۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۰
کد خبر: ۵۱۹۴۹۸
امام جمعه تنکابن:

دولت از همه ظرفیت ها برای تحقق وعده های خود استفاده کند

امام جمعه تنکابن با تأکید براین که دولت باید از همه ظرفیت های موجود برای تحقق وعده های انتخاباتی خود بهره گیرد، گفت: دولت باید مسامحه را کنار بگذارد و تنها در پی جبران کمبودها و کاستی های گذشته باشد.
امام جمعه تنکابن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تنکابن، حجت‌الاسلام عبدالعلی پوراکبر، امام جمعه تنکابن عصر امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان با اشاره در پیش بودن دهه امامت و ولایت، با بیان این که در روز عید غدیر آینده اسلام تضمین شد، گفت: اگر جامعه اسلامی به دستورات الهی به خوبی عمل می کردند امروز شاهد این همه بحران و مشکل در جامعه اسلامی نبودیم.

وی با بیان این که در روز عید غدیر دین مبین اسلام با نصب حضرت علی(ع) به عنوان جانشین پیامبر گرامی اسلام کامل شد و خداوند متعال نعمتش را بر جهان اسلام ارزاني داشت، افزود: اما متأسفانه جامعه آن دوران قدرشناس نبود و پس از رحلت پیامبر همه عهد و پیمانی که پیامبر گرامی اسلام و امام علی(ع)بسته بودند شکستند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که پیامبر گرامی اسلام به فرمان خداوند متعال بهترین شخصیت جهان را به جانشینی خود برگزید، تصریح کرد: اما مردم قدرناشناس آن دوران بر عهدی که با پیامبر و جانشین ایشان بسته بودند، نماندند.

وی دین مبین اسلام را یک دین جهان شمول و کامل برای سعادت و تعالی جهان بشریت یاد کرد و گفت: انسان ها تنها با بهره گیری از دین و ظرفیت های دینی می توانند به سر منزل مقصود برسند و از بحران های دنیای امروز نجات پیدا کنند.

امام جمعه تنکابن از عید غدیر به عنوان یکی از ارزشمندترین اعیاد اسلامی یاد کرد و با بیان این که هیچ روزی همانند این روز نزد شیعیان ارزشمند نیست، خاطرنشان کرد: گرامیداشت چنین روزی یک تکلیف و وظیفه شرعی است که خوشبختانه در کشورمان گرامی داشته می شود.

حجت الاسلام پوراکبر از غدیر به عنوان شناسامه شیعه یاد کرد و با بیان این که غدیر عامل عزت و عظمت شیعه در جهان است، تصریح کرد: نام شیعه با غدیر و ولایت پیوند خورده است و حفظ این مسأله یک ضرورت و تکلیف مهم است.

استاد حوزه علمیه مازندران از دهه امامت و ولایت به عنوات تبلور و تجلی ایمان و تبعیت کامل بنده از خالق هستی دانست و با بیان این که ولایت امروز نتیجه نصب الهی در روز عید غدیر است، تصریح کرد: این عید به طور بی‌نظیر در قرآن مطرح شده، خداوند هیچ حادثه‌ای را با این عظمت بیان نکرده است.

امام جمعه تنکابن با بیان این که امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پرچم دار ترویج فرهنگ غدیر در جهان است، خاطرنشان کرد: غدیر عامل سعادت، تکامل و تعالی جامعه بشری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

استاد حوزه علمیه مازندران از غدیر به عنوان خاستگاه و سرچشمه نگاه مبتنی بر رشد و تعالی بشریت یاد کرد و با بیان این که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران امروز پرچم دار جریان زلال غدیر در جامعه است، تصریح کرد: علیرغم همه توطئه های دشمنان علیه شیعه و جریان غدیر، اما امروز شاهد جهانی شدن این فرهنگ اصیل هستیم.

حجت الاسلام پور اکبر با بیان این که باید از همه ظرفیت های تبلیغی برای ترویج فرهنگ غدیر بهره گیریم، خاطرنشان کرد:رشد و تعالی جامعه اسلامی در گرو ترویج و گسترش این فرهنگ ارزشمند دینی در جامعه است.

امام جمعه تنکابن با بیان این که عده ای همواره تلاش کردند تا جریان غدیر در جامعه رشد و نمو پیدا نکند، افزود: اما توطئه دشمن با هوشیاری و بصیرت جامعه دینی شکست خورد و فرهنگ غدیر امروز جهان مدار شده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دشمنان و نظام سلطه تلاش می کنند غدیر را عاملی برای تفرقه و اختلاف میان امت اسلامی مطرح کنند، تصریح کرد: این در حالی است که فرهنگ غدیر عاملی برای تقویت وحدت در جامعه اسلامی خواهد بود.

حجت الاسلام پوراکبر با تأکید براین که جامعه اسلامی باید اختلاف نظرها را کنار بگذارند و به اصول مشترک توجه کنند، خاطرنشان کرد: امروز قرآن و سیره اهل بیت(ع) می تواند عامل وحدت امت اسلامی باشد.

امام جمعه تنکابن با بیان این که تنها دشمن از اختلاف و تفرقه میان مسلمانان سود می برد، تصریح کرد: اختلاف در میان امت اسلامی تنها مسیر را برای تحقق اهداف و نقشه های شوم دشمنان و جبهه کفر در جامعه اسلامی فراهم خواهد کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران از امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری به عنوان محور وحدت میان امت اسلامی یاد کرد و با بیان این که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در زمان حیاتشان همه توان خود را برای وحدت میان شیعه و سنی به کار گرفتند، بیان داشت: امروز نیز رهبر معظم انقلاب اسلامی پرچم دار تحقق وحدت بین مذاهب و وحدت میان امت اسلامی است.

حجت الاسلام پوراکبر با بیان این که جبهه استکباری لحظه ای برای ایجاد اختلاف و تفرقه میان شیعه و سنی درنگ نکرده است، افزود: بحران های امروز منطقه که مشکلات بسیاری را برای امت اسلامی به وجود آورده محصول تلاش های جبهه استکبار در منطقه خاورمیانه است.

امام جمعه تنکابن با اشاره به این که آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای مرتجع عرب با حمایت از گروه های تروریستی تکفیری آتش جنگ و جنایت در کشورهای اسلامی به ویژه شیعه نشین منطقه را آغاز کردند، بیان داشت: هدف اصلی دشمن از بین بردن اسلام و امت اسلامی است و شیعه و سنی برای دشمن هیچ فرقی ندارند.

استاد حوزه علمیه مازندران، وحدت را مهم ترین عامل خنثی سازی توطئه دشمنان در منطقه دانست و تصریح کرد: شیعه و سنی باید با کنار گذاشتن اختلاف نظرهای معمول تنها در راستای وحدت و همبستگی و شکست جبهه کفر و استکبار در منطقه گام بردارند.

وی در ادامه سخنان خود بر ضرورت احیای فرهنگ غدیر در جامعه تأکید کرد و با بیان این که سهل‌انگاري در اهميت واقعه غدير زمينه پنهان ماندن آن‌را فراهم مي‌ کند، گفت: متأسفانه انکار غدیر زمینه و بستری را برای به وجود آمدن حادثه غمبار عاشورا فراهم کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که مسأله غدیر نیز همانند امام علی(ع) در جامعه اسلامی مظلوم است، گفت: باید از همه ظرفیت ها برای بزرگداشت عید غدیر در جامعه اسلامی و خروجی از این مظلومیت تاریخی بهره گیریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک در پیش بودن هفته و همچنین آغاز به دولت دوازدهم بر ضرورت توجه ویژه دولت به مسأله اشتغال و اقتصاد کشور تأکید کرد و گفت: امروز یکی از مهم ترین خواسته های مردم از دولتمردان موضوع اشتغال و معیشت است.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که دولت باید از همه ظرفیت های موجود برای تحقق وعده های انتخاباتی خود بهره گیرد، تصریح کرد: دولت باید مسامحه را کنار بگذارد و تنها در پی جبران کمبودها و کاستی های گذشته باشد.

وی با بیان این که نگاه دولت به مازندران باید تغییر کند، خاطرنشان کرد: باید برای جبران عقب ماندگی ها وحدت و همبستگی داخلی به وجود آید./۹۵۰/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات