۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۵
کد خبر: ۵۲۴۶۵۱
امام جمعه تبریز: 

راهیان نور فرصت آگاهی بخشی به جوانان برای مقابله با توطئه های دشمن است

امام جمعه تبریز ضمن هشدار نسبت به تهاجم فرهنگی دشمنان علیه ایران، گفت: طرح راهیان نور بهترین روش برای آگاهی بخشی به جوانان و نسل جدید در مقابل دشمنان اسلام است.
دیدار فرماندهان راهیان نور با آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سردار سرتیپ بهمن کارگر، رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و رئیس ستاد مرکزی راهیان نور کشور عصر امروز به همراه حجت‌الاسلام حیدر مصلحی وزیر سابق اطلاعات و رئیس سازمان نشر آثار و حفظ ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس با امام جمعه تبریز دیدار کردند.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در این دیدار با تاکید بر اهمیت ترویج فرهنگ دفاع مقدس، اظهار داشت: اگر دیروز رزمندگان اسلام در جبهه‌های جنگ اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک کشور دست متجاوزان بعثی بیفتد، باید دانست که امروز دشمن به مرزهای اعتقادی تجاوز کرده است.

وی با تأکید بر این‌که آسیب‌ها و تلفات ناشی از جنگ فرهنگی دشمنان به مراتب گسترده‌تر و سخت‌تر از جنگ نظامی است، تصریح کرد: درست است که اکنون جنگ نظامی وجود ندارد اما دفاع فرهنگی ادامه دارد. برای جلوگیری از آسیب های ناشی از ناتوی فرهنگی و نفوذ بیگانگان باید جوانان با تبیین فرهنگ متعالی دفاع مقدس بیمه شوند.

امام جمعه تبریز اردوهای راهیان نور را اقدامی بسیار ارزشمند و قابل تقدیر از سوی نهادهای فرهنگی وابسته به سپاه و بسیج دانست و افزود: رویش امثال شهید محسن حججی ها در نتیجه تاثیرات طرح راهیان نور است، بایستی نسل جوان و نوجوان جامعه بیشترین بهره را از این اردوهای ارزشمند داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم ضمن هشدار نسبت به تهاجم فرهنگی دشمنان علیه ایران، خاطرنشان کرد: طرح راهیان نور بهترین روش برای آگاهی بخشی به جوانان و نسل جدید در مقابل دشمنان اسلام است، البته بایستی سال به سال شاهد خلاقیت و نوآوری در انتقال پیام های فرهنگی در این اردوهای فرهنگی باشیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی افزود: جوانان در این طرح با دیدن مناطق جنگی و آثار بجا مانده از دوران دفاع مقدس بسیار متحول می شوند که نمونه بارز آن شهید محسن حججی است که نام او در جهان پرآوازه شد، معتقدم نسل جدید انقلاب همچون پدران خود با بصیرت و معتقد به ارزش های انقلابی هستند.

وی در پایان خواستار مشارکت حداکثری جوانان انقلابی و جهادگر در طرح‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس شد و گفت: سازمان نشر آثار و حفظ ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس نیز می‌تواند از نکته نظرات مبلغان و طلاب خلاق و توانمند در عرصه های فرهنگی بهره‌مند شود./935/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات