۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۵۱۷۹۱۸
حجت الاسلام پناهیان:

اساتید حوزه علمیه طلاب انقلابی تربیت کنند

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که برنامه های جدی برای حوزه های علمیه درباره انقلابی گری نیز تدوین شود، گفت: طلبه ها را باید در حوزه های علمیه انقلابی بار بیاوریم و اساتید انقلابی این فرهنگ را اشاعه دهند.
پناهیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام علیرضا پناهیان صبح امروز در اختتامیه نخستین دوره تربیت و تعالی اساتید و نخبگان بسیجی حوزه علمیه استان تهران که در محل هتل محمد رسول الله(ص) مشهد مقدس برگزار شد، به تبیین مفهوم فعالیت های فرهنگی آتش به اختیار در قالب تشکل بسیج طلاب پرداخت.

عضو هیأت امنای دانشگاه هنر با بیان این که تأسیس بسیج طلبه و دانشجو یکی از ابداعات مهم امام راحل در سال پایانی عمر شریف ایشان بود، خاطرنشان کرد: حضرت امام خمینی(ره) سازمان بسیج طلبه و دانشجو و به ویژه بسیج طلاب و حوزه های علمیه را با عنایت خاصی در سال آخر عمر شریفشان بنا نهادند. یقینا عقیده ایشان این نبود که ما طلاب زیرمجموعه یک سازمان نظامی شویم؛ بلکه قصد داشتند حوزویان انقلابی سازماندهی شده و با آن تشکل در جامعه تاثیر بگذارند.

وی با تأکید بر لزوم حضور فعال بسیج اساتید، طلاب و روحانیون در مسائل روز کشور، افزود: شما نخبگان حوزوی باید دائما با یکدیگر ملاقات داشته باشید و به طور منطم خودتان دور یکدیگر جمع شوید و با برگزاری این نشست ها به دنبال حل مشکلات به صورت آتش به اختیار باشید.

حجت الاسلام پناهیان ادامه داد: اگر بخواهیم نقش خودمان را فعالانه ایفا کنیم باید زیاد تلاش کنیم و دورهم جمع شویم و برای موضع گیری های خود تصمیم بگیریم. شرایط نباید به گونه ای باشد که رهبر معظم انقلاب خودشان تنها به میدان بیایند و موضع گیری کنند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به تلاش های خود در راستای آشنا کردن عموم مردم با معارف اسلامی، یادآور شد: آیت الله وحید صراحتا فرمودند «علاقه من به دروس و معارف قرآنی بیش از فقه و اصول است.» متأسفانه گاهی ما مطالبی را از قرآن به مردم می گوییم که برداشت و سلیقه شخصی خود ماست؛ در حالی که باید معارف اسلامی را در راستای انقلابی گری آموزش دهیم.

وی ضمن تأکید بر لزوم عملکرد انقلابی حوزه های علمیه، تصریح کرد: طلبه ها را باید در حوزه های علمیه انقلابی بار بیاوریم و اساتید انقلابی این فرهنگ را اشاعه دهند. انقلابی گری طلاب و اساتید ما حاصل مطالعات و برداشت های دقیق از منابع مستند دینی و آموزش های کارآمد است و باید برنامه های جدی برای حوزه های علمیه در خصوص انقلابی گری نیز تدوین شود؛ چرا که نباید انفکاکی میان دین و سیاست ایجاد شود.

حجت الاسلام پناهیان در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز انتقاد از ترویج روایات غیر مستند در جامعه، گفت: چرا باید روایت هایی که سند ندارند تا این اندازه مشهور شود؟ چون این مفهوم را به مخاطب القا می کنند که «تو به اخلاق سیاسی چه کار داری؟» در واقع مروجان این احادیث به دنبال اهداف سکولاری خود هستند.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: با معارف دینی سکولار نمی توان مردم را به سوی انقلابی گری رهنمون کرد. آموزش معارف دینی و تبلیغ دین برای مردم باید به شیوه ای باشد که در آن ها رشد سیاسی و انقلابی ایجاد کند و این مسأله در گرو تغییر برخی آموزه های دینی حوزه های علمیه است./820/پ202/ب1

ارسال نظرات