۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۵۲۴۵۶۹
مدیر حوزه های علیمه خواهران خبر داد؛

راه اندازی سطح سه با ۱۳ گرایش در ۶۰ مرکز حوزوی خواهران

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی از راه اندازی سطح سه با ۱۳ گرایش مختلف در ۶۰ مرکز حوزوی خواهران و عضویت بیش از ۳۷ هزار مبلغه در شبکه سمتاز خبر داد.
آیین آغاز سال تحصیلی جامعه الزهرا (س) و حوزه علمیه خواهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمود رضا جمشیدی، مدیر حوزه‌های علمیه خواهران در آیین آغاز سال تحصیلی این مرکز حوزوی و جامعه الزهرا(س) که ظهر امروز در تالار بیداری اسلامی جامعه الزهرا(س) برگزار شد، با اشاره به اینکه حوزه های علمیه خواهران چه در میان شیعیان و چه در میان اهل سنت در حال حاضر رشد چشمگیری داشته است، گفت: حوزه های علمیه خواهران رشد و بالندگی خود را مدیون انقلاب و مؤسسان این مراکز از جمله آیت الله شرعی هستند و خوشبختانه در حال حاضر علما و مراجع نسبت به حوزه های علمیه خواهران نگرش و رویکرد بسیار خوبی دارند.

وی افزود: طی سال های گذشته 100 هزار خواهر طلبه از مراکز حوزوی سراسر کشور فارغ التحصیل شده و در حال حاضر 80 هزار طلبه در 500 مدرسه علمیه خواهران در سطح کشور مشغول به تحصیل هستند.

مدیر حوزه های علیمه خواهران کشور با اشاره به اینکه شروع سال تحصیلی در حوزه های علمیه با سایر مکان ها تفاوت داشته و به معنای تجدید عهد و بیعت با امام زمان(عج) به عنوان سربازان آن حضرت برای نشر جهانی معارف اهل بیت(ع) و باز نگه داشتن باب اجتهاد و تفقه است، گفت: تهذیب نفس و مجاهدت علمی و عملی وظیفه طلاب اعم از طلاب خواهر و برادر به عنوان سربازان امام زمان(عج) است.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی با تأکید بر این که قیام‌لله جز در سایه تلاش شبانه روزی و حرکت در مسیر علم و نهضت علمی میسر نمی شود، افزود: در سال‌های اخیر، شاهد رشد کمی و کیفی در حوزه‌های خواهران در عرصه‌های مختلف پژوهش، آموزش و فرهنگی تبلیغی بودیم، اما این تنها طلیعه ای برای یک حرکت بزرگ است.

تدریس سطح سه  در 60 مرکز حوزوی خواهران با 13 گرایش

وی با اشاره به اینکه تحصیل خواهران در سطوح عالی حوزوی از نیازهای ضروری و جدی  امروز کشور است، تصریح کرد: بر همین اساس امسال در بیش از ۱۰ نقطه کشور سطوح عالی حوزه از جمله سطح سه و سطح چهار راه اندازی شده و در ۶۰ مرکز آموزشی طلاب در ۱۳ رشته تحصیلی سطح سه مشغول به تحصیل هستند و سطح چهار نیز در 10 نقطه کشور تدریس می شود.

انقلابی ماندن رسالت و شعار حوزه های علمیه است/ حوزه علمیه بدون انقلاب حوزه نیست

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور با اشاره به لزوم توسعه بستر‌ها و تکمیل زیرساخت‌های مدارس علمیه خواهران و فراهم کردن امکانات آموزشی، پژوهشی و پشتیبانی در این مدارس گفت: هویت حوزه‌های علمیه، با انقلاب و ارزش های انقلابی و اسلامی گره خورده و حوزه علمیه بدون انقلاب و آرمان های انقلاب حوزه نیست؛ بنابراین حوزه های علمیه انقلابی بوده و انقلابی خواهند ماند و نمی توانند نسبت به آینده انقلاب بی توجه باشند.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی ادامه داد: اسلام به دنبال عدالت خواهی و مبارزه با ظلم و تجاوز است و حوزه علمیه به عنوان بستر اسلام نمی تواند به ظلم و تجاوز علیه مظلومان بی تفاوت باشد بنابراین حوزه های علمیه با همراهی انقلاب اسلامی پشتیبان مظلوم و دادخواهی از ظالمان خواهند بود.

فعالیت هزار و ۲۰۰ هسته پژوهشی در حوزه‌های علمیه خواهران

وی با اشاره به ظرفیت‌های مهم حوزه‌های علمیه خواهران، افزود: رهبر معظم انقلاب از حوزه های علیمه به عنوان پدیده ای عظیم و نورانی یاد می کنند؛ بنابراین استفاده از ظرفیت های علمی حوزه های علمیه برای پیشبرد اهداف کشور در ابعاد مختلف ضروری است.

 مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور با اشاره به اینکه تاکنون جشنواره به صورت مشترک با مراکز حوزوی از سوی حوزه های علمیه خواهران برگزار شده است، افزود: در این جشنواره ها همواره خواهران طلبه از استان های مختلف کشور به جز قم بیشترین آثار علمی را در جشنواره های مشترک با برادران داشته اند و تاکنون بیش از ۲۰۰ اثر قرآنی از سوی طلاب خواهر با محوریت هزار و ۲۰۰ هسته پژوهشی تولید شده است.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی با اشاره به ساماندهی هسته های علمی و پژوهشی در مدارس علیمه خواهران در سطح کشور افزود: بیش از ۴۰۰ هسته پژوهشی از سوی اساتید حوزه‌های خواهران و ۷۰۰ هسته پژوهشی نیز از سوی طلاب اداره می شود.

عضویت بیش از ۳۷ هزار مبلغ در شبکه سمتاز حوزه‌های علمیه خواهران

وی با بیان اینکه در عرصه تبلیغ، بیش از ۳۷ هزار مبلغه در شبکه سمتاز حوزه‌های علمیه خواهران ساماندهی شده اند، گفت: در سال جاری بیش از ۵۰ هزار نشست قرآنی در ماه مبارک رمضان برگزار شد و تاکنون در کنار ۱۷۰ مدرسه علمیه، کانون‌های قرآنی ایجاد شده است و اضافه بر این تمام مربیان طرح صالحین از خواهران طلبه و همه سرمربیان از بانوان سطح سه هستند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور به ساماندهی هزاران مشاور در طرح‌های رحمت و رضوان اشاره کرد، گفت: امروز بانوان طلبه در قرارگاه‌های فرهنگی حجاب و عفاف بیشترین تأثیر گذاری را بر عرصه فرهنگی کشور دارند.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی با بیان اینکه شبکه کوثرنت را بزرگترین شبکه علمی پژوهشی در عرصه تولید محتوای دینی برای بانوان در فضای مجازی است، گفت: این شبکه در اجلاس جهان WSIS و در یکی از موضوعات ۱۶ گانه به عنوان برگزیده معرفی شده است.

وی با اشاره به فعالیت ۱۰ هزار بانوی طلبه وبلاگ نویس در شبکه کوثربلاگ افزود: در شبکه کوثرنت نیز یکصد هزار بانوی طلبه مشغول فعالیت هستند.

مدیر حوزه های علیمه خواهران کشور یادآور شد: تا کنون هزار استاد در دوره‌های بصیرت افزایی در زمینه عفاف و حجاب و زنان و خانواده شرکت کرده اند و همچنین در هفته حجاب و عفاف بیش از ۳۰۰ نشست علمی در مدارس علمیه خواهران برگزار شده است./968/پ۲۰۱/ی

ارسال نظرات