۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۵
کد خبر: ۵۲۳۴۵۳
حجت الاسلام والمسلمین شاه‌آبادی:

شأنیت ولایت و امامت بالاتر از فروع دین است

رییس مؤسسه غدیر پژوهشی با تأکید بر جایگاه رفیع و مهم امامت در دین اسلام، گفت: اسلام سه رکن دارد؛ توحید، نبوت و امامت و می‌توان گفت یک لحظه هم اسلام بدون ولایت و امامت ائمه معصومین(ع) نبوده، به همین دلیل است که نباید امامت را در سطح نماز و روزه و دیگر فروعات دین پایین آورد.
گردهمایی اساتید نهج البلاغه و مفسّران قرآن کریم استان اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین سعید شاه‌آبادی رییس مؤسسه غدیر پژوهشی، ظهر امروز در گردهمایی مفسرین قرآن کرم و اساتید نهج‌البلاغه اصفهان، با تأکید بر اهمیت و ضرورت ترویج معارف دین پیرامون جایگاه ولایت، گفت: شأنیت ولایت بسیار بالاتر از این است که در رده فروع دین و نماز و روزه باشد، بلکه ولایت در سطح و شأن نبوت و توحید است.

وی در ادامه با اشاره روایت یوم الدار، اظهار کرد: اولین بار پیامبر اکرم(ص) در یوم الدار زمانی که در بین خویشان خود اعلام کردند پیامبری الهی و دعوت کننده به دین هستم و چه کسی حاضر است به من ایمان آورده و مرا یاری کند؟ امام علی(ع) هر سه بار که پیامبر مطلب خود را مطرح کردند و هر سه مرتبه تنها امام علی(ع) به یاری ایشان برخاست.

رییس مؤسسه غدیر پژوهشی ادامه داد: پس از این سه مرتبه اعلام آمادگی امام علی(ع)، رسول خدا(ص) ایشان را جانشین خود معرفی کردند در حالی که ایشان تنها ۱۳ سال داشت ولی درک درستی از رسالت پیامبر اکرم(ص) و مسأله توحید داشتند، پیامبر اسلام(ص) مأمور به معرفی دین خدا بودند و این معرفی دین بدون معرفی ولایت نمی‌شد.

امامت جایگاهی بالاتر از فروع دین دارد

وی با اشاره به اینکه برخی ولایت را جزء فروع دین مطرح می‌کنند، تصریح کرد: اسلام سه رکن دارد، توحید، نبوت و امامت و می‌توان گفت یک لحظه هم اسلام بدون ولایت و امامت ائمه معصومین(ع) نبوده است به همین دلیل است که نباید امامت را در سطح نماز و روزه و دیگر فروعات دین پایین آورد.

حجت الاسلام والمسلمین شاه آبادی با بیان اینکه باید جایگاه ولایت و امامت به خوبی در جامعه تبیین شود، به ضعف‌های موجود در این زمینه اشاره کرد و افزود: امام خمینی یکی از کسانی است که ولایت را جزء فروع دین نمی‌داند و با این نظریه کاملا مخالفت کرده است./1304/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات