۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۵۲۳۱۷۷
امام جمعه موقت شیروان:

شاگردان امام هادی نقش مهمی در جلوگیری از انحراف فکری جامعه داشتند

امام جمعه موقت شیروان گفت: شاگردان امام هادی (ع) نقش مهم و تأثیرگذاری در تقویت ارتباط مردم با اهل بیت و جلوگیری از انحراف فکری جامعه داشتند.
حجت الاسلام محمود عزیزی- امام جمعه موقت شیروان

حجت‌الاسلام محمود عزیزی، امام جمعه موقت شیروان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با گرامیداشت سالروز میلاد امام علی النقی هادی (ع)، اظهار کرد: شاگردان این امام همام نقش مهمی در جلوگیری از انحراف فکری افراد جامعه داشتند و در عین حال حلقه وصل و مقوم ارتباط مردم با اهل بیت بودند.

وی با اشاره به اینکه امام هادی (ع) نقش مهمی در رونق فقه، تفسیر و اخلاق اسلامی داشت، ادامه داد: حضرت امام هادی (ع) از جانب پدر بزرگوارش به مقام امامت منصوب شد و از همان ابتدا تلاش خود را در راستای توسعه دین مبین اسلام و تربیت شاگردان دینی به کار بست.

حجت‌الاسلام عزیزی خاطرنشان کرد: خلفای بنی العباس به بهانه‌های مختلف به‌ویژه به دلیل ترس از گرایش مردم به اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام آنها را حصر قرار می‌دادند یا تبعید می‌کردند تا آنها را محدود کنند.

وی ادامه داد: با وجود این ائمه اطهار (ع) با استفاده از روش‌های مختلف با جامعه ارتباط داشته و آنها را هدایت می‌کردند که همین امر منجر به دسیسه حسودان علیه امام دهم شیعیان شد.

حجت‌الاسلام عزیزی اضافه کرد: امام هادی (ع) شاگردان زیادی را درزمینهٔ فقه، تفسیر و ترویج اخلاق اسلامی تربیت کرد که وجود این شاگردان از انحراف تعداد زیادی از افراد جامعه جلوگیری کرد و نقش مهمی در جذب آنها به مفاهیم ارزشمند دینی داشت.

وی گفت: امام هادی (ع) در شهر سامرا مدت 20 سال تمام در حصر خانگی بود؛ اما با داریت و تیزهوشی نقش اثرگذار خود را در راستای توسعه و ترویج مفاهیم ارزشمند دینی به‌خوبی ایفا می‌کرد ولی در عین حال دسیسه توطئه گران منجر به آزار و اذیت این امام مهربان از سوی متوکل عباسی شد.

حجت‌الاسلام عزیزی افزود: امام هادی (ع) با نهادینه کردن فرهنگ دعا و زیارت نقش مهم و اساسی در توسعه فرهنگ تشیع داشت و درواقع این امر مهم‌ترین رویکرد تربیتی امام هادی (ع) در توسعه آموزه‌های دینی بود.

امام جمعه موقت شیروان در پایان گفت: با وجود خفقان سیاسی در آن زمان، امام هادی (ع) توانست با درایت و تیزهوشی قرآن کریم را از تحریف نجات دهد و این کتاب آسمانی را به‌عنوان مهم‌ترین گنجینه الهی به نسل‌های بعدی انتقال دهد./9314/ت302/ب1

ارسال نظرات