۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۵۲۵۷۸۷
معاون فرهنگی تبلیغی جامعه الزهرا:

ماهیت حوزه های علمیه با امر تبلیغ گره خورده است

حجت الاسلام تهرانی انجام فعالیت های فرهنگی و تبلیغ دین را از دغدغه های رهبر انقلاب عنوان کرد و گفت: ماهیت حوزه های علمیه با امر تبلیغ گره خورده است.
مبلغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسین تهرانی، معاون فرهنگی تبلیغی جامعه الزهرا(س) ظهر امروز در همایش مبلغان «زینبی» که در تالار بیداری اسلامی جامعه الزهرا(س) برگزار شد؛ با بیان اینکه ماحصل کارهای حوزه های علمیه و نمود واقعی حوزه های علمیه در جامعه با امر تبلیغ مشاهده می شود، گفت: ماهیت حوزه های علمیه با امر تبلیغ دین گره خورده است.

وی با بیان اینکه انجام امور تبلغی نیاز به آموزش و شناخت دارد و مبلغ باید نسبت به جامعه هدف و مسائل روز جامعه آگاهی داشته باشد، افزود: بر همین اساس برگزاری دوره های آموزشی در زمینه تقویت مهارت های تبلیغی برای طلاب و مبلغان ضروری است و جامعه الزهرا(س) به عنوان یکی از مراکز مهم آموزشی خواهران مبلغ باید نسبت به آموزش مبلغان توجه جدی داشته باشند.

توجه به روش های نوین در امر تبلیغ دین

معاون فرهنگی و تبلیغی جامعه الزهرا(س) با اشاره به اینکه تبلیغ از امور مهم و ضروری حوزه‌های علمیه است، گفت: در بحث تبلیغ در عین حفظ تبلیغ سنتی(تبلیغ چهره به چهره) که بسیار مؤثر است، روش‌های نوین هم که امروز بسیار اثرگذار هستند، باید مورد توجه قرار گیرد.

 ایجاد شبکه نظام مند تبلیغ در جامعه الزهرا(س)

حجت الاسلام تهرانی با بیان اینکه امروز جامعه به شدت با مسأله تهاجم فرهنگی روبه رو است، افزود: مسائل فرهنگی یکی از دغدغه‌های جدی رهبر معظم انقلاب است بنابراین کارهای فرهنگی باید در جامعه عالمانه، آگاهانه و عمیق باشد.

وی افزود: انجام کار فرهنگی و اثر بخشی آن مسلتزم استمرار در کار  و گذشت زمان است بنابراین در انجام کارهای فرهنگی باید برنامه ریزی دقیقی صورت گیرد.

معاون فرهنگی و تبلیغی جامعه الزهرا(س) با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ هزار طلبه در جامعه‌الزهرا‌(س) تحصیل کرده اند، ادامه داد: بیش از ۷۰ درصد بانوان جامعه‌الزهرا‌(س) باید کار تبلیغی انجام دهند و برای این کار باید یک شبکه بزرگ نظام مند ایجاد شود.

حجت الاسلام تهرانی افزود: بانوان طلبه می‌توانند در داخل خانه کار تبلیغی داشته باشند، به عنوان مثال در خانه و از طریق فضای مجازی به سؤالات و شبهات افراد پاسخ دهند.

وی تصریح کرد: در جامعه‌الزهرا‌(س) این ظرفیت وجود دارد که مبلغان هم در داخل و هم در خارج از کشور به امر تبلیغ اقدام کنند.

معاون فرهنگی تبلیغی جامعه الزهرا(س) ادامه داد: جامعه‌الزهرا‌(س) باید مرکز اعزام مبلغ بانوان به سراسر کشور باشد، یعنی هر زمان که نهادی نیاز به مبلغ داشت، جامعه‌الزهرا‌(س) برای اعزام مبلغ آمادگی داشته باشد و مرکز پاسخگویی به سؤالات در جامعه‌الزهرا‌(س) باید به حدی گسترده شود تا بانوان بتوانند همه مسائل و مشکلات خود را از طریق تلفنی، اینترنتی و یا به صورت مجازی با مشاوران جامعه‌الزهرا‌(س) در میان بگذارند.

حجت الاسلام تهرانی افزود: اگر طلاب جامعه‌الزهرا‌(س) از سطح دو به امر تبلیغ مشغول شوند، هویت طلبگی پیدا می‌کنند، بر همین اساس در صدد برگزاری دوره‌های مهارت افزایی در این مقطع تحصیلی هستیم.

وی تصریح کرد: ما باید تبلیغ را به صورت تخصصی آموزش دهیم تا بانوان طلبه در مکان‌های مختلف از جمله آموزش و پرورش؛ دانشگاه و مکان‌های خاص دیگر مشغول به تبلیغ شوند./968/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات