۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۵۱۹۶۳۸
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی تأکید کرد؛

ضرورت فرهنگ‌سازی جشن و شادمانی اسلامی در ایام غدیر

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با تأکید بر برگزاری باشکوه و پرشور مراسم عید غدیر و دهه امامت و ولایت، گفت: هیئات مذهبی همان‌گونه که برای دهه محرم فعالیت می‌کنند، باید برای گرامیداشت عید غدیر و دهه ولایت هم فعال باشند.
حجت الاسلام سالاری مکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه استان خراسان شمالی، امروز در نشست هماهنگی برنامه‌های عید غدیر، اظهار کرد: در عید غدیر سال گذشته حرکت کاروان نشاط غدیر اقدام بسیار مناسبی بود و امسال باید با کیفیت بیشتر برگزار شود.

وی با اشاره به برگزاری همایش خادمان غدیر، افزود: در این راستا لازم است با همت نهاد تبلیغات اسلامی، بعد از عید قربان اعضای هیئات مذهبی و هیأت امنا دعوت شوند و درزمینهٔ گرامیداشت عید غدیر، سخنرانی انگیزشی در بین اعضای هیئات مذهبی صورت گیرد.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با بیان اینکه برگزاری همایش خادمان غدیر می‌تواند منشأ ثبت موقوفات در این زمینه شود، خاطرنشان کرد: ضروری است اطعام عید غدیر از سوی هیئات مذهبی پیگیری شود تا کم‌کم سنت حسنه اطعام در این روز فراگیر شود؛ زیرا عید غدیر یوم الطعام است.

وی با بیان اینکه اگر در مراسم حرکت کاروان نشاط غدیر هر هیأت مذهبی پرچم‌های با رنگ شاد خود را به مراسم بیاورد شکوه و جلال مراسم بیشتر می‌شود، اضافه کرد: هیئات مذهبی همان‌گونه که برای محرم فعالیت می‌کنند، باید روز عید غدیر را هم گرامی دارند.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با تأکید بر توزیع کتابچه‌های کوچک اعمال عید غدیر در بین جمعیت، افزود: همچنین برپایی سفره عید غدیر و برگزاری جشنواره تزئین سفره عید غدیر و اعطای جایزه به برگزیدگان از دیگر اقداماتی است که سبب می‌شود مراسم عید غدیر با شکوه بیشتری برگزار شود.

حجت‌الاسلام سیدمرتضی موسوی جاجرمی، امام جمعه موقت بجنورد هم در این نشست، اظهار کرد: کاروان نشاط غدیر اقدام جدید و خوبی بود و باید امسال هم با کیفیت بیشتر برگزار شود.

وی با بیان اینکه ما در فرهنگ خود مراسم عزاداری را با کیفیت برگزار می‌کنیم اما جشن کم داریم، خاطرنشان کرد: در این راستا باید دهه امامت و ولایت گرامی داشته باشد تا شاهد نشاط‌آفرینی بیشتری در جامعه باشیم.

حجت‌الاسلام موسوی جاجرمی اضافه کرد: بازسازی واقعه غدیر در استان هر سال در شهر گرمه برگزار می‌شود؛ اما بهتر است این برنامه برای مرکز استان برنامه‌ریزی شود؛ زیرا آثار خوبی دارد و همانند تعزیه‌خوانی محرم تأثیرگذار است.

وی ادامه داد: اگر هیئات مذهبی پای کار بیایند جشن عید غدیر آثار خوبی خواهد داشت؛ زیرا وقتی اربعین زنده و مطرح شد آثار آن را مشاهده کردیم و اگر غدیر هم به‌صورت مردمی زنده‌تر و پویاتر شود بدون شک آثار بسیار خوبی خواهد داشت./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات