرمودند، تا زمانی که هر یک از رؤسای جمهوری در تمام دوره ها، بر مبنای قانون اساسی و پایبندی به این نظام حرکت کنند، مورد حمایت رهبری خواهند بود.

وی با اشاره به پرتاب ماهواره بر سیمرغ، و قدرت علمی ایران خاطرنشان کرد: این پیشرفت های علمی سبب خشم بیشتر دشمنان خواهد شد و دشمنان باید بدانند علم وقف کسی نیست، و پیشرفت های علم است که باعث عزت یک ملت می شود و دشمنان این بعد از تمام تهدیدهای خود برای مقابله با این نظام، تنها حربه شان، تحریم است و جز تحریم کاری نمی توانند بکنند.

امام جمعه نجف آباد در ادامه تصریح کرد: دشمنان بدتر از این چه می توانند بکنند، شاهد هستیم که حتی بین خودشان نیز اختلاف و تفرقه افتاده و ذلت و سبک سری این حاکمان و ابرقدرت های دنیا برای همه جهان مشخص شده است.

وی از آثار وجود این  تحریم ها را خلاقیت در عرصه صنعت برشمرد و افزود: تنها در سایه اتحاد و پیوند است که همیشه ملت ها می توانند در برابر سختی ها بزرگ شوند که امروز شاهد هستیم بسیاری از کارخانجات و صنایع با وجود این تحریم ها به ابتکارات و خلاقیت هایی دست یافتند و همیشه این بلاها در دلش رحمت خدا را به دنبال دارد./1306/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات