۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۵۲۰۳۷۴
مدیر مدرسه علمیه حضرت عبدالعظیم حسنی مطرح کرد؛

اجرای طرح بنیان مرصوص برای هفتمین سال متوالی در حوزه علمیه حضرت عبدالعظیم

مدیر مدرسه علمیه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) گفت: امسال هفتمین سالی است که طرح بنیان مرصوص در این مدرسه اجرایی می‌شود.
پناهی

حجت‌الاسلام ناصر پناهی، مدیر مدرسه علمیه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره افتتاحیه سال تحصیلی جدید این حوزه علمیه، گفت: با توجه به این که مدرسه حضرت عبدالعظیم(ع) دوره تابستانی برگزار کرده، از روز یکشنبه هفته آینده سال تحصیلی را آغاز خواهد کرد.

وی با اشاره به افتتاحیه مدارس استان تهران همزمان با دیدار طلاب با رهبر معظم انقلاب؛ عنوان کرد: البته مدارس به طور جداگانه نیز مراسم افتتاحیه دارند که افتتاحیه حوزه حضرت عبدالعظیم(ع) روز یکشنبه 5 شهریور برگزار می‌شود.

مدیر مدرسه علمیه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) اظهار داشت: افتتاحیه مدرسه با سخنرانی حجت الاسلام میرمسعود موسوی، طراح بنیان مرصوص آغاز می‌شود.

حجت‌الاسلام پناهی با اشاره به اینکه مدرسه حضرت عبدالعظیم(ع) در سال تحصیلی جدید 40 طلبه سال اولی پذیرش کرده است، بیان داشت: نخستین سال تحصیلی حوزه علمیه حضرت عبدالعظیم(ع) از سال 65-66 آغاز شد؛ حوزه علمیه برهان که در بازار قدیم و ضلع شمالی حرم واقع شده بود در سال تحصیلی 73-74 با حوزه علمیه حرم ادغام شد و مجموع کسانی که در طی این سالها از این دو حوزه فارغ التحصیل شدند حدود دو هزار نفر هستند.

وی بیان داشت: برنامه‌های درسی در هر چهار سطح در مدرسه حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار می‌شود؛ به گونه ای که مجموعا 170 نفر در سطح یک تا سه و 60 نفر هم در سطح چهار که درس خارج محسوب می‌شود، مشغول به تحصیل هستند.

مدیر مدرسه علمیه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) گفت: اساتید دعوت شده به مدرسه حضرت عبدالعظیم(ع) سوابق درخشانی در تدریس داشته و تسلط کامل به موضوعات درسی دارند.

حجت الاسلام پناهی ابراز کرد: امسال هفتمین سالی است که طرح بنیان مرصوص در این مدرسه اجرایی می‌شود، طرح بنیان مدارس طرح متفاوتی با سایر طرح‌های حوزه‌های علمیه است یکی از تفاوتهای آن هم موضوعات و عناوین متنوعی است که در کنار دروس حوزوی قرار می‌گیرد؛ به این معنا که علاوه بر تغییرات در شیوه تدریس و محتوا از آموزش علوم مکمل و مهارتهای گوناگون نیز استفاده شده است.

وی گفت: طلاب در این دوره‌ها حدود سی مهارت را آموزش می‌بینند که از جمله این مهارت‌ها مکالمه زبان انگلیسی و عربی، مهارت‌های تبلیغی و پژوهشی است، ویژگی این دوره‌ها در این است که آموزش مهارت جزء فعالیتهای اصلی طلاب محسوب می‌شود و صرفا یک کار فوق برنامه نیست.

مدیر مدرسه علمیه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در پایان خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه باید نیازهای واقعی جامعه را مورد توجه قرار دهند، ارتباط بیشتری با متن جامعه پیدا کنند و در برنامه‌ریزی‌های خود از آن استفاده کنند.

حجت الاسلام پناهی گفت: متاسفانه امروز برخی از فعالیت‌های حوزه فارغ از نیازهای جامعه و کارکردهای حوزه تنها به مسائل آموزشی و مطالب ذهنی می‌پردازند؛ در حالی که نیاز امروز جامعه ما این است که رویکرد فرهنگی در دست حوزه باشد./807/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات