۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۷
کد خبر: ۵۲۰۵۶۶
امام جمعه شوش:

اهمیت به حیا، حجاب و غیرت سه رکن اصلی برای حل معضل طلاق در جامعه است

امام جمعه شوش گفت: اگر در خانواده ها حیا، حجاب و همچنین موضوع غیرت وجود داشته باشد قطعا طلاق هم در جامعه کاهش خواهد یافت.
امام جمعه شوش
حجت الاسلام سیدمحمد امام، امام جمعه شوش

حجت الاسلام سیدمحمد امام، امام جمعه شوش در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز اظهار داشت: در رابطه با ازدواج و این امر خیر پیامبرگرامی اسلام(ص) می فرماید: «ما بنیه فی الاسلام بیت الی الله من الزواج»؛ یعنی هیچ خانه ای محکم تر از خانه ازدواج ساخته نشده است و ازدواج را تشبیه خانه کردند.

امام جمعه شوش در ادامه ابراز داشت: ازدواج وخانواده دو رکن مهم دارد که یکی از آنها غیرت است، اگر غیرت مرد ضعیف شود مانند برخی از جوامع غربی، به خانواده و بنیه آن ضربه وارد می شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی شوش درباره آثار منفی بی غیرتی مرد نسبت به همسر افزود: بی غیرتی و بی توجهی مردان نسبت به زنان قطعا منجر به تزلزل در محبت، آرامش و سلوک در زندگی خواهد شد.

حجت الاسلام امام با اشاره به حدیثی از رسول اکرم(ص) درباره غیرت مرد، بیان داشت: پیامبر اسلام در حدیثی فرموده است: «ان الله غیور و یحب الرجل الغیور» و هچنین کسی که غیرت ندارد را مذمت کرده است که می فرماید اگر کسی غیرت ندارد، از خداوند دور است و البته باید گفت که از انسانیت هم به دور است.

وی درباره رکن دوم ازدواج وخانواده، گفت: رکن دومی که از اهمیت زیادی برخوردار است، حیا و عفاف و حجاب است، سه امر مهم و جداگانه که باید به آن ها توجه ویژه ای در خانواده داشته باشیم.

امام جمعه شوش درباره جایگاه حیا وعفاف و حجاب در خانواده، خاطرنشان کرد: در بین خانم ها وجود حیا در زندکی مشترک وجامعه بسیار تاثیر گذار است و خانمی که عفت وحیای خود را ازدست بدهد در نتیجه قطعا حجابش هم تضعیف خواهد شد.

حجت الاسلام امام درباره نقش فضای مجازی در کم شدن علاقه بین زوجین، اظهار داشت: متاسانه فضای مجازی و ماهواره در ذهن برخی از مردها و خانم ها به اندازه ای نفوذ کرده که به زندگی مشترک آن ها هم ضربات سنگینی وارد کرده است؛ به گونه ای که گاهی به طلاق می انجامد.

رییس شورای فرهنگ عمومی شوش در ادامه اظهار داشت: تبلیغات منفی بی حجابی در فضای مجازی و بی اهمیتی به عفاف وحجاب در خانواده ها آثار منفی زیادی از قبیل افزایش طلاق، ناامنی خانواده ها، وابستگی به بیگانه و نامحرم و عدم اعتماد زوجین به همدیگر را در پی دارد.

امام جمعه شوش در پایان ابراز داشت: حدیثی از پیامبر گرامی اسلام است که فرمود اگر در خانه ای گناهی انجام شود آن خانه ویران خواهد شد و تابش خورشید آن خانه را پاک می کند./۹۴۵۳/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات