۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۴
کد خبر: ۵۱۸۰۴۶
ماموستا فرجی مطرح کرد؛

نقش بی‌بدیل روحانیان اهل تسنن در هدایت و وحدت رزمندگان

ماموستا فرجی گفت: یکی از وظایفی که روحانیان در جبهه های حق علیه باطل داشتند تقویت روحیه و افزایش معرفت در مسائل دینی و رد شبهات در بین رزمندگان بود.
ماموستا فرجی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از ستاد مرکزی راهیان نور کشور، ماموستا مختار فرجی از علمای اهل سنت کردستان با اشاره به نقش روحانیت اهل تسنن در جبهه های دفاع مقدس اظهار داشت: نقش روحانیان اهل تسنن در هدایت و وحدت رزمندگان یک نقش بی بدیل بود و یکی از وظایفی که روحانیان در جبهه های حق علیه باطل داشتند تقویت روحیه و افزایش معرفت در مسائل دینی و رد شبهات در بین رزمندگان بود.
وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه برخی از مردم استان کردستان در اوایل انقلاب نا آگاه از مسائل روز بودند، بسیاری از شبهات و فتنه ها در این ایام رخ داد که یکی از معروف ترین فتنه ها این بود که برخی با لباس مردم کرد وارد این استان می شدند و خیلی از ترور ها را انجام می دادند، اما با حضور به موقع روحانیان و مبلغان مذهبی بخش کثیری از مردم از جریان این فتنه ها اگاه شدند.
فرجی تصریح کرد: در غائله کردستان که به عنوان یک فتنه بزرگ در تاریخ استان شناخته می شود، خیلی ها با ایجاد رعب و ترس در بین خانواده های رزمندگان موجب شدند که کسانی که در مقابل ضد انقلاب و دشمنان ایستادگی کنند در منازل خود امنیت نداشته باشند و در این زمان نباید نقش روحانیت را فراموش کرد که چگونه با تشکیل جلسات و سخنرانی ها سبب شدند که خانواده برخی از رزمندگان به حقیقت فتنه پی ببرند لذا نقش روحانیت یک نقش کلیدی و رفع کننده فتنه در اوایل انقلاب بوده است.
ماموستا فرجی گفت: نقش روحانیان اهل تسنن فقط مختص به اوایل انقلاب نیست بلکه در جبهه های هشت سال دفاع مقدس یک نقش راهبردی در وحدت بین شیعه و سنی داشتند و هرگاه رزمندگان به مناطق کردستان و بخش هایی از استان کرمانشاه و آذربایجان غربی اعزام می شدند روحانیان اهل تسنن وظیفه داشتند که با سخنرانی ها و برپایی نمازهای جماعت وحدت را در بین رزمندگان ایجاد کنند.

وی در ادامه افزود: دشمنان با توجه به اینکه در منطقه کردستان رخنه پیدا کرده بودند و با هدف ترور چهره های معروف و مشهور قصد داشتند این افراد را از میدان خارج کنند که از مهمترین دلایلی که ماموستا شیخ الاسلام و برهان عالی توسط دشمنان ضد انقلاب و اسلام ترور شدند به دو علت باز می گردد؛ علت اول حذف روحانیانی که پیوند مردمی و حکومتی دارند و دوم ایجاد تفرقه ترس و القای نا امیدی به جامعه روحانیت بود.
این روحانی اهل سنت در پایان خاطرنشان کرد: مردم استان کردستان از ابتدای انقلاب تاکنون برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران زحمات زیادی کشیده و خون های زیادی داده اند که این سندی بر حقانیت ولایت مداری مردم این استان است./۸۷۲/د۱۰۲/ی

ارسال نظرات