۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۵۲۱۲۰۷
آیت الله علما:

اقامه نماز جمعه از الطاف انقلاب اسلامی است

آیت الله علما اقامه نماز جمعه را از الطاف انقلاب اسلامی خواند و گفت: نماز جمعه روح هر شهر است به طوری که برگزاری نمازهای جمعه در دوران دفاع مقدس به حدی اثرگذار بود که حتی مقدرات جنگ را نیز تغییر می داد.
آیت الله علما

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه امام جمعه شهرستان کنگاور ابراز داشت: نقش نماز بر زندگی فردی و اجتماعی هر فردی بسیار اثرگذار و سازنده است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تصریح کرد: برگزاری نمازهای جمعه در دوران دفاع مقدس به حدی اثرگذار بود که حتی مقدرات جنگ را نیز تغییر می داد.

امام جمعه کرمانشاه بیان داشت: نماز جمعه روح هر شهر بوده و امام جمعه نقشی ویژه و عالی در هر شهر دارد، اقامه نماز جمعه از الطاف انقلاب اسلامی است.

آیت الله علما خاطرنشان کرد: امروز جهان اسلام مورد هجمه دشمنان بوده و نسل جوان کشور هدف اصلی این هجمه ها هستند بنابراین باید در راستای حفظ مسلمانان از گزند تهاجمات دشمنان تلاش کرد.

وی در ادامه مطرح کرد: جهان غرب دین مبین اسلام و فرهنگ اسلامی و الهی ما را نشانه رفته و اکنون جمهوری اسلامی ایران به عنوان ام القرای جهان اسلام باید از این دین الهی و آسمانی حراست و حفاظت کند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه یادآور شد: توجه به مقوله فرهنگ از مهمترین دغدغه های رهبر معظم انقلاب است بنابراین باید فرهنگ غنی انقلابی و اسلامی را در کشور حفظ کرده و نشر دهیم.

امام جمعه کرمانشاه در بخشی دیگر از سخنان خود مردم شهرستان کنگاور را مردمی متدین خواند و گفت: کنگاور شهر بزرگان دین از جمله آیت الله حاج آقا بزرگ و شهید آیت الله بهاء الدین عراقی است که این امر بیانگر تدین و اخلاق مردم این خطه است.

در پایان آیت الله علما ضمن تقدیر از زحمات و خدمات ارزنده حجت الاسلام محمد ایوبی طی 9 سال امامت در شهرستان کنگاور، برای حجت الاسلام لروند امام جمعه جدید این شهرستان آرزوی توفیق کرد./8571/پ202/ب1

ارسال نظرات