۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۵۲۴۰۳۸
۲۳ شهریور در ساری؛

نخستین پیش همایش علمی کنگره بین المللی دکترین جهانی دهه غدیر برگزار می شود

رییس ستاد دهه غدیر کشور از برگزاری نخستین پیش همایش علمی تخصصی، هشتمین کنگره بین المللی دکترین جهانی دهه غدیر و دهکده جهانی معرفت در ساری خبر داد.
رییس ستاد دهه غدیر کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمود نظری خادم الشریعه، رییس ستاد دهه غدیر کشور امروز در جمع خبرنگاران از برگزاری نخستین پیش همایش علمی تخصصی، هشتمین کنگره بین المللی دکترین جهانی دهه غدیر و دهکده جهانی معرفت در ساری خبر داد.

وی با بیان این که این همایش علمی تخصصی با حضور اساتید حوزه و دانشگاه کشور به میزبانی مازندران برگزار خواهد شد، افزود: در این همایش علمی محققان و پژوهشگران به تبیین محورهای کنگره بین المللی دکترین جهانی دهه غدیر خواهند پرداخت.

حجت الاسلام نظری خادم الشریعه با اشاره به این که هشتمین کنگره بین المللی دکترین جهانی دهه غدیر سال آینده برگزار خواهد شد، بیان داشت: تا پیش از برگزاری کنگره اصلی، سه پیش همایش علمی تخصصی در داخل و خارج از کشور برگزار خواهد شد.

رییس ستاد دهه غدیر کشور با بیان این که دو پیش همایش علمی تخصصی در مازندران و یکی از استان های کشور برگزار خواهد شد، تصریح کرد: در حال رایزنی هستیم تا زمینه برگزاری سومین پیش همایش علمی تخصصی نیز در یکی از کشورهای مناسب برگزار شود.

وی با اشاره به این که نخستین پیش همایش علمی تخصصی پنج شنبه 23 شهریور ماه در ساری برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: این همایش علمی با همکاری 20 مرکز حوزوی و دانشگاهی کشور برگزار می شود.

حجت الاسلام نظری خادم الشریعه با بیان این که دانشگاه های ادیان و مذاهب کشور و همچنین دانشگاه مازندران در برگزاری این همایش علمی همکاری مستقیم و مستمر دارند، تصریح کرد: در این همایش برخی شخصیت های کشوری نیز به سخنرانی پیرامون مسأله غدیر و مهم ترین مسائل جهان اسلام خواهند پرداخت.

رییس ستاد دهه غدیر کشور با اشاره به این که به اساتید، طلاب و دانشجویان شرکت کننده در این همایش علمی گواهینامه معتبر علمی اعطاء خواهد شد، بیان داشت: دستاوردهای این همایش علمی آغازی برای برگزاری هستمین کنگره بین المللی دکترین جهانی دهه غدیر خواهد بود.

وی با اشاره به شکل گیری شورای سیاست گذاری هشتمین کنگره بین المللی دکترین جهانی دهه غدیر و دهکده جهانی معرفت، خاطرنشان کرد: مهم ترین مراکز حوزوی و دانشگاهی کشور به همراه برخی مراکز معتبر علمی دنیا در این شورا که ریاست آن بر عهده آیت الله نظری خادم الشریعه است عضویت دارند.

حجت الاسلام نظری خادم الشریعه با بیان این که کمیته علمی کنگره هشتم نیز با همکاری مراکز علمی کشور شکل گرفته و در حال تکمیل شدن است، بیان داشت: با شکل گیری کامل کمیته علمی فراخوان مقاله هشتمین کنگره بین المللی دکترین جهانی دهه غدیر نیز تدوین خواهد شد.

رییس ستاد دهه غدیر کشور با اشاره به این که فراخوان مقاله کنگره پیش روی به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی ارائه خواهد شد، خاطرنشان کرد: با هماهنگی های صورت گرفته با وزارت امور خارجه و همچنین سازمان ارتباطات علوم اسلامی این فراخوان مقاله به همه مراکز علمی سراسر دنیا ارسال خواهد شد.

وی با بیان این که کنگره دکترین جهانی دهه غدیر تنها مجموعه ای است که به صورت رسمی سالانه به برگزاری یک رویداد مهم علمی در کشور اقدام می کند، تصریح کرد: این مجموعه امروز با حمایت های مراکز مهم حوزوی و دانشگاهی کشور به یک اتفاق مهم در کشور تبدیل شده است.

حجت الاسلام نظری خادم الشریعه با اشاره به برگزاری هفتمین کنگره بین المللی دکترین جهانی دهه غدیر و دهکده جهانی معرفت سال گذشته در تهران، افزود: این کنگره سال گذشته با حضور میهمانانی از خارج از کشور در دانشگاه آزاد اسلامی تهران برگزار شد.

رییس ستاد دهه غدیر کشور با بیان این که سال گذشته دبیرخانه کنگره بیش از 200 مقاله علمی را از داخل و خارج از کشور دریافت کرد، بیان داشت: پس از بررسی های علمی دقیق صورت گرفته از سوی کمیته داوران حدود سی مقاله به صورت سخنرانی در آن کنگره ارائه شد.

وی با اشاره به این که کنگره سال گذشته مورد استقبال بسیاری از محققان و پژوهشگران داخلی و خارجی قرار گرفت، افزود: مقالات برگزیده در کنگره سال گذشته در دو جلد کتاب جمع آوری و منتشر و در اختیار محققان وپژوهشگران قرار گرفت.

حجت الاسلام نظری خادم الشریعه با بیان این که کنگره هشتم نیز با شکوه و عظمت بیشتری در آینده ای نزدیک برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: تلاش مجموعه ستاد دهه غدیر کشور اجرای برنامه های علمی و ماندگاری در عرصه تبیین و جهانی شدن غدیر است.

رییس ستاد دهه غدیر کشور در ادامه سخنان خود همچنین از راه اندازی دبیرخانه دائمی کنگره بین المللی دکترین جهانی دهه غدیر در مازندران خبر داد و گفت: این دبیرخانه به صورت دائمی آماده دریافت  دستاوردهای علمی محققان و پژوهشگران است./۹۵۰/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات