۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۵۱۹۰۵۷
امام جمعه اردبیل:

نمایندگان مجلس در انتخاب وزرا مصالحه و مماشات نکنند

امام جمعه اردبیل با اشاره به ضرورت انتخاب وزرای اصلح برای اداره هر چه بهتر کشور، گفت: نمایندگان در انتخاب وزرای اصلح مصالحه یا مماشات نکنند.
امام جمعه اردبیل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه های این هفته نماز جمعه به مناسبت سالروز ازدواج امیرمومنان علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) بر لزوم اقتدا به این زوج معصوم و به این ازدواج آسمانی تاکید کرد.

وی افزود: این ازدواج حاوی ارزش های بسیار حیاتی و مهم است و بساطت و سادگی ازدواج، عدم لحاظ اعتبارات ظاهری و مادی در انتخاب و اینکه امیرمومنان سراغ مکشفه ها و متبرجات جاهلی و متمولان نرفت و رسول خدا با وجود خواستگاری ثروتمندان بزرگ حجاز با آنها موافقت نکرد.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: این ازدواج، یک الگوی جهانی و ابدی است و ما هرچه از این الگوها و اسوه های ابدی فاصله بگیریم با پدیده های لاینحل اجتماعی مواجه می شویم.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل بیان داشت: حجم عظیم روزانه طلاق در کشور دلیل خوبی بر خطای معیارهای انتخابی در ازدواج و زندگی مشترک است و امروزه موانع فرهنگی ازدواج بیشتر از موانع اقتصادی آن است و خطراتی که به عنوان عناصر فرهنگی متوجه بقای نهاد خانواده است کمتر از عوامل اقتصادی نیست.

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از خطبه ها از نمایندگان خواست در انتخاب وزیر اصلح مصالحه یا مماشات نکنند.

وی در این باره اظهار داشت: چهار سال کشور با فکر و سلیقه و تشخیص این وزرا اداره خواهد شد، مقام معظم رهبری فرمودند؛ معیشت مردم را باید در این چهار سال به یک نقطه قابل قبول رساند و این جز با وزرای توانمند، مقدور نیست.

آیت الله عاملی بیان داشت: در این باب هم رییس جمهور و هم نمایندگان در برابر ملت مسؤول هستند و رییس جمهور در معرفی یکی از وزیران می گوید؛ این وزیر در دوره قبل فعال بود اما در موضوع اصلی آن وزارت خانه نتوانستیم به توافق نهایی برسیم. این جمله از رییس جمهور جای تعجب دارد چون اعتراف به ناتوانی وزیر پیشنهادی است و اتفاقا این وزیر، وزیری است که در دوره قبل با کمترین رای به وزارت رسید و یکبار هم تا پای استیضاح رفت.

وی افزود: آقای رییس جمهور همچنین در این جلسه گفت که متاسفانه بانک ها از مسیر خودشان منحرف شده و به مسیر دیگری رفته اند، باز این سخن از رییس قوه مجریه که از انحراف کلی زیر مجموعه خود سخن می گوید، پذیرفته نیست.

امام جمعه اردبیل بیان داشت: امروز افتضاحات بانک مرکزی در عدم نظارت بر موسسات مالی بر کسی پوشیده نیست و  در حال حاضر مشتریان بعضی از موسسات مالی نه علیه آن موسسه یا بانک مرکزی بلکه علیه نظام شعار می دهند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با اشاره به محرومیت حجاج یمن از حج توسط عربستان گفت: خداوند از ما حجی می خواهد که در آن بیت الله الحرام، بیت عتیق یعنی آزاد باشد «ولیطّوّفوا بالبیت العتیق» در حالیکه بیت اسیر است و آل سعود آن را ملک طلق و ارث پدری خود می دانند.

آیت الله عاملی در ادامه با ذکر فضایل دهه اول ذی الحجه به ویژه از جهت روزه و دعا از مومنان خواست استفاده کامل از این مناسبت زمانی را از دست ندهند./۹۳۷/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات