۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۴
کد خبر: ۵۲۴۱۶۳
امام جمعه تبریز:

به دنبال تحول در حوزه علمیه آذربایجان هستیم

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: خدمت مقام معظم رهبری وعده احیای حوزه های علمیه آذربایجان را داده‌ام، چراکه انتظار و مطالبه معظم‌له نیز این‌گونه بوده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی امروز در مراسم عمامه‌گذاری طلاب مدارس علمیه تبریز که در حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت الله مدنی اظهار داشت: هنوز پس از گذشت سه دهه از شهادت آن عالم عامل مردم خاطراتش را فراموش نکرده‌اند.

وی ساده‌زیستی، تواضع و اخلاص شهید مدنی را یادآور شد و گفت: باید از سیره عملی آن بزرگ مرد عرصه ایثار، جهاد و شهادت الگوبرداری کنید، طلبه‌ای که امروز مفتخر به پوشیدن لباس روحانیت می‌شود، باید شئونات و حرمت این لباس مقدس را داشته باشد، که این امر بدون عمل به آموخته‌ها ممکن نخواهد بود.

امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که جامعه نیازمند روحانیت فضل، مهذب و عمل‌گرا است، خاطرنشان کرد: طلبه بی‌سواد هیچ فایده‌ای به حال جامعه ندارد، همچنانکه طلبه‌ای اگر فاقد حسنه و کریمه باشد، با اقبال عمومی مواجه نخواهد شد، بنابراین هم علم و هم تقوا لازمه موفقیت مبلغان حوزوی و روحانیت محسوب می شود.

وی در ادامه از خدمات ارزشمند حجت الاسلام والمسلمین انتظاری، مدیر سابق حوزه های علمیه استان تقدیر کرد و گفت: تلاش‌های آن روحانی ارجمند؛ امروز در سنگر امامت جمعه شهرستان جلفا ادامه دارد، البته امروز با حضور حجت الاسلام مطهری‌اصل مدیر جدید حوزه های علمیه شاهد تحولات عمیق، تحرک و پویایی در مدارس علمیه استان هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تأکید بر این‌که اولویت کاری بنده حوزه های علمیه است، تصریح کرد: خدمت مقام معظم رهبری وعده احیای حوزه های علمیه آذربایجان را داده‌ام، چراکه انتظار و مطالبه معظم‌له نیز این‌گونه بوده است، امیدوار به آینده حوزه علمیه آذربایجان و تبریز هستم.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از حضور آیت الله حسینی بوشهری در تبریز گفت: تحولی که امروز شاهد آن هستیم، نتیجه تلاش های مربوط به دوران مدیریت آیت الله حسینی بوشهری است و امروز همان مسیر با حضور آیت الله اعرافی ادامه دارد.

گفتنی است، مراسم عمامه‌گذاری طلاب مدارس علمیه تبریز، عصر امروز همزمان با میلاد هفتمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت و با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و آیت الله حسینی بوشهری عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور در حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) برگزار شد./۹۳۵/پ202/ب1

ارسال نظرات