۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۵۲۳۵۷۷
آيت‎الله طباطبايي‎نژاد:

سكوت در برابر جنايات ميانمار مخالف اصول انساني و اسلامي است

امام جمعه اصفهان با محكوم كردن مسلمان‎كشي در ميانمار، گفت: سكوت در برابر جنايات ميانمار مخالف اصول انساني و اسلامي است.
آيت الله سيد يوسف طباطبايي نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در اصفهان، آيت‌الله سيديوسف طباطبايي‌نژاد، در خطبههاي اين هفته نماز جمعه اصفهان كه در مصلاي امام(ره) برگزار شد، با اشاره به تشييع جنازه شهيد حججي، گفت: ايشان را از ميدان بزرگمهر تا گلزار شهدا و بعد هم در نجف آباد تشييع ميكنند كه بايد در اين تشييع جنازه شركت بكنيم، شهداي حرم بسيار هستند اما ويژگي خاصي در دل اين شهيد بوده كه انقلابي را در دل همه ايجاد كرده است، البته نحوه شهادت ايشان به صورت خاص بوده است، سر مقدسش هنوز پيدا نشده است، دستها و پاهايش قطع شده است.

وي افزود: اينها جواناني هستند كه بعد از تمام شدن جنگ متولد شدند و همينها هستند كه به خاطر آنان خداوند متعال لطفش را از ما كم نميكند و كشور و انقلاب ما در راه خودش حركت ميكند و عنايت حضرت مهدي(عج) شامل حال ما هست و اين رويشي است كه رهبر معظم انقلاب به آن افتخار ميكنند و بسياري از جوانان ما اينگونه به دنبال خداوند هستند، اين شهيد وقتي به سمت داعشيها ميرود فرياد ميزند و ميگويد كه خدايا من را كمك كن تا از راه منحرف نشوم و از تشييع جنازه اين بزرگمرد استقبال بكنيم.

امام جمعه اصفهان با محكوم كردن مسلمانكشي در ميانمار خاطرنشان كرد: مگر سازمان ملل براي اين تشكيل نشد كه جلوي ظلمها و تعديها را بگيرد، اصلا حتي حاضر نيستند كه محكوم بكنند، اينها كه اگر فردي را در زندان بيندازيم، اعتراض ميكنند، چرا در برابر جنايات در ميانمار ساكتند؟ يا عزيزاني كه در يمن همچنان به شهادت ميرسند و مجلس عزا و عروسي را منفجر ميكنند، چه كساني در دنيا حكومت ميكنند؟ اينها كه سرپرست دنيا هستند ظالمترين موجودات در كره زمين در طول تاريخ هستند.

وي ابراز كرد: مگر اينكه در روايات فرمودهاند زمين را ظلم بگيرد چگونه است، اينها نشانههايي از آخرالزمان است، در ماههاي حرام مسلمانان را كشتند، نه يك مسلمان صدايش بلند شد و نه يك انسان صدايش بلند شد كه افراد را نكش، چرا اي آلسعود ميخواهيد كه نوكر آمريكا باشيد و اميدواريم خداي متعال به عظمت اسلام و اميرالمؤمنين و ايام غدير اين ستمگران را نابود كند و نسلشان را از سر انسانها قطع كند.

آيتالله طباطبايينژاد با اشاره به روز 17 شهريور و يادآوري حادثه ميدان ژاله تهران، ابراز كرد: مزدوران شاه تعداد زيادي از عزيزان و مجاهدان ما را به خاك و خون كشيدند كه عدد آن معلوم نشده است، تعداد زيادي از عزيزان ما در آنجا به شهادت رسيدند و يكي از ژنرالهاي آمريكا گفته كه من بعد از واقعه ميدان شهدا ژنرالهاي شاه را جمع كردم و گفتم كه براي پيروز شدن تير هوايي نزنيد و مردم را بكشيد، اكنون در يمن نيز اين وضعيت مشاهده ميشود.

وي با تبريك عيد سعيد غدير خاطرنشان كرد: پيامبر اكرم(ص) در روز عيد غدير قانون امامت را وضع كردند، به همين جهت است كه خداوند متعال فرمود كه «بلغ ما انزل اليك فان لم تفعل فما بلغت رسالته»، اگر آمده بودي براي هدايت بشر و اگر براي راهنمايي انسانها آمده بودي، اگر كار امروز را انجام ندادي اصلا كار هدايت را انجام ندادي، اگر بنا بود فقط به حكومت پيامبر اسلام(ص) اكتفا شود، قطعا چيزي از اسلام باقي نمانده بود.

نماينده وليفقيه در استان اصفهان بيان كرد: يكي از جنايات اين بود كه تا صد سال كسي جرأت نداشت روايتي از پيامبر اكرم(ص) بنويسد، چون توجيه كرده بودند كه وقتي ما حرف خدا را مينويسيم اگر حرف پيامبر(ص) را هم بنويسيم اين توهين به خداوند است و مردم هم خيال كرده بودند كه اينان مقدس هستند، تا زمان عمربن عبدالعزيز كسي كلام پيامبر اكرم(ص) را ننوشت و بعد از آن ديگر كسي نمانده بود و براي همين جهت اگر امام صادق(ع) و امام باقر(ع) نبودند كه ادامه امامت است چيزي از اسلام ناب باقي نمانده بود.

وي خاطرنشان كرد: هر چه انسان سعي كند عظمت به اين روز بدهد ارزش دارد و جلسات زيادي در ايران و اصفهان برگزار ميشود، جوانان و مردم ما بايد پاسخ اشكالاتي كه وهابيان ميتراشند بدانند و بايد استاد در امامت و آشناي در بيان استدلال امامت و ولايت باشند كه واقعا نياز به كلاس درس دارد و اميدواريم مردم در جلسات مختلف شركت كنند.

امام جمعه اصفهان با گراميداشت روز 16 شهريور، روز درگذشت آيتالله طالقاني، اظهار كرد: اين شخصيت كه امام خميني(ره) وي را ابوذر زمان ناميد، سالها در زندان بود و در همان زندان هم جوانان را هدايت ميكرد و يادگار خوبي را براي خودش به جا گذاشت و اولين امام جمعه تهران بود كه اميدواريم روحشان با اجداد طاهرينش محشور شود.

وي با تبريك ولادت امام موسي كاظم(ع) گفت: امام موسي كاظم(ع) اولين امام ما است كه در زندان بسياري از سنوات زندگياش را در زندان بوده است، علت اينكه اين امام در زندان بود، به اين دليل بود كه دشمن از ايشان بسيار ميترسيد و برخي گمان ميكردند كه ايشان امام موعود است، نكته ديگر اين است كه شيعيان در دستگاه حكومت نفوذ كرده بودند و شيعيان را تقويت ميكردند، عليبنيقطين از آن جمله بود كه وزير هارون الرشيد بود.

آيتالله طباطبايينژاد گفت: اميدواريم كساني كه امروز هم در دستگاههاي دولتي هستند به مردم برسند، همه ما زير پرچم اهلبيت(ع) زندگي ميكنند و اگر ما گرفتاري يك مسلمان را برطرف كنيم باعث خوشحالي اهلبيت(ع) ميشود و اگر كسي در دل مسلماني سرور ايجاد كند در روز قيامت در سايه رحمت خداوند خواهد بود، ما هم امروز بايد به پيروي از امام كاظم(ع) به شيعيان ايشان برسيم.

وي با بزرگداشت شهادت دومين شهيد محراب، شهيد آيتالله مدني، ابراز كرد: من در كنار اين شهيد درس خواندم و اگر بخواهم راجع به اخلاقيات و خداشناسياش صحبت كنم، فرصت نيست، انسان بسيار پاك و منزه است، انسان باتقوا مانند كسي است كه از بين بتههاي تيغ و خاردار عبور ميكند و اين شخصيت اين گونه بود./914/۲۰۱/ح

ارسال نظرات