۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۰
کد خبر: ۵۲۱۲۷۶

چند خبر کوتاه از خوزستان

افتتاح کتابخانه عمومی شهدای غیزانیه با حضور آیت الله شفیعی، برگزاری طرح اوقات فراغت در ۱۸ مسجد شهرستان مسجدسلیمان، برگزاری آزمون های پایان دوره روخوانی و تجوید مؤسسه تبیان خوزستان و اعلام نتایج مرحله مقدماتی بیست و دومین دوره مسابقات مدیحه‌سرایی و همخوانی قرآن کریم چند خبر کوتاه از خوزستان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، آیین افتتاح کتابخانه عمومی شهدای غیزانیه با حضور آیت الله شفیعی نماینده مردم شریف خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و مسؤولان استان و شهرستان برگزار می شود

این آیین فردا ساعت 9:30 در اهواز ـ روستای غیزانیه بزرگ ـ خیابان 8 چمران برگزار می شود.

برگزاری طرح اوقات فراغت در 18 مسجد شهرستان مسجدسلیمان

حجت‌الاسلام علی قندعلی، رییس اداره تبلیغات اسلامی مسجدسلیمان گفت: به مناسبت غنی سازی اوقات فراغت نونهالان، نوجوانان و جوانان مساجد در تابستان طرح اوقات فراغت در 18 مسجد این شهرستان در حال برگزاری است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی مسجدسلیمان افزود: تقویت بنیه دینی، سوق دادن جوانان به عرصه‌ های دینی و نهادینه کردن ارزش‌ های نظام را از مهم‌ترین اهداف اجرای طرح اوقات فراغت تابستانی است و طرح غنی سازی اوقات فراغت به منظور استفاده از سرمایه عظیم جوانی باید استمرار داشته باشد.

حجت الاسلام قندعلی تصریح کرد: اوقات فراغت بهترین زمینه را برای نوجوان و جوانان فراهم می کند تا در بهترین بازه زمانی علوم اسلامی و مفاهیم قرآنی را فرا بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری کلاس های احکام، اخلاق، روخوانی و روانخوانی قرآن کریم، تفسیر قرآن کریم، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی، برگزاری مسابقات اذان گویی، مداحی، تلاوت قرآن کریم با حضور پرشور نوجوانان و جوانان در سطح 18 مسجد شهرستان مسجدسلیمان در حال برگزاری است.

آزمون های پایان دوره روخوانی و تجوید مؤسسه تبیان خوزستان برگزار شد

مؤسسه قرآن و عترت تبیان خوزستان در پایان هر فصل و پس از اتمام دوره ‌های قرآنی، از شرکت‌کنندگان دوره‌ ها آزمون پایانی به عمل می‌آورد. با توجه به تأخیر در شروع کلاس ‌های بهاره آزمون پایانی این دوره‌ها در روزهای پایانی مردادماه برگزار شد.

این آزمون‌ ها در دو بخش کتبی و شفاهی و با حضور 50 نفر از قرآن آموزان واحد آقایان مؤسسه برگزار شد.

قرآن آموزان زیر نظر استاد حسین ‌زاده، کارشناس مسؤول اداره قرآن اداره کل آموزش و پرورش استان در این آزمون ‌ها شرکت کردند و در مجموع نمرات با کسب حداقل امتیاز 80 از 100 موفق به دریافت گواهی نامه پایان دوره خواهند شد.

گواهی ‌نامه پایان دوره قرآن آموزان این دوره‌ ها در مراسم اختتامیه پایان دوره بهاره و تابستانه این مؤسسه قرآنی در روزهای پایان شهریور به آنها اعطا می‌شود. در این مراسم از برترین ها نیز تقدیر خواهد شد.

گفتنی است؛ آزمون پایان دوره ‌های قرآنی تابستانه نیز 29 شهریور برگزار خواهد شد. تمام افرادی که از قبل موفق به اخذ امتیاز قبولی نشدند و کسانی که در دوره‌ های آموزشی شرکت نداشته اما خواهان دریافت مدرک آموزشی هستند می‌ توانند در این آزمون شرکت کنند.

اعلام نمایش های راه یافته به جشنواره تئاتر خوزستان

بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان خوزستان 8 تا 11 شهریور در اهواز با حضور گروه های نمایشی برتر برگزار می شود.

در این جشنواره 9 نمایش از 39 اثر دریافتی به دبیرخانه بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان از سوی هیأت داوران انتخاب و به مرحله نهایی راه یافتند.

نمایش های «امپرسیون جیغ بنفش» به کارگردانی حمزه حمید از امیدیه، «پل سیاه» به کارگردانی حسین گلچین زاده از اهواز، «دی و بهمن شصت هزار و پنج به روایت باد سخت» به کارگردانی سیاوش عالی پور از اهواز، «ماضی بعید» به کارگردانی مهدی آشوغ از اندیمشک، «درخت سیب گناهکار نیست» به کارگردانی امیر زبیدی زاد از بندر امام خمینی (ره)، «موج سواری در چشمان سپید» به کارگردانی دانیال سیاحی از بندر ماهشهر، «دیر وقته ببخشید مزاحم شدم» به کارگردانی اشکان لدنی از بهبهان، «زیر زمین» به کارگردانی ایمان میرزایی و محمد نادرپور از دزفول و «رقص گیس ها در باد» به کارگردانی مریم طرفی از شهرستان سوسنگرد دیگر 9 نمایش راه یافته به مرحله نهایی بیست و نهمین جشنواره تئاتر خوزستان هستند.

نتایج مرحله مقدماتی بیست و دومین دوره مسابقات مدیحه‌ سرایی و همخوانی قرآن کریم اعلام شد

بر اساس اعلام نتایج، گروه العباد اول، گروه میعاد سوم، گروه مصباح‌ الهدی پنجم و گروه آل ‌یاسین ششم شدند. این چهار گروه تواشیح از استان خوزستان با ارسال اثر در مرحله مقدماتی توانستند این رتبه‌ ها را از آن خود کنند.

مرحله کشوری بیست و دومین دوره مسابقات مدیحه ‌سرایی و همخوانی قرآن کریم، همزمان با چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در تاریخ شنبه 11 شهریورماه به میزبانی استان آذربایجان غربی برگزار می‌ شود./9456/ت303/ب1

ارسال نظرات