۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۵۱۸۶۲۶
مدیرکل بنیاد شهید هرمزگان:

خاطرات آزادگان هرمزگان تدوین می شود

 مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران هرمزگان با تاکید بر لزوم تدوین خاطرات آزادگان، گفت: آزادگان هرمزگانی می توانند با حمایت اداره کل بنیاد شهید استان به تدوین خاطرات خود اقدام کنند.
پاکدامن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، محمدرضا پاکدامن، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران هرمزگان امروز در مراسم بزرگداشت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی در فرهنگسرای طوبی بندرعباس گفت: آزادگان روزهای سخت و زیبایی را در اسارت گذرانند، از آن جهت سخت و زیبا، می نامیم که آزادگان با تاسی از حضرت زینب(س) آن زمان که فرمودند «در صحرای کربلا چیزی جز زیبایی ندیدم»، اینان نیز با صبر و استقامت در زمان اسارت چیزی جز لحظه های سخت و زیبایی خلق نکردند.

وی افزود: اسرا پیام آوران کربلای ایران در لحظه های سخت اسارت بودند که با تاسی از اسرای دشت کربلا چون دل به رضای خدا دادند و نظاره گر لحظه های زیبای شهادت همرزمان خود، دربند شدن خود و دیگر برادران شان و همچنین لحظه های استقامت مردانه رزمندگان در لحظه اسارت بودند و این صحنه ها برایشان چیزی جز زیبایی نبود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران هرمزگان در ادامه تصریح کرد: درک لحظه های اسارت برای هر کسی ملموس نیست، تا لحظه های اسارت را تجربه نکنیم معنای اسارت را نمی دانیم، باید دربند دشمن بود تا مفهوم اسارت را درک کرد، آزادگان لحظه اسارت در بند دشمن، عاشقانه در برابر شکنجه های دشمن مقاومت کردند و منقل کننده پیام شهیدان و ادامه دهنده راه آنان و مطیع بی قید و شرط از فرامین مقام معظم رهبری هستند.

پاکدامن گفت: اسرا انواع شکنجه های دشمن را تحمل کردند اما لحظه ای از امام، انقلاب و آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی غافل نشدند و مردانه به پای اعتقادات و ارزش های انقلاب ایستادند.

وی ادامه داد: امروز آزادگان سرافراز، پرچم پیام رسانی اسرای کربلای ایران را بر دوش دارند و به مثابه پیام آوران کربلا هستند و این رسالت آزادگان مصداق بارز عبارت زیبای «کربلا در کربلا می ماند اگر زینب نبود» است، آزادگان پیام آور استقامت و مقاومت در برابر همه فشارها و شکنجه های دشمن در زمان اسارت هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران هرمزگان بیان داشت: 8 سال دفاع مقدس به پایان رسید، لحظه های سخت اسارت نیز تمام شد و امروز آزادگان با افتخار پرچم آزادگی را بالا ببرند و خاطرات خود را به رشته تحریر درآورند و در اختیار نسل کنونی و آینده قرار دهند.

پاکدامن گفت: اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مفتخر است که در انتشار خاطرات آزادگان حمایت همه جانبه می کند، خاطرات آزادگان نباید در سینه های این بزرگواران نانوشته باقی بماند، این خاطرات باید همچون حادثه دشت کربلا سینه به سینه منتقل یابد.

وی در پایان، اسرا را رسولان شهدا معرفی و اظهار امیدواری کرد: باید صدای مظلومیت شهدا و آزادگان به گوش جهانیان برسد تا همگان بدانند که دشمن خلاف قوانین بین المللی با اسرا رفتار کرد./851/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات